Ja je moet ook kijken hoe die rijd.
Als je volgas geeft en hij zakt weg dan heb je gewoon een te kleine sproeier.
Als die heel erg stottert heb je een te grote.
orginelen lucht filter
-
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: orginelen lucht filter
Ja maar nu heb je het over de grote merk bare dingen met afstellen.
Maar fijn afstelling is net zo belangrijk, gasnaald en luchtschroef etc.
En 1 sproeier maat te klein hoef je niet persee zo goed te merken. maar kan dus wel warm lopen.
Maar fijn afstelling is net zo belangrijk, gasnaald en luchtschroef etc.
En 1 sproeier maat te klein hoef je niet persee zo goed te merken. maar kan dus wel warm lopen.
- Huug
- Pro tuner
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
- Locatie: Driebergen
Re: orginelen lucht filter
Waar kan ik het dan wel aan merken ? Of heeft iemand een goede how-to ? Ik dacht dat het meer op gevoel ging maar ik voel niks als ik aan me luchtschroef draai. Enkel dat hij als je te ver draait dat hij dan uit valt.jasperrr91 schreef:Ja maar nu heb je het over de grote merk bare dingen met afstellen.
Maar fijn afstelling is net zo belangrijk, gasnaald en luchtschroef etc.
En 1 sproeier maat te klein hoef je niet persee zo goed te merken. maar kan dus wel warm lopen.
Maar om het on-topic te houden: als je luchtfilter ontgrenst draai je toch luchtschroef wat in ? Of zie ik dat verkeerd ?

-
- Tuner
- Berichten: 329
- Lid geworden op: ma 22 nov 2010, 22:43
- Vervoersmiddel: Derbi Xtreme 05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6069
- Locatie: Thuis
Re: orginelen lucht filter
Ik vind wel zeker dat die luchtfilter begrenzing iets uitmaakt!
mijn brommer liep echt K*T, helemaal opnieuw afgesteld, liep die goed, toen werd het kouder, weer t zelfde gelul, 2 sproeier maten grote er in gedaan, liep nog slecht, toen de luchtfilter begrenzer er uit getrokken en hij loopt nu als een zonnetje
Setup: Orgineel 50 cc,
Mk thrower
bougie is koffiebruin!
MVG!
mijn brommer liep echt K*T, helemaal opnieuw afgesteld, liep die goed, toen werd het kouder, weer t zelfde gelul, 2 sproeier maten grote er in gedaan, liep nog slecht, toen de luchtfilter begrenzer er uit getrokken en hij loopt nu als een zonnetje

Setup: Orgineel 50 cc,
Mk thrower
bougie is koffiebruin!
MVG!
Derbi Xtreme 05 & Honda Cr 125 04 (Verkocht! http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=1187" onclick="window.open(this.href);return false;)
Re: orginelen lucht filter
Als je de prop uit de uitlaat heb gehaald moet je er meestal ook een andere sproeier inzetten (als je dat nog niet hebt gedaan). Bij het kiezen van de juiste sproeier moet je kijken of de brommer niet gaat inhouden (te kleine sproeier) bij volgas of sputteren (te grote sproeier) (TIJDENS HET RIJDEN, dus niet in ze vrij gaan staan gassen). Verder maakt de afstelling van je luchtschroef en gasnaald niet uit bij vol gas, dit zal je alleen merken aan de gasreactie en het stationair lopen.
Ook kan de kleur van je bougie een beetje een indicatie geven, is ie te wit, dan is je sproeier te klein, is ie te zwart is je sproeier te groot. Meestal is een koffiebruine kleur het beste.
Ook kan de kleur van je bougie een beetje een indicatie geven, is ie te wit, dan is je sproeier te klein, is ie te zwart is je sproeier te groot. Meestal is een koffiebruine kleur het beste.
- Huug
- Pro tuner
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
- Locatie: Driebergen
Re: orginelen lucht filter
Er heeft hier ooit een plaatje gestaan waarop stond hoeveelste deel van je gas waar of te stellen was (oké dan klonk krom).
Heeft iemand die nog of heeft iemand wat leesvoer want ik wil graag ontheemden en nieuwe uitlaat goed afstellen (rijd nu naar mijn idee oké maar Miss is er meer uit te halen).
Daarna weer on-topic of slotje !
Heeft iemand die nog of heeft iemand wat leesvoer want ik wil graag ontheemden en nieuwe uitlaat goed afstellen (rijd nu naar mijn idee oké maar Miss is er meer uit te halen).
Daarna weer on-topic of slotje !

- Lex
- Pro tuner
- Berichten: 578
- Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 22:03
- Vervoersmiddel: Suzuki DRZ400SM
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6725
- Locatie: Hoeven