Koppelings probleem

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
beunhaas
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD racing 2009

Koppelings probleem

Ongelezen bericht door beunhaas »

Hey,

Ik heb een probleem met mijn brommer. Ik ga eerst even heel het verhaal vertellen.

Om te beginnen, 1 Week geleden kwam ik er achter dat mijn brommer lekte. Hij lekte tussen de koelvloeistof pomp en de versnellings bak. Dus hebben wij de carter er af gehaald, De 2 keerringen vervangen. Vervolgens met het terug plaatsen van de carter ging hij er niet helemaal op. even kijken en wij zagen dus dat de kick start er niet goed meer in zat. Vervolgens helemaal goed terug geplaatst. Toen de carter er op koppelings hevel van het blok er weer in. Nieuwe olie in het blok 10W 40 En toen maar even proberen of alles het doet. Ik wou gelukkig eerst even kijken of hij goed in de versnelling ging en of hij goed koppelde.(zonder dat hij liep) Maar nee hoor, hoe vaak ik de koppeling ook gebruik hij doet het nog niet. Dus als ik hem in zijn 1 zet (als hij niet loopt) Met koppeling in wat toch geen zin heeft. En hem een beetje vooruit duw dan blokkeert alles. Wat wel is als ik hem in zijn versnelling zet (1) en ik duw rustig op de kick start dan gaat de brommer vooruit.

Heb hem overigens nog niet laten lopen en hem dan in een versnelling gezet want dat risico wil ik niet lopen.
Dus ff alles op een rijtje wat ik vervang heb:

Keerringen, Koelvloestofpomp-versnellings bak

Pakkingen, carter-Koelvloestofpomp

olie, 10 W 40.

wie o wie kan mij helpen? :?
maffia741
Tuner
Vervoersmiddel: Senda

Re: Koppelings probleem

Ongelezen bericht door maffia741 »

Is normaal als je in zijn 1 probeert aan te lopen, Zet hem is in zijn 2 en loop hem dan aan dan slipt je wiel wat minder.
beunhaas
Pro tuner

ja,maar hij koppelt ook helemaal niet. Maar kan het zijn dat de koppelings platen aan elkaar zijn geplakt, hij heeft 1 week zonder olie gestaan. Zonder de carter er op dan...
beunhaas
Pro tuner

maffia741 schreef:Is normaal als je in zijn 1 probeert aan te lopen, Zet hem is in zijn 2 en loop hem dan aan dan slipt je wiel wat minder.
Ik heb hem net in zijn 2 gezet en toen geduwd en toen liep hij wel goed. Dus alleen de koppeling doet het niet.

EDIT: ik heb net de carter er weer af gehaald en toen de koppeling uit elkaar gehaald. En de koppeling platen zaten aan elkaar geplakt. Ze liggen nu in de olie,plaats ze morgen wel weer terug. Laat wel weten of alles het dan weer doet ;)
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

Gewoon starten die hap, dat hij koud helemaal niet koppelt is niet zo gek. Vooral niet als hij uit elkaar is geweest, en weer droog in elkaar gezet.
Je sloopt echt niks hoor, en anders laat je hem gewoon in zijn vrij draaien tot tie warm is en zet hem dan in zijn 1. Dan koppelt hij wel.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie