heb een vraagje, ben totaal niet bekent met brommers etc. maar ben wel nieuwschierig, ik heb nu een derbi senda sm extrme, moet er zo 30 km naar school mee rijden, alleen wat zijn nou de meest voorkomende problemen bij mijn brommer??
ps, in mijn boekje staat niet hoe slap mijn ketting mag hangn, iemand een id en hoe je dat kan meten??
meest voorkomende problemen bij derbi sm
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: derbi sm extrme
- Rikkert
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: meest voorkomende problemen bij derbi sm
Als je een nieuwe gekocht hebt, hoef je je geen zorgen te maken om problemen. Die gaan wel aardig lang mee. Als je maar op zijn tijd zijn beurten geeft. Dat kun je vinden in je werkplaatshandboekje.
Je kettingspanning kun je meten door de brommer op de standaard te zetten, en dan de onderkant van de ketting op en neer te bewegen. Hij mag maximaal 3cm omhoog kunnen en 3cm omlaag als ik me niet vergis.
Je kettingspanning kun je meten door de brommer op de standaard te zetten, en dan de onderkant van de ketting op en neer te bewegen. Hij mag maximaal 3cm omhoog kunnen en 3cm omlaag als ik me niet vergis.

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
- marvin65
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD #85 (sold)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7346
ja klopt, staat op de onderkant van je zadel.Rikkert schreef:Als je een nieuwe gekocht hebt, hoef je je geen zorgen te maken om problemen. Die gaan wel aardig lang mee. Als je maar op zijn tijd zijn beurten geeft. Dat kun je vinden in je werkplaatshandboekje.
verder gewoon alles goed bijhouden zodat hij ook netjes blijft, dan gaat hij lang mee.
olie op tijd bijvullen, luchtfilter af en toe checken of hij schoon is dat soort dingen.
Gas erop !
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: derbi sm extrme
a dat van de olie enzo had ik al door, het boekje lezen helpt ook wel eens
maar nee, heb em niet nieuw dus vandaar... maar die van mij heh, die blijft wel eens hangen, dan geef ik gas maar dan gaat ie niet meer door met rijden jwz, maar dan schakel ik terug en dan pakt hij hem weer op, ligt dat aan mijn tandwielen of wat??

- marvin65
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD #85 (sold)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7346
verkeerde afstelling misschien.
misschien even slim om je setup erbij te zetten
misschien even slim om je setup erbij te zetten

Gas erop !