Dit is zwaar klote. Hopelijk weet iemand een oplossing

Je zou dat ook kunnen doen maar is wel relatief duur + het is geen origineel derbi blok iets wat de waarde bij verkoop toch wel aardig naar beneden brengt en het is allemaal wat mindere kwaliteit.Blokje schreef:Ik zat eventueel hier aan te denken:
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... ctId=11374
Dan ben je in een klap klaar
Carter kun je gewoon hier van het forum kopen of marktplaats ofzo, een startmotor is geen probleem, elk derbi blok heeft een uitsparing onder aan het blok zitten waar een startmotor kan, gpr's hebben hier dus de startmotor zitten en senda's hebben hier een afdekplaatje op zetten, je kan dus gewoon een kopen zonder startmotor en dan alsnog monteren is een beetje werk maar niet moeilijk ofzo.Blokje schreef:En je zegt een nieuw carter, maar waar kan je die kopen? Nieuw zijn ze onbetaalbaar. En ik kan wel een andere kopen op het forum, maar er zijn er maar weinig met startmotor. En die zou ik graag houden.. als je tips hebt graag. Zet m'n eigen airsel 50 erop en scr corse en dan rustig inrijden.. maar is allemaal zoveel geld..
Bedankt voor je antwoord. Helemaal duidelijk met plaatje enzo. Blij dat dit forum bestaat. Ik ga kijken of ik dit eerst kan maken, en anders op zoek naar carters. Of gelijk een heel blok met niet heel veel km's.James schreef:Je zou dat ook kunnen doen maar is wel relatief duur + het is geen origineel derbi blok iets wat de waarde bij verkoop toch wel aardig naar beneden brengt en het is allemaal wat mindere kwaliteit.Blokje schreef:Ik zat eventueel hier aan te denken:
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... ctId=11374
Dan ben je in een klap klaar
Carter kun je gwn hier van het forum kopen of marktplaats ofzo, een startmotor is geen probleem, elk derbi blok heeft een uitsparing onder aan het blok zitten waar een startmotor kan, gpr's hebben hier dus de startmotor zitten en senda's hebben hier een afdekplaatje op zetten, je kan dus gwn een kopen zonder startmotor en dan alsnog monteren is een beetje werk mee maar niet moeilijk ofzo.Blokje schreef:En je zegt een nieuw carter, maar waar kan je die kopen? Nieuw zijn ze onbetaalbaar. En ik kan wel een andere kopen op het forum, maar er zijn er maar weinig met startmoter. En die zou ik graag houden.. als je tips hebt graag. Zet m'n eigen airsel 50 erop en scr corse en dan rustig inrijden.. maar is allemaal zoveel geld..
Ter verduidelijking :hier rechts onderaan waar dus een 3 gaten zitten 2, kleine voor bouten en een groot gat waar dus een plaatje voor zit, haal deze weg en je start motor kan hier dus op.
Gietijzer.....LennertDRD schreef:Het carter is volgens mij gemaakt uit gietijzer en is dus wel te lassen hoor(kan zelf TIG lassen).
spijker95 schreef:Heerlijk strak
Hieruit maak ik op dat het niet kloptJoram schreef:Gietijzer.....LennertDRD schreef:Het carter is volgens mij gemaakt uit gietijzer en is dus wel te lassen hoor(kan zelf TIG lassen).
![]()
![]()
Ahh okee, ik ben ook van plan om het met vloeibaar metaal te doen. Hopelijk blijft dit zitten en blijft het dicht. En anders een ander carter. Maar het is zuur dat ik net 200 eu in me brommer heb gepomt, alles zo'n beetje goed gemaakt. Nieuwe remblokjes, , koelslangen, accu, ketting, afgesteld, stage 6temp meter. En alleen de koppelingsplaten moet ik nog doen en dan breekt dit. En heb de brommer ook pas net 500 km, dus hoopte nu km's te maken. Maarja het volgende probleem staat alweer voor de deurXtreme06 schreef:Het is een aluminium![]()
Maar omdat het een legering is,is het niet makkelijk lasbaar....
Doe jezelf een plezier en zoek een goede lasser bij jou in de buurt. Vloeibaar metaal (epoxy / 2K vulmiddel) is net goed bestand tegen oplosmiddelrijke vloeistof.Blokje schreef:Ahh okee, ik ben ook van plan om het met vloeibaar metaal te doen. Hopelijk blijft dit zitten en blijft het dicht. En anders een ander carter. Maar het is zuur dat ik net 200 eu in me brommer heb gepomt, alles zo'n beetje goed gemaakt. Nieuwe remblokjes, , koelslangen, accu, ketting, afgesteld, stage 6temp meter. En alleen de koppelingsplaten moet ik nog doen en dan breekt dit. En heb de brommer ook pas net 500 km, dus hoopte nu km's te maken. Maarja het volgende probleem staat alweer voor de deurXtreme06 schreef:Het is een aluminium![]()
Dan ben ik een professionalroy944 schreef:Lassen is mogelijk door een professional
spijker95 schreef:Want dat doen we tegenwoordig blijkbaar overal #twitter#facebook#instagram#snapchat#derbi-forum
oo da went welBlokje schreef:Ahh okee, ik ben ook van plan om het met vloeibaar metaal te doen. Hopelijk blijft dit zitten en blijft het dicht. En anders een ander carter. Maar het is zuur dat ik net 200 eu in me brommer heb gepomt, alles zo'n beetje goed gemaakt. Nieuwe remblokjes, , koelslangen, accu, ketting, afgesteld, stage 6temp meter. En alleen de koppelingsplaten moet ik nog doen en dan breekt dit. En heb de brommer ook pas net 500 km, dus hoopte nu km's te maken. Maarja het volgende probleem staat alweer voor de deurXtreme06 schreef:Het is een aluminium![]()
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.