Het ''technische'' kleine vragen topic
- farmerontour
- Tuner
- Berichten: 385
- Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 21:49
- Vervoersmiddel: puch maxi s (crosser)
Derbi DRD pro white 2009
batavus old dutch - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=10521
- Locatie: dalfsen
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
haal je ontstekingskapje er af en dan links onder je tandwiel zit een boutje als je een pro blok hebt.. of je hebt een pro teller waarbij dat draadje contact maakt ofzo
kleinigheidje hol ie, grootigheid verkoop ie, dan hej weer handel.
gezocht zwart drd pro zadel!

gezocht zwart drd pro zadel!

-
- Schakelrijder
- Berichten: 160
- Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:58
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2009
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Nee, dat was het niet.
Heb hem een nachtje laten staan, en de volgende ochtend had ik nergens meer last van

Heb hem een nachtje laten staan, en de volgende ochtend had ik nergens meer last van


- Derbi95
- Pro tuner
- Berichten: 531
- Lid geworden op: za 20 aug 2011, 01:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing, Opel Corsa 1.2 16v
- Locatie: Naaldwijk, Westland
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
weet iemand hoeveel ohm je moet meten als je de bobine doormeet, en je ontstekingsspoel?
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Dan was het waarschijnlijk een storing door vocht. Houd het in de gaten en smeer alle contactpunten even in met vasaline of contactspray.lorenzo572 schreef:Nee, dat was het niet.
Heb hem een nachtje laten staan, en de volgende ochtend had ik nergens meer last van![]()
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tuner
- Berichten: 376
- Lid geworden op: di 19 feb 2013, 19:04
- Vervoersmiddel: Fiets
Derbi Senda Xtreme R 09
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Hallo,
Ik wil graag mijn originele achterlicht monteren, ik moet alleen nog een pitje hebben voor mijn achterlicht. Wat voor pitje moet dit zijn?
Ook wil ik mijn achterlicht aansluiten, en mijn remlicht maar ik heb geen idee hoe dit zou moeten, misschien dat iemand mij kan helpen?
Ik wil graag mijn originele achterlicht monteren, ik moet alleen nog een pitje hebben voor mijn achterlicht. Wat voor pitje moet dit zijn?
Ook wil ik mijn achterlicht aansluiten, en mijn remlicht maar ik heb geen idee hoe dit zou moeten, misschien dat iemand mij kan helpen?
bulldogpower schreef:Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
-
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: zo 06 okt 2013, 10:40
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme special edition
- Locatie: rijssen
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
hoe je het aan moet slijten kan ik je zo niet zeggen, maar je moet een pitje p21/5w 12 volt hebben dacht ik.. zijn standaard lampjes die je ook wel bij een autozaak oid kunt krijgen, brommerboer rekent hier vaak veel te veel voor;)
-
- Tuner
- Berichten: 376
- Lid geworden op: di 19 feb 2013, 19:04
- Vervoersmiddel: Fiets
Derbi Senda Xtreme R 09
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Ik ben nu aan de slag met de bedrading, echter zijn de originele draden aan andere draden gemaakt, moeilijk om te zien welke nou de aarde draad is...
Het is gelukt! Heel erg bedankt!
Het is gelukt! Heel erg bedankt!
bulldogpower schreef:Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
-
- Tuner
- Berichten: 463
- Lid geworden op: za 23 feb 2013, 10:36
- Vervoersmiddel: Derbi
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Hoe krijg ik het achterlicht open?
Die 2 boutjes waarmee ze aan de brommer vastzitten heb ik er al uit.
Ik zou niet weten hoe het spul nu vast zit
.
Dus dat zwarte stuk van het glas stuk af.
Die 2 boutjes waarmee ze aan de brommer vastzitten heb ik er al uit.
Ik zou niet weten hoe het spul nu vast zit

Dus dat zwarte stuk van het glas stuk af.
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Een foto van het achterlicht zou wel handig zijn,er zijn er zoveel 

-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
-
- Tuner
- Berichten: 463
- Lid geworden op: za 23 feb 2013, 10:36
- Vervoersmiddel: Derbi
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Dus ik moet hem open trekken?Joram schreef:Zit vastgelijmd...
Dan lampje oid vervangen en dan weer dichtlijmen?
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Je kan dr niks aan vervangen :p
spijker95 schreef:Heerlijk strak

