Voorwiellager vervangen
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006
Voorwiellager vervangen
Op het voorwiel zit de snelheidsmeter, en in de naaf zit zo'n 'ring' met uitsteeksels waar de snelheidssensor in grijpt, maar ben ik nou gek of zit de lager achter die ring? Want hoe krijg ik dan ooit die ring uit mijn naaf? Of moet de lager er op een andere manier uit kunnen?
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=1 ... 95#p235795
Re: Voorwiellager vervangen
waterpomp tang trek je die ring er zo uit, zit iid een lager achter
volgens mij zit er 6204 2rs in (zoniet is het 6202 2rs)
volgens mij zit er 6204 2rs in (zoniet is het 6202 2rs)
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb deze er gewoon mee uitgeslaan met de lager,gewoon alsof de ring er niet zou zitten
de ring komt er gewoon mee uit...
Grtz

Grtz

-
- Pro tuner
Thanks, het is gelukt. Had nogal moeite met de andere lager eruit tikken, maar toen die eruit was kon ik die lager inclusief ring er idd zo uit tikken. Die ring zit helemaal niet zo straks als ik dacht dat die zat.
Leuke, ben ik vergeten de afstandsbus er weer tussen te douwen, zal wel niet heel goed zijn voor de lagers omdat er dan met name op de binnenring teveel druk op kan worden gezet door de bussen om de as heen? Wil er wel weer een lager uittikken om de bus erin te zetten maar dan moet ik eerst een nieuwe lager hebben.
Leuke, ben ik vergeten de afstandsbus er weer tussen te douwen, zal wel niet heel goed zijn voor de lagers omdat er dan met name op de binnenring teveel druk op kan worden gezet door de bussen om de as heen? Wil er wel weer een lager uittikken om de bus erin te zetten maar dan moet ik eerst een nieuwe lager hebben.
Toen ik mijn achterste lager vervangen heb kwam ik erachter dat die bus een millimeter tekort was
gewoon op het gevoel vastgezet en zo weinig mogelijk mee gereden.Toen ik een nieuwe bus had vlug gemonteerd met 1 nieuwe lager.Het leek alsof de oude niet kapot was maar de dichting had een deuk,dus bestel eerst een nieuwe en sowieso vervangen
Grtz

Grtz
-
- Pro tuner
Bedoel je met dichting het zwarte plastic ringetje? Is het ernstig als deze los zit? Voor zover ik weet is dit alleen een ring om stof en gruis uit de lagers te houden dus zou niet te erg moeten zijn als de losse ring aan de binnenkant van de naaf zit toch?
Ja,die ring.Deze was naar binnen geduwen door erop te slaan,gwn geen risico nemen en vervangen die handel
een lagertje kost ook niet zoveel.Ik had in gedachten dat die ring de kogeltjes zou raken en dus zou afslijten,die rubberdeeltjes komen dan ook in de lager terecht dus draaien die ook weer in de soep,gwn vervangen 

-
- Pro tuner
Naja die ring zat alleen los, niks geen deuk. Over de kogeltjes zit nog een ijzeren laag die de kogels op hun plek houdt zeg maar, het rubber raakt de kogeltjes dus nooit