derbi_power schreef:hallo allemaal. Ik overweeg een derbi te kopen, maar ik krijg van iedereen te horen dat ik het beter niet kan doen omdat een derbi een versnellingsbak heeft met 6 versnellingen en dat je dan alsmaar aan het schakelen bent. Natuurlijk zou ik dan mijn derbi wel een klein beetje op willen voeren tot 65 a 70 km/h. Ik zou graag willen weten hoe jullie er over denken.
Groetjes,
totaal geen last van het is misschien in het begin een beetje wennen maar als je een tijdje rijd gaat schakelen automatisch en is het net zo makkelijk als een vario
en uiteindelijk blijft een schakel gewoon beter rijden gewicht zit tussen je benen inplaats van achter je
en je kan makkelijk je toeren regelen kan bij vario ook niet
Tja, alsmaar schakelen valt mee.
Het kutte is dat je alle 6 versnellingen al hebt in een paar meter (ontgrenst met 11-53) en dan loopt hij ongeveer 65, dus het schakelen is niet zo veel aan. Ik zit dan liever op mijn crosser te schakelen
Ik heb het volgende, als ik van de 5 naar de 6 schakel pak hij de versnelling niet echt goed, dan moet ik al gas los en dan de schakel pedaal echt ver door duwen voordat ie in de versnelling schiet... iemand een idee of t zelfde probleem?
Des te meer remkracht je hebt, des te later kan je remmen
DSDRD schreef:Ik heb het volgende, als ik van de 5 naar de 6 schakel pak hij de versnelling niet echt goed, dan moet ik al gas los en dan de schakel pedaal echt ver door duwen voordat ie in de versnelling schiet... iemand een idee of t zelfde probleem?
Ja soms wel, soms schiet hij in zn vrij, en dan is het een kwestie van even doortrappen.
Maar gas los doe je sowieso al als je schakelt?
Of blijf jij stug vol gas rijden als je schakelt?
DSDRD schreef:Ik heb het volgende, als ik van de 5 naar de 6 schakel pak hij de versnelling niet echt goed, dan moet ik al gas los en dan de schakel pedaal echt ver door duwen voordat ie in de versnelling schiet... iemand een idee of t zelfde probleem?
Ja soms wel, soms schiet hij in zn vrij, en dan is het een kwestie van even doortrappen.
Maar gas los doe je sowieso al als je schakelt?
Of blijf jij stug vol gas rijden als je schakelt?
haha nee, k wou gewoon ff weten of dit iets ernstigs was
Des te meer remkracht je hebt, des te later kan je remmen
passen de achterkappen van een derbi drd op een x-treme frame?
nee, andere ophangpunten. is wel pas te maken. heb het eens eerder gezien hier dacht ik.
moet je overigens wel met een lasapparaat overweg kunnen en een beetje creatief kunnen beunen
dus..... beter neem je gewoon x-treme kappen of spaar je door voor een echte drd
passen de achterkappen van een derbi drd op een x-treme frame?
nee, andere ophangpunten. is wel pas te maken. heb het eens eerder gezien hier dacht ik.
moet je overigens wel met een lasapparaat overweg kunnen en een beetje creatief kunnen beunen
dus..... beter neem je gewoon x-treme kappen of spaar je door voor een echte drd
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=6706
Welke remblokken moet ik nu hebben? Ik word in de war gebracht doordat josdijkman zegt dat alle andere remblokken niet op drd passen behalve de bovenstaande, easyparts zegt dat deze wel passen. Kheb een drd ltd met rondom AJP. Kheb de klauw er nog niet afgehaald, omdat ik de imbus heb dolgedraaid, iemand daar nog een tip voor?
Alvast vriendelijk bedankt(:.
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=6706
Welke remblokken moet ik nu hebben? Ik word in de war gebracht doordat josdijkman zegt dat alle andere remblokken niet op drd passen behalve de bovenstaande, easyparts zegt dat deze wel passen. Kheb een drd ltd met rondom AJP. Kheb de klauw er nog niet afgehaald, omdat ik de imbus heb dolgedraaid, iemand daar nog een tip voor?
Alvast vriendelijk bedankt(:.
mmmh die van easyparts passen iig en dolgedraaide imbusjes kun je met een nijptang losdraaien... gwoon goed knijpen, zo kreeg ik de imbusjes vn me vtw ok los
hoi mannen
effe een vraagje
ik zo graag een leo v6 onder mijn brommer hangen
iemand die weet welke sproeier maat ik best neem?
ik heb al gezocht of het forum maar niet echt iets gevonden
alles standaard aan mn brommer
alvast bedankt mvg
Haha ik heb 114 met dichtgeplakt luchtfilter(1 gat open). denk dat je rond de 96-116 moet gaan zitten. Probeer wat et beste rijd, en natuurlijk je bougie controleren. Er is niet een standaard sproeier-maat voor een uitlaat, elke brommer is verschillend.
Ik heb onlangs de carb begrenzer uit m'n senda (nieuw type blok) gehaald, ik heb er nu sproeier 88 in zitten (zat 82 in).
Maar hij trekt maar een klein beetje harder en stottert heel iets stationair, maar op toeren helemaal niet meer.
Moet ik een kleinere sproeier? Ik vraag het voor de zekerheid maar even omdat ik doodsbang ben voor een vastloper ofzo.
Setup: alles origineel behalve leovince v6 onderlangs.
Nu dus alles ontgrensd
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
Ruben'94 schreef:Ik heb onlangs de carb begrenzer uit m'n senda (nieuw type blok) gehaald, ik heb er nu sproeier 88 in zitten (zat 82 in).
Maar hij trekt maar een klein beetje harder en stottert heel iets stationair, maar op toeren helemaal niet meer.
Moet ik een kleinere sproeier? Ik vraag het voor de zekerheid maar even omdat ik doodsbang ben voor een vastloper ofzo.
Setup: alles origineel behalve leovince v6 onderlangs.
Nu dus alles ontgrensd
Stationaire stotter kun je waarschijnlijk nog corrigeren met je luchtschroef
warm afstellen.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
Ik heb gister mijn nieuwe Doppler krukas binnengekregen. Maar wou ik hem vanavond even aan een vriend van me laten zien, zat er wat roest op. Kan dit kwaad??