achterbrug

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Joost2
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi senda sm

achterbrug

Ongelezen bericht door Joost2 »

Hoi allemaal
Gisterenavond heb ik mn achterbrug er weer onder gegooid precies op de manier zoals ik hem tweedehands heb gekocht. Er is echter wel het een en ander aan gebeund door vorige eigenaar dus wie kan mij vertellen of het op deze manier goed zit?
Van links(tandwielkant) naar rechts

Kettingspanner-frame-wielbus- grote ring-wiel-remblok-grote ring-frame-kettingspanner
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Srry voor de op de verkeerd staande foto´s

Alvast bedankt!
Robertje
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Mercedes

Re: achterbrug

Ongelezen bericht door Robertje »

Ik heb vandaag ook mijn tandwielen en ketting en wiellagers vervangen( wielager was echt helemaal kapot gedraaid en uit elkaar gevallen, zwabberwiel!!). Ook bij mij is er het een en ander aan gebeunt. Het zit mij mij hetzelfde maar ik mis de beide ringen die je noemt. Heb even gekeken of alles lekker recht zit. de ketting lijkt goed door/over de geleiders te lopen en de schijf zit netjes recht in de remklauw dus ik laat het er bij. Heb net stukje gereden ne alles draait weer super.
Als ketting en rem goed zitten en het wiel draait goed moet het toch gaan?

Heb je ook je wiellagers gelijk vervangen?
Het is pas echt crises als het bier op is!
Joost2
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi senda sm

Ongelezen bericht door Joost2 »

Nee ik heb mn lagers niet vervangen was vlgns mij nog niks mis mee :emo:, maar vind wel raar dat je tussen je klauw en frame geen ring heb zitten (als je zonder ring je klauw op as zet gaat tie zwabberen lijkt mij?!) klemt je wiel wel tussen je frame dus zit er geen ruimtes meer tussen?
Robertje
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Mercedes

Ongelezen bericht door Robertje »

Hij klemt prima hoor. Wiel staat er weer strak en spelingvrij tussen. brug vangt dat eventuele verschil wel op. Maar denk dat ik er toch wel twee ringen tussen ga zetten. Hij moet toch nog ff uit elkaar want kettingspanner is stuk gegaan.
Het is pas echt crises als het bier op is!
Plaats reactie