Beste!
Vandaag DMP 70cc op mn Derbi gezet, nadat ik hem gestart had (met gas bijgeven want had de sproeier nog niet vergroot) hoorde ik geratel. Nu heb ik ook de oliepomp eraf gehaald dus dat hele ding en dat afgesloten met een plaatje.
Heeft iemand een idee waar dat getik vandaan komt? Het lijkt echt uit mijn blok te komen, kan me niet voorstellen dat het uit mn cilinder komt omdat ik gewoon alles goed heb aangesloten en gemonteerd heb. Ook draaide hij gewoon perfect stagionair (met choke erop en gas erbij dan)
Wie O wie...?
*SPOED* Geratel uit blok
- M3NN0
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme 2009 70cc
*SPOED* Geratel uit blok
Racing Gerrit schreef:Ja het zal allemaal wel stoer zijn.
Maar ik vraag even hoe ik dat op kan lossen.
Pieke schreef:En zo dames en heren, krijg je een ban. Helemaal gratis. Account van 1 dag oud en dan zulk taalgebruik? Nee, dankje..
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Je vriendin.
Re: *SPOED* Geratel uit blok
Haal hem terug open en controleer alles. Het kan natuurlijk ook gewoon een boutje o.i.d. zijn dat los zit.
-
- Beginnende tuner
was de cilinder mooi afgewerkt? vaak willen die import cilinders nog wel eens slecht afgewerkt zijn en dan gaan ze ratelen, dit kan je oplossen door met een vijltje of schuurpapiertje ff de randjes van je poort glad vijlen (bevelen heet dat)
ik lag uit: doek insmeren met 2 takt olie, achter je krukas drukken en krukas ronddraaien, voila je gruis ligt op je doek, derbi-ftl zet zichzelf voor schut
En dan valt de doek plotseling in je carter, kun je blokje ophalen om de doek eruit te halen
En dan valt de doek plotseling in je carter, kun je blokje ophalen om de doek eruit te halen
- M3NN0
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme 2009 70cc
Ga dat morgen idd maar eens doen, maarja ik hoor mensen wel is over "tandwiel van je oliepomp eruithalen", dit kan het geratel niet zijn?
@hondafreak1
Heb hem eerst goed bekeken maar afwerking zag er prima uit, maar zou hij kunnen ratelen dan als hij slecht afgewerkt is?
@hondafreak1
Heb hem eerst goed bekeken maar afwerking zag er prima uit, maar zou hij kunnen ratelen dan als hij slecht afgewerkt is?
Racing Gerrit schreef:Ja het zal allemaal wel stoer zijn.
Maar ik vraag even hoe ik dat op kan lossen.
Pieke schreef:En zo dames en heren, krijg je een ban. Helemaal gratis. Account van 1 dag oud en dan zulk taalgebruik? Nee, dankje..