Hee.
Misschien een rare vraag
Ik kan nergens een how to van koppelingsplaten verwisselen vinden.
Heeft iemand hier een howto voor of zou mij kunnen vertellen waar ik op moet letten?. Of jullie stappenplan.
Weet wel hoe het ongeveer moet. Maar wil niks fout doen dus tips en tricks zoude handig zijn.
Het gaat overigens over een derbi gpr nt
Alvast hartstikke bedankt
Patrick
koppelingsplaten vervangen?
- Pieke
- Moderator
- Vervoersmiddel: KTM
Re: koppelingsplaten vervangen?
-Olie aflaten
-Waterpomp leeglaten, door het onderste waterpomp-boutje eruit te draaien en de dop van je radiateur los te draaien
-Alle boutjes van je koppelingsdeksel los, vervolgens deze eraf pakken
-De 5 schroeven van het koppelingshuis kun je nu zo losdraaien
-Koppelingsplaten eruit halen, nieuwe erin stoppen
-Schroeven weer erin
-Koppelingsdeksel er weer op. Let op het plaatsen van een hele(een die dus niet kapot is)/nieuwe pakking.
-Olie weer in het blok
-Radiateur weer vullen: Vul de slang die naar je cilinderkop gaat helemaal met kvs en hou deze op een punt dat boven je rad uitkomt. Als deze slang helemaal vol is is je koelsysteem ook helemaal vol en meteen ontlucht. Zet vervolgens deze slang weer vast. Dit werkt alleen als je slang boven je rad uitkomt.
Hopelijk kun je er wat mee. Op een GPR lijkt het me het makkelijkst als je eerst alle kappen eraf haalt. Dan kom je er tenminste naar behoren bij.
-Waterpomp leeglaten, door het onderste waterpomp-boutje eruit te draaien en de dop van je radiateur los te draaien
-Alle boutjes van je koppelingsdeksel los, vervolgens deze eraf pakken
-De 5 schroeven van het koppelingshuis kun je nu zo losdraaien
-Koppelingsplaten eruit halen, nieuwe erin stoppen
-Schroeven weer erin
-Koppelingsdeksel er weer op. Let op het plaatsen van een hele(een die dus niet kapot is)/nieuwe pakking.
-Olie weer in het blok
-Radiateur weer vullen: Vul de slang die naar je cilinderkop gaat helemaal met kvs en hou deze op een punt dat boven je rad uitkomt. Als deze slang helemaal vol is is je koelsysteem ook helemaal vol en meteen ontlucht. Zet vervolgens deze slang weer vast. Dit werkt alleen als je slang boven je rad uitkomt.
Hopelijk kun je er wat mee. Op een GPR lijkt het me het makkelijkst als je eerst alle kappen eraf haalt. Dan kom je er tenminste naar behoren bij.
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi gpr malossi replica 2007
Re: koppelingsplaten vervangen?
Heel erg bedankt.
Nu gaat het zeker wel lukken.
En gpr is de slang van cilinderkop onder aan de radiateur aangesloten dus gooi wel in het tankje.
Nogmaals bedankt.
Nu gaat het zeker wel lukken.
En gpr is de slang van cilinderkop onder aan de radiateur aangesloten dus gooi wel in het tankje.
Nogmaals bedankt.