vraagje over achterbrug en nogwat kleine dingen.
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: 1x derbi senda extreme
2x honda mt
2x puch
en een fiets
vraagje over achterbrug en nogwat kleine dingen.
hoi,,
ik had even wat vraagjes. eerst maar over de achterbrug: hoort het wel zo dat je de achterbrug helemaal bij elkaar knijpt als je de as vastdraait ? ik bedoel hiermee dat ik met een losse achteras ong. een dikke halve centimeter speling heb is dit normaal? dit knijp je dus weg door de as aan te draaien.
ik heb wel de 2 afstands busjes goed neergeplant.
- als ik het vast heb dan drukt het linker remblokje tegen de schijf aan (achter) moeten er soms ringetjes achter de remschijf zodat deze wel mooi in het midden zit?
- de brommer heeft in het weekend op zijn kant gelegen ,gevallen (de hond mag de brommer blijkbaar niet) nu dat dus de uitlaat ook vol met benzine , maar mag dit wel mogelijk kunnen zijn zou het membraan dit niet moeten tegenhouden ?
bedankt.
ik had even wat vraagjes. eerst maar over de achterbrug: hoort het wel zo dat je de achterbrug helemaal bij elkaar knijpt als je de as vastdraait ? ik bedoel hiermee dat ik met een losse achteras ong. een dikke halve centimeter speling heb is dit normaal? dit knijp je dus weg door de as aan te draaien.
ik heb wel de 2 afstands busjes goed neergeplant.
- als ik het vast heb dan drukt het linker remblokje tegen de schijf aan (achter) moeten er soms ringetjes achter de remschijf zodat deze wel mooi in het midden zit?
- de brommer heeft in het weekend op zijn kant gelegen ,gevallen (de hond mag de brommer blijkbaar niet) nu dat dus de uitlaat ook vol met benzine , maar mag dit wel mogelijk kunnen zijn zou het membraan dit niet moeten tegenhouden ?
bedankt.
- ThejustF1
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Extreme '09
Re: vraagje over achterbrug en nogwat kleine dingen.
ja dat hoort dat je je achterbrug wat ziet buigen 
Ik had ong ook hetzelfde probleem gehad met je rem,
Heb je het precies zo?
Moer - Kettingspanner - Brug - Dikke Ring - Lagers - Rem - Dunne Ring - Brug - Kettingspanner - Moer

Ik had ong ook hetzelfde probleem gehad met je rem,
Heb je het precies zo?
Moer - Kettingspanner - Brug - Dikke Ring - Lagers - Rem - Dunne Ring - Brug - Kettingspanner - Moer
Bwoaaaaaaaap klik. Bwwwwwoaaaaaaaaaap

http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=40&t=9236" onclick="window.open(this.href);return false; Derbi x-Treme kopen?

http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=40&t=9236" onclick="window.open(this.href);return false; Derbi x-Treme kopen?
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda
ik denk dat je je remzuigers even moet inkloppen en dan zorgen dat ze samen terug uitkomen.
dus; remklauw openhalen
-remblokken eruit
-remzuigers er eerst even uitblazen met compressor
-remzuigers er terug indoen (duwen of in het midden kloppen)
-remklauw terug ineen met remblokken en zo (oppassen voor o-ringetje)
-terug op de brommen
-onluchten en pompen tot ze de schijf juist niet raken
hiermee zou het probleem opgelost moeten zijn tenzij je schijf of klauw niet goed staat natuurlijk. . .
dus; remklauw openhalen
-remblokken eruit
-remzuigers er eerst even uitblazen met compressor
-remzuigers er terug indoen (duwen of in het midden kloppen)
-remklauw terug ineen met remblokken en zo (oppassen voor o-ringetje)
-terug op de brommen
-onluchten en pompen tot ze de schijf juist niet raken
hiermee zou het probleem opgelost moeten zijn tenzij je schijf of klauw niet goed staat natuurlijk. . .
Laatst gewijzigd door siebedjoos op wo 25 apr 2012, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Schakelrijder
2x honda mt
2x puch
en een fiets
ja ik las je topic erover maar nee ik heb de bussen en alles in de goeie volgorde.
en de remzuigers heb ik ook al ingeklopt.
ik heb er nu geen remblokjes in en de schijf komt nu haast tegen de remklauw aan aan de linkerkant
ik heb er nu geen remblokjes in en de schijf komt nu haast tegen de remklauw aan aan de linkerkant
-
- Derbi fan
schraapt de schijf tegen de klauw als je remt?hopke schreef:ja ik las je topic erover maar nee ik heb de bussen en alles in de goeie volgorde.
remt hij wel fatsoenlijk? komen de twee blokjes (als je die erin doet) tegen de schijf?
- ThejustF1
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Extreme '09
is je rem niet krom?
En zit je wiel wel goed in je achterbrug? dus evenveel cm van de brug links als rechts
En zit je wiel wel goed in je achterbrug? dus evenveel cm van de brug links als rechts
Bwoaaaaaaaap klik. Bwwwwwoaaaaaaaaaap

-
- Schakelrijder
2x honda mt
2x puch
en een fiets
ik heb nu dus totaal geen blokjes erin of vloeistof of whatever en ja achterwiel zit er kaarsrecht in maar de rem krom dat zou wel kunnen en ik heb net eehm gezien dat zal het dan ook wel zijn ik zal es proberen die goed te buigen , wel raar dat die krom is
- marvin65
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD #85 (sold)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7346
ik zou eerder zeggen dat je schijf krom is.
maar voordat je begint te buigen zou ik eerst goed kijken of het hier aan ligt voordat je dalijk alles naar de mallemoer helpt.
maar voordat je begint te buigen zou ik eerst goed kijken of het hier aan ligt voordat je dalijk alles naar de mallemoer helpt.
Gas erop !
-
- Schakelrijder
2x honda mt
2x puch
en een fiets
U[img]
[/img]
[/img]
-
- Schakelrijder
2x honda mt
2x puch
en een fiets
ik kijk morgen of int weekend even goed met een rechte lat ernaast wat nou verbogen is maar zonet leek het wel de remklauw
en kan iemand mij wat vertellen over mijn vraag over het membraam?
en kan iemand mij wat vertellen over mijn vraag over het membraam?
-
- Derbi fan
ik denk niet dat er een probleem is met je membraam. . .
als hij z'n benzine goed aanzuigt, is dat een teken dat je membraam nog goed afsluit.
als hij nog goed rijdt zou ik me hier niet te veel van aantrekken.
als hij z'n benzine goed aanzuigt, is dat een teken dat je membraam nog goed afsluit.
als hij nog goed rijdt zou ik me hier niet te veel van aantrekken.
-
- Schakelrijder
2x honda mt
2x puch
en een fiets
Nouja goed rijden ,,??hij heeft nu wel steeds dat na even halve minuut snel rijden hij terugzakt , kan ook aan de afstelling liggen natuurlijk dat wil maar niet goed lukken met de yasuni maar binnenkort komt er een leovince op hopelijk stelt dat wat makkelijker. Af