warm of vastloper
- Ruben--j-k
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda sm Extreme 2004
warm of vastloper
hallo,
ik reed vandaag op mijn Senda naar school. Net weer de 1e keer nadat ik de carburateur mooi schoon heb gemaakt.
Eerst mooi warm laten draaien, dus toen op een mooi stukje even vol gas in de 6e versnelling.
Toen viel alles in 1 keer uit, dus gelijk gas los en koppeling in en uit laten rollen...
Wat kan er aan de hand zijn? Warm loper ofzo?
Heb dit ook nog niet eerder gehad namelijk,,,
Groeten ruben
ik reed vandaag op mijn Senda naar school. Net weer de 1e keer nadat ik de carburateur mooi schoon heb gemaakt.
Eerst mooi warm laten draaien, dus toen op een mooi stukje even vol gas in de 6e versnelling.
Toen viel alles in 1 keer uit, dus gelijk gas los en koppeling in en uit laten rollen...
Wat kan er aan de hand zijn? Warm loper ofzo?
Heb dit ook nog niet eerder gehad namelijk,,,
Groeten ruben
Alles kan, behalve een scheet aan een plank spijkeren... Dat word niks 

- garra432
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Extreme SM 2008, Aprilia SX 2009
Re: warm of vastloper
Wat voor een geluid hoorde je toen jouw derbi uitviel?
- Ruben--j-k
- Beginnende Derbi fan
Klonk eerst gewoon normaal, toen was het in 1 keer niks meer. Heb de cilinder er nu af, en ik ga sowieso een niewe bestellen, want zitten allemaal redelijk diepe krassen in cilinder en op de zuiger..
Is een airsal 70cc een goede vervanger voor meer kracht maar niet extreem veel?
Is een airsal 70cc een goede vervanger voor meer kracht maar niet extreem veel?

- garra432
- Schakelrijder
Airsal is een goede cilinder, maar ik heb te horen gekregen dat die soms slecht afgewerkt kunnen zijn.
Denk wel aan je krukas.
Of waarom ga je niet voor een 80? Airsal 80CC zijn laagtoerige cilinders. Ik bedoel je bent toch al de wet aan het overtreden met 70 dus waarom niet 80
Denk wel aan je krukas.
Of waarom ga je niet voor een 80? Airsal 80CC zijn laagtoerige cilinders. Ik bedoel je bent toch al de wet aan het overtreden met 70 dus waarom niet 80

- Pieke
- Moderator
- Vervoersmiddel: KTM
80cc airsal is zwaar hoogtoerig vent. Hou gewoon je mond als je het niet weet. Fout advies heeft niemand wat aan.
- derbirijder16
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 85
doe rustig man maar klopt wel wat je zegtPieke schreef:80cc airsal is zwaar hoogtoerig vent. Hou gewoon je mond als je het niet weet. Fout advies heeft niemand wat aan.

Agent : jongenman jij reed 90 waar je 50 mag
Jongen: Dat rij ik altijd :p
- Ruben--j-k
- Beginnende Derbi fan
ik heb de 70cc besteld.
zal nu wel goed komen dacht ik, rij wel verder met ori uitlaat.
rijd dat wel een beetje normaal?
zal nu wel goed komen dacht ik, rij wel verder met ori uitlaat.
rijd dat wel een beetje normaal?

- derbirijder16
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 85
het zal wel rijden alleen een andere uitlaat zou beter zijn voor je 70cc de originele uitlaat knijpt de 70cc een beetje af maar het kan wel succes met je 70cc
Agent : jongenman jij reed 90 waar je 50 mag
- garra432
- Schakelrijder
tijdens mijn topic over 50 naar 70 of 80cc kreeg ik te horen dat Airsal 80 laagtoerig was.Pieke schreef:80cc airsal is zwaar hoogtoerig vent. Hou gewoon je mond als je het niet weet. Fout advies heeft niemand wat aan.
Je kan dit ook normaal aangeven of ik verkeerd zit of niet of is dat zo moeilijk tegenwoordig?

-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi drd pro
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=11331
ga geen dingen zeg waarvan je denkt dat het wel zo zal zijngarra432 schreef:tijdens mijn topic over 50 naar 70 of 80cc kreeg ik te horen dat Airsal 80 laagtoerig was.Pieke schreef:80cc airsal is zwaar hoogtoerig vent. Hou gewoon je mond als je het niet weet. Fout advies heeft niemand wat aan.
Je kan dit ook normaal aangeven of ik verkeerd zit of niet of is dat zo moeilijk tegenwoordig?

pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
- Pieke
- Moderator
Blijkbaar is het heel moeilijk voor mensen om gewoon hun mond dicht te houden als ze het niet zeker weten. En dat irriteert nogal eens. Als je zelf op onderzoek uitgaat dan kom je echt wel achter dingen hoor. Zo moelijk is het allemaal niet. Als je het niet weet moet je je mond houden en ook niet gaan zeuren als je dan vervolgens een boze reactie krijgt, omdat je iemand foute info geeft.garra432 schreef:tijdens mijn topic over 50 naar 70 of 80cc kreeg ik te horen dat Airsal 80 laagtoerig was.Pieke schreef:80cc airsal is zwaar hoogtoerig vent. Hou gewoon je mond als je het niet weet. Fout advies heeft niemand wat aan.
- garra432
- Schakelrijder
Dan vind ik dit belachelijk. Je had me ook gewoon kunnen corrigeren dat deze cilinder hoogtoerig is. Dit is tenslotte het "beginners" gedeelte. En hier leren we toch van elkaar? Of moet elke beginner zijn mond hier maar houden en alleen maar vragen stellen. Dat één onderdeel van mijn tekst foutieve informatie bevat zie jij gelijk als een rede om mij de grond in te bashen.Pieke schreef:Blijkbaar is het heel moeilijk voor mensen om gewoon hun mond dicht te houden als ze het niet zeker weten. En dat irriteert nogal eens. Als je zelf op onderzoek uitgaat dan kom je echt wel achter dingen hoor. Zo moelijk is het allemaal niet. Als je het niet weet moet je je mond houden en ook niet gaan zeuren als je dan vervolgens een boze reactie krijgt, omdat je iemand foute info geeft.garra432 schreef:tijdens mijn topic over 50 naar 70 of 80cc kreeg ik te horen dat Airsal 80 laagtoerig was.Pieke schreef:80cc airsal is zwaar hoogtoerig vent. Hou gewoon je mond als je het niet weet. Fout advies heeft niemand wat aan.
- Beunhaas321
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Xtreme R: Airsal 80
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8615
Je hebt Airsal 80 sport(die heb ik) die is middeltoerig, als MHR zeg maar.garra432 schreef:tijdens mijn topic over 50 naar 70 of 80cc kreeg ik te horen dat Airsal 80 laagtoerig was.Pieke schreef:80cc airsal is zwaar hoogtoerig vent. Hou gewoon je mond als je het niet weet. Fout advies heeft niemand wat aan.
En je hebt Airsal 80 Racing die schijnt heel hoogtoerig te zijn.
No cams, No valves, No problems...
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
~Olietankje
- garra432
- Schakelrijder
Dan denk ik dat ze het bij mij over die sport hebben gehad. Ze noemde echter ook het lijstje waar mhr tussen stond ja.Beunhaas321 schreef:Je hebt Airsal 80 sport(die heb ik) die is middeltoerig, als MHR zeg maar.garra432 schreef:tijdens mijn topic over 50 naar 70 of 80cc kreeg ik te horen dat Airsal 80 laagtoerig was.Pieke schreef:80cc airsal is zwaar hoogtoerig vent. Hou gewoon je mond als je het niet weet. Fout advies heeft niemand wat aan.
En je hebt Airsal 80 Racing die schijnt heel hoogtoerig te zijn.
- Pieke
- Moderator
Ik heb je toch gecorrigeerd? Dat jij dat op een manier opvat waar je meteen helemaal 'de grond in wordt gebasht' kan ik toch verder niet helpen? Vond mn reactie eigenlijk nog wel meevallen, maar ik zal erop letten dat ik het in het vervolg iets vriendelijker breng en mensen er ook daadwerkelijk iets van leren. Lijkt me verstandig om nu weer ontopic te gaan. Als je er nog iets over kwijt wil mag je me altijd een PB sturen.garra432 schreef:Dan vind ik dit belachelijk. Je had me ook gewoon kunnen corrigeren dat deze cilinder hoogtoerig is. Dit is tenslotte het "beginners" gedeelte. En hier leren we toch van elkaar? Of moet elke beginner zijn mond hier maar houden en alleen maar vragen stellen. Dat één onderdeel van mijn tekst foutieve informatie bevat zie jij gelijk als een rede om mij de grond in te bashen.Pieke schreef:Blijkbaar is het heel moeilijk voor mensen om gewoon hun mond dicht te houden als ze het niet zeker weten. En dat irriteert nogal eens. Als je zelf op onderzoek uitgaat dan kom je echt wel achter dingen hoor. Zo moelijk is het allemaal niet. Als je het niet weet moet je je mond houden en ook niet gaan zeuren als je dan vervolgens een boze reactie krijgt, omdat je iemand foute info geeft.garra432 schreef: tijdens mijn topic over 50 naar 70 of 80cc kreeg ik te horen dat Airsal 80 laagtoerig was.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=1 ... 95#p235795
als je orginele uitlaat wil gaan rijden zal ik je aanraden om de katalisator eruit te halen dat scheelt een bult ik reed met mn airsal 70 17.5 mm carb 14:52 rond de 100
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ruben--j-k
- Beginnende Derbi fan
ik heb nu dus mooi die 70cc er op, maar hij gaat 65 bij de 8000 toeren, is dit wel een beetje normaal?
want is toch wel hoogtoerig, maar betekent dit dan dat ie viesveel toeren maakt bij weinig snelheid? denk het niet wel?....
want is toch wel hoogtoerig, maar betekent dit dan dat ie viesveel toeren maakt bij weinig snelheid? denk het niet wel?....

- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Wat voor 70cc heb je nu? laagtoerig,middeltoerig,hoogtoerig?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
- Beunhaas321
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Xtreme R: Airsal 80
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8615
Je aantal toeren en snelheid is bij dezelfde tandwielverhouding altijd hetzelfde.
No cams, No valves, No problems...
~Olietankje
~Olietankje
- Ruben--j-k
- Beginnende Derbi fan
Jaa ik heb dus airsal 70cc en die is hoogtoerig heb ik me laten vertellen, maar zou twv 14/53 beter zijn? Ik heb nu 13/53