Hallo,
ik had zondag een vastloper doordat mijn oliepomp er mee stopte en nu heb ik dus een gloednieuwe Import 50cc cilinder gekocht bij josdijkman.
Toen ik deze erop ging zetten ging alles goed, hij loopt ook al dus dat zit allemaal goed. Maar toen ik de koelvloeistof bij ging vullen stroomde het er gewoon weer uit tussen de buitenstekop en de binnenstekop... Ik heb alles al zo'n beetje geprobeerd, pakking omdraaien binnenkop strakker vast, andere buitenkop, andere bougie, de buitenkop strakker, minder koelvloeistof of het er gewoon uit laten lopen tot het op een gegeven moment zou stoppen.
Maar het stopt dus niet met stromen, op een gegeven moment komt er bij stationair draaien niks meer uit maar zodra ik gas geef stroomt het er weer als een gek uit... Dit was nooit het geval bij mijn orginele cilinder die precies 't zelfde is...
Ik zit te denken aan een slechte koppakking waardoor er compressie van 't blokje weg "lekt" naar het koelkanaal waardoor er teveel druk onstaat en het bij de bougie wegstroomt.
Ik heb echt geen idee wat het nou precies is, misschien heeft iemand dit zelf eerder gehad?
Het ligt niet aan de buiten of binnen kop want heb van beide een nieuwe en oude en beide lekken ze wanneer ze op de nieuwe cilinder zitten.
Stan Swanborn
[HELP] Import 50cc cilinder koelvloeistof probleem
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing Limited Edition '07
[HELP] Import 50cc cilinder koelvloeistof probleem
DRD Racing Limited Edition 2007

-
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: [HELP] Import 50cc cilinder koelvloeistof probleem
Ja of een kromme binnen of buitenkop. Als je gas geeft gaat je waterpomp ook sneller draaien dus komt er ook meer druk in het koelkanaal. Probeer is een beetje vloeibaren pakking. Als dat niet helpt heb je een kromme cilinder gekregen, of je hebt hem met monteren de kop krom getrokken door verkeerde montage.
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing Limited Edition '07
Re: [HELP] Import 50cc cilinder koelvloeistof probleem
ik heb twee buiten koppen en twee binnen koppen in alle mogelijke setups geprobeerd, ik denk niet dat ze zijn krom getrokken.. alles is ook goed gemonteerd. ik zat zelf ookal te denken aan een kromme cilinder maarja ik ga zodra de winkels weer open zijn even een nieuwe koppakking halen denk ik en hopen dat dat de boel fixt. en anders een beetje vloeibare pakking indd!Jasper schreef:Ja of een kromme binnen of buitenkop. Als je gas geeft gaat je waterpomp ook sneller draaien dus komt er ook meer druk in het koelkanaal. Probeer is een beetje vloeibaren pakking. Als dat niet helpt heb je een kromme cilinder gekregen, of je hebt hem met monteren de kop krom getrokken door verkeerde montage.
DRD Racing Limited Edition 2007