Achterbrug vast
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: derbi senda
Achterbrug vast
Hallo,
Ik heb een ongeluk gehad en wil daarom mijn senda opknappen, nu was ik bezig met deze uit elkaar te halen, maar toen kreeg ik de as door het blok/achterbrug/frame er niet uit. De moeren gaan er wel af, maar de as lijkt gewoon vast te zitten, ik heb al geprobeerd de as los te tikken, maar hij komt er gewoon niet uit. Hoe moet deze eruit?
Olivier
Ik heb een ongeluk gehad en wil daarom mijn senda opknappen, nu was ik bezig met deze uit elkaar te halen, maar toen kreeg ik de as door het blok/achterbrug/frame er niet uit. De moeren gaan er wel af, maar de as lijkt gewoon vast te zitten, ik heb al geprobeerd de as los te tikken, maar hij komt er gewoon niet uit. Hoe moet deze eruit?
Olivier
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: LTD 08 + vievacitie
Re: Achterbrug vast
goed veel WD40 erop spuiten en een nachtje laten rusten.
Morgen een keer goed doortikken en als het goed is moet hij dan iets gaan bewegen...
Morgen een keer goed doortikken en als het goed is moet hij dan iets gaan bewegen...
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: 2003 Derbi Drd (verkocht)
1991 Suzuki ls650 Caferacer (verkocht)
2002 Husqvarna TE 570
Heb je wel je andere blok bouten los gedraaid die aan je frame zitten? Anders kan er spanning op de achterbrug bout zitten. Wat wd-40 helpt wel wat, maar ik zou de oude moer er een stuk op draaien, en dan met een hamer en een verlengstuk tegen de moer aan, heel hard slaan. Op een gegeven moment moet er wel beweging in komen en kan je hem eruit tikken.
-
- Derbi fan
Jajande andere blok bouten zijn al los, wd40 zal ik er vanavond nog een keer in spuiten en dan even afwachten of die er morgen uit wil!
- hein
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi DRD limited 2008, Derbi DRD limited 2005, puch maxi
Heb ik ook gehad.
Ik had hem tussen mn blok en mn achterbrug door geslepen en toen kon ik mn blok eruit pakken en dat stuk staaf eruit persen.
Ik had hem tussen mn blok en mn achterbrug door geslepen en toen kon ik mn blok eruit pakken en dat stuk staaf eruit persen.
Derbi limited 2008
airsal 74cc
dell'ortho 21mm
doppler endurance
gianelli enduro dubbele dempers
airsal 74cc
dell'ortho 21mm
doppler endurance
gianelli enduro dubbele dempers
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Drd Evo LTD en een Aprila SX 50
Wat hein zegt heb ik ook gedaan, waarschijnlijk zit de as vast gerot in busjes, en die busjes zijn te groot om door het gat van je frame te gaan dus sta je gewoon steeds tegen je frame te slaan.
ik heb ook wel ooit heel de brommer onder de pers gedaan, komt die er gewoon 9 van de 10 keer uit,
moet je wel ff met 2 man zijn,
moet je wel ff met 2 man zijn,

zeg maar gerust 10 van de 10 keer
-
- Derbi fan
haha helaas heb ik geen pers tot mijn beschikking, vandaag ga ik maar is even proberen de as er uit te tikken, ik laat het jullie weten.
olivier
olivier