Achterrem

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Joost2
Beginnende Derbi fan
Berichten: 49
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 19:05
Vervoersmiddel: Derbi senda sm

Achterrem

Ongelezen bericht door Joost2 »

Hallo allemaal,
Vlgnde week zit de dagopleiding eraan te komen en als het dan eenmaal zover is wil ik natuurlijk gewoon kenne rijden met mn senda :D . Nu loopt alles prima heb van alles en nog wat vervangen(je kent dat wel) echter zit ik alleen nog met het probleem dat mn achterrem niet wil wat ik wel wil en dat is remmen :crazy: . Ik heb remlichtschakelaar vervangen en alles schoongemaakt (klauw is dus gescheiden geweest) alles weer gemonteerd en begonnen met ontluchten. Rem indrukken- rem ingedrukt houden-nippel open-nippel dicht-rem weer loslaten. Maar nu krijg ik het spul maar niet op druk. Bovenstaand proces miss wel 200 keer herhaald maar niks schijnt te helpen. Heb altijd remreservoir volgehouden tot max dat kan het dus niet zijn. Nu vraag ik me af moet dat soort rubbere trechtertje er nou uit of in? Heb tot nu toe hem er altijd uit gehad met ontluchten?

Het gekke is dat het spul wel een beetje op druk is(kost een moeite om pedaal ingedrukt te krijgen) echter nog lang niet genoeg. Die gewenste druk zou er na grofweg 200 keer toch wel moeten zijn?
Wie ow wie kan me helpen?!?!
D'n Achterkant
Derbi fan
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 15:53
Vervoersmiddel: - Derbi evo limited edition 2010
- Honda crf250
Locatie: Noord-Brabant

Re: Achterrem

Ongelezen bericht door D'n Achterkant »

Aan je rempedaal zit een pinnetje die in je rem dinges die aan het frame zit (weet zo niet hoe het heet) deze moet je zo draaien zodat die verder er in gaat dan krijg je dat die goed remt. Zo heb ik het tenminste vorige keer gedaan want kreeg hem anders ook niet op druk.
Joost2
Beginnende Derbi fan
Berichten: 49
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 19:05
Vervoersmiddel: Derbi senda sm

Re: Achterrem

Ongelezen bericht door Joost2 »

Op die pin zit schroefrdraad. Je bedoelt dat ik pedaal los moet maken pin in rempomp moet draaien en dan pedaal weer vastzetten??? Of alleen pin recht in rempomp stoppen?
D'n Achterkant
Derbi fan
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 15:53
Vervoersmiddel: - Derbi evo limited edition 2010
- Honda crf250
Locatie: Noord-Brabant

Re: Achterrem

Ongelezen bericht door D'n Achterkant »

http://wwww.derbi-forum.nl/viewtopic.ph ... &start=220" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier staat een foto van de rem is niet helemaal duidelijk te zien, (ik hoop dat Joram het niet erg vind dat ik zijn foto gebruik) want kapje zit ervoor maar dat pinnetje draai je eerst onder bij de schroef zodat het pinnetje lager staat dan ontlucht je hem een paar keer en dan schroef je hem naar boven zodat er druk opstaat. Als die nu al beneden staat of niet helemaal op zijn verst naar boven draai je hem eerst naar boven zodat er druk op komt. Succes en als het niet lukt zal ik morgen wel ff zelf een duidelijke foto maken.
Joost2
Beginnende Derbi fan
Berichten: 49
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 19:05
Vervoersmiddel: Derbi senda sm

Re: Achterrem

Ongelezen bericht door Joost2 »

Ok thanks man!!! Denk dat k twel snap. Zal komend weekend als ktijd heb ff kijke. En dan hope dat dar het is :woot:
Joost27
Pro tuner
Berichten: 534
Lid geworden op: vr 17 jan 2014, 21:18
Vervoersmiddel: DERBI

Re: Achterrem

Ongelezen bericht door Joost27 »

Je moet gewoon je rem even ontluchten, bij je remklauw zit een ventiel daar zet je zon ziekehuisspuit op (met slangetje) dan draai je ventiel met sleutel 7 open . Pompen tot er geen luchtbellen meer komen en dan dichtdraaien. :box:
Joost2
Beginnende Derbi fan
Berichten: 49
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 19:05
Vervoersmiddel: Derbi senda sm

Re: Achterrem

Ongelezen bericht door Joost2 »

Bedankt mannen! This gelukt weet niet hoe ik het gedaan heb maargoed twas een combinatie van alle manieren waarop je het kan doen :crazy:
Joost27
Pro tuner
Berichten: 534
Lid geworden op: vr 17 jan 2014, 21:18
Vervoersmiddel: DERBI

Re: Achterrem

Ongelezen bericht door Joost27 »

Mooi :box:
Plaats reactie