- JeffreyOKP
- Derbi fan
- Berichten: 50
- Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 12:55
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
hallo,
ik heb laatst de metrakit pro race 70cc krukas gekocht,
maar nu ben ik er achter gekomen dat de slag van deze krukas 1mm langer is als de originele.
nu was mijn vraag:
scheelt dit heel veel of merk je er niet zo veel van?
en kan ik deze krukas gewoon erin houden als ik mijn originele cilinder er weer op wil zetten?
ik heb laatst de metrakit pro race 70cc krukas gekocht,
maar nu ben ik er achter gekomen dat de slag van deze krukas 1mm langer is als de originele.
nu was mijn vraag:
scheelt dit heel veel of merk je er niet zo veel van?
en kan ik deze krukas gewoon erin houden als ik mijn originele cilinder er weer op wil zetten?
-
- Tuner
- Berichten: 320
- Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 23:29
- Vervoersmiddel: Derbi senda X-Race '07 (sold)
Derbi senda drd pro 2005 (sold)
Yamaha yzf 250 2009 (sold)
Honda ft500 '83 - Locatie: Heeze
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
(correct me if i'm wrong) ik denk dat dit hem niet gaat worden, je kunt namelijk wel bedenken dat je zuiger dan 1mm hoger in de cilinder zit, en dit is allemaal uitgerekend dat alles op goede druk en tijdstippen door kan stromen.JeffreyOKP schreef:hallo,
ik heb laatst de metrakit pro race 70cc krukas gekocht,
maar nu ben ik er achter gekomen dat de slag van deze krukas 1mm langer is als de originele.
nu was mijn vraag:
scheelt dit heel veel of merk je er niet zo veel van?
en kan ik deze krukas gewoon erin houden als ik mijn originele cilinder er weer op wil zetten?
Echter is het misschien wel mogelijk dat je een ophoogplaat onder je cilinder doet denk ik

Dit moet je maar aan iemand vragen die er wel verstand van heeft

-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Je kan niet je standaard cilinder daar zomaar opzetten nee.
Ophoogplaat heb je ook niet zomaar wat aan want door de andere slag gaat de zuiger ook meer omlaag.
Die krukas is speciaal voor de ProRace gemaakt, met idd een andere slag...
Ophoogplaat heb je ook niet zomaar wat aan want door de andere slag gaat de zuiger ook meer omlaag.
Die krukas is speciaal voor de ProRace gemaakt, met idd een andere slag...
spijker95 schreef:Heerlijk strak

- JeffreyOKP
- Derbi fan
- Berichten: 50
- Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 12:55
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Oke, de zuiger nu heb ik aan de onderkant iets afgedraaid,
dus dat past nu voor de cilinder waar ik nu mee rijd (gilardoni 75cc).
Heeft dit trouwens grote gevolgen voor mijn poortentiming ?
Aan de bovenkant van de zuiger af draaien is denk ik geen optie?
Want nu past het wel, maar er zit nogal weinig tot geen ruimte tussen de zuiger en de kop.
dus dat past nu voor de cilinder waar ik nu mee rijd (gilardoni 75cc).
Heeft dit trouwens grote gevolgen voor mijn poortentiming ?
Aan de bovenkant van de zuiger af draaien is denk ik geen optie?
Want nu past het wel, maar er zit nogal weinig tot geen ruimte tussen de zuiger en de kop.
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 25
- Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 12:41
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R Xtreme
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
De verwarming van mijn 14mm carburateur (elektrische verwarming) is kapot. Op internet kan ik er wel een gevonden krijgen, maar deze is voor Vespa. Aansluiting lijkt me hetzelfde, zou deze ook passen? Of weet iemand waar ik er anders een kan bestellen? Bedankt.
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Gewoon een std. slag krukas erin doen ipv moeilijk doen.JeffreyOKP schreef:Oke, de zuiger nu heb ik aan de onderkant iets afgedraaid,
dus dat past nu voor de cilinder waar ik nu mee rijd (gilardoni 75cc).
Heeft dit trouwens grote gevolgen voor mijn poortentiming ?
Aan de bovenkant van de zuiger af draaien is denk ik geen optie?
Want nu past het wel, maar er zit nogal weinig tot geen ruimte tussen de zuiger en de kop.
spijker95 schreef:Heerlijk strak

- JeffreyOKP
- Derbi fan
- Berichten: 50
- Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 12:55
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro
-
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: zo 06 okt 2013, 10:40
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme special edition
- Locatie: rijssen
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
als ik met mijn derbi net weg rij(motor nog koud) loopt hij goed tot ca 6000 toeren, dan begint hij iets te stotteren. hoe minder gas ik geef, hoe erger. Ik moet redelijk veel gas geven wil hij dan voorbij dat 'dode' punt komen. eenmaal rond de 7000 touren loopt hij weer als een gek.
wanneer die warm is heb ik er geen last van.
de derbi is standaard ontrensd met twv. 13/48 (top op gps ligt rond de 75).
hij is een tijdje terug door de dealer afgesteld nadat ik de uitlaat had ontgrensd, zij hebben ook de carb begrenzer verwijderd.
ik heb gekeken en er zit een bougie b9es in, moet dit b8es zijn? en kan het hier aan liggen?
wanneer die warm is heb ik er geen last van.
de derbi is standaard ontrensd met twv. 13/48 (top op gps ligt rond de 75).
hij is een tijdje terug door de dealer afgesteld nadat ik de uitlaat had ontgrensd, zij hebben ook de carb begrenzer verwijderd.
ik heb gekeken en er zit een bougie b9es in, moet dit b8es zijn? en kan het hier aan liggen?