Koelvloeistof toe/afvoer? boven de cilinderkop schiet los
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: drd#85 Airsal Xtrem 88
Drd#85 project in opbouw - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=15376
Re: Koelvloeistof toe/afvoer? boven de cilinderkop schiet lo
Als je de cilinder erop zet is het beter als je wat olie op je zuiger smeer. draden zijn van je ontsteking die zijn los te halen bij je bobine of je haalt de ontsteking eraf
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM R 2005
maar hij is met tyreps vastgemaakt, kan ik m dan niet beter in t blok losmaken of toch beter bij de bobine
-
- Tuner
Drd#85 project in opbouw - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=15376
Bij de bobine haal kun je gewoon de stekkertjes lostrekken. je kan ook je ontsteking eraf halen
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Alfa 159, Porsche 944S, Ducati M750, Ducati M620, Derbi Senda, Piaggio NRG Power en een fiets
Maakt niet uit hoe je de koelvloeistof weg krijgt. Het gaat erom dat je brom niet start op een mengsel van lucht en koelvloeistofosmanvardar schreef:Hoef ik niets te olieen?.. @roy944
en bedankt! Kan je me misschien ook uitleggen hoe ik een kabel die in het blok loopt los krijg, volgensmij zijn dit de kabels van de toerentellers of km tellers ofzoiets.. & is er nog een andere manier omdat ik geen compressor thuis heb om het kvs weg te krijgen?
Je kunt bijvoorbeeld proberen om een doek in lange smalle stroken te knippen en die langs je drijfstang in je carter te duwen (niet te hard proppen, hij moet er ook weer uit). GEEN PAPIER GEBRUIKEN in ieder geval!!!
De doek neem vocht op, dus de natte strook eruit halen en een nieuwe droge strook erin doen totdat het zo droog mogelijk is. Leen vervolgens de haarföhn van je moeder / zusje / Roy Donders en probeer daarmee het laatste beetje KVS uit het carter te laten verdampen. (Nu is KVS juist bedoeld om niet snel te verdampen, dus dit duurt wel even)
-
- Beginnende Derbi fan
Oke carter droog... 1,5 uur gefohnt.. denk het dat wel oke is nu?
ik ben er ook achtergekomen dat ik de cilinderkop niet het bovenste maar dat "kruis", ondercilinderkop??? n stuk aan de zijkant heb verbrand, moet wachten tot woensdag totdat deze binnen is... ben ik ook 120 euro aan kwijt...
iemand verder nog tips?
ik ben er ook achtergekomen dat ik de cilinderkop niet het bovenste maar dat "kruis", ondercilinderkop??? n stuk aan de zijkant heb verbrand, moet wachten tot woensdag totdat deze binnen is... ben ik ook 120 euro aan kwijt...
iemand verder nog tips?
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Alfa 159, Porsche 944S, Ducati M750, Ducati M620, Derbi Senda, Piaggio NRG Power en een fiets
Tip?osmanvardar schreef:Oke carter droog... 1,5 uur gefohnt.. denk het dat wel oke is nu?
iemand verder nog tips?
Geef een paar tientjes extra uit en koop een complete cilinderkit met kop.
Eventueel een laagtoerige DR70cc. Kost bij Jos Dijkman iets van 145 euro en dan heb je alles nieuw! Cilinder / zuiger / kop / pakkingen.
-
- Beginnende Derbi fan
Hey, dat is ECHT een goeie... nu je t zo zegt heb er echt nognooit over nagedacht,
maar weet je er word veel bij ons gerollerbankt... 70cc en dan netjes 60 ... gaan ze niet geloven krijg ik m in een vierkant kubussje terug haha!
maar je hebt wel echt gelijk...
Ik denk dat ik dat ga doen.. Thanks! @roy944
maar weet je er word veel bij ons gerollerbankt... 70cc en dan netjes 60 ... gaan ze niet geloven krijg ik m in een vierkant kubussje terug haha!
maar je hebt wel echt gelijk...
Ik denk dat ik dat ga doen.. Thanks! @roy944
-
- Beginnende Derbi fan
nee toch niet, ofja twijfelen man, hij loopt nu ookal 95... is al hard zat haha.. toch vet om n 70cc te hebben
maar risky
maar risky
-
- Beginnende Derbi fan
Topsnelheid zal met een DR70 / Top Performance 70 echt niet veel hoger worden. Zijn laagtoerige cilinders.osmanvardar schreef:nee toch niet, ofja twijfelen man, hij loopt nu ookal 95... is al hard zat haha.. toch vet om n 70cc te hebben
maar risky
Wel meer koppel (trekkracht) en dat is lekker.
Je kunt er zelfs een originele (ontgrensde) pijp achterhangen.
-
- Beginnende Derbi fan
hm ja oke, maar stel ik word aangehouden en dan zien ze een 70cc staan...
dan ben ik 100% de zak... met 50cc en n begrenzer zou ik me er nog vanaf KUNNEN maken toch?
iniedergeval bedankt @roy944 haha je helpt echt : )
dan ben ik 100% de zak... met 50cc en n begrenzer zou ik me er nog vanaf KUNNEN maken toch?
iniedergeval bedankt @roy944 haha je helpt echt : )
-
- Tuner
op lang niet elke cilinder staat hoeveel cc het is. je kunt het wel merken dat die onder de powerband meer kracht heeft dan bij 50cc. als je een standaard ontgrensde uitlaat op doet merken ze het niet zo snel
-
- Beginnende Derbi fan
ik heb een metrakit thrower.. @wouter