lagers

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
revoldx
Derbi fan
Vervoersmiddel: derbi senda x-race

lagers

Ongelezen bericht door revoldx »

hallo, Nadat ik mijn ketting gespannen had en eens ingevet heb, heb ik even gereden. Na 10 km ineens hoorde ik onderaan in mijn toeren een raar geluide. precies alsof de poot van mijn derbi naar boven schiet? Het geluid komt van mijn achterband ketting en tandwiel ongeveer. Het geluid komt ook duidelijk meer voor als ik iemand achterop heb. Zijn mijn achterwiellagers kapot of iets anders? mag ik nog doorrijden of maak ik het dan nog erger?

ps ketting staat niet te strak en niet te los dut dat is het niet.
Reinder
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xrace

Re: lagers

Ongelezen bericht door Reinder »

Als je achterwiellagers kapot zijn merk je dat snel genoeg, dan slingert je derbi namelijk ook enorm namelijk. Over welke poot heb je het trouwens? En hoe weetje zeker dat je ketting niet te strak staat?
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
revoldx
Derbi fan

de poot...dat ding dat je gebruikt om je derbi achter te laten zonder dat hij omvalt. Maar het probleem is opgelost heb er gewoon nieuwe in gedaan en het probleem is weg. Maar nu heb ik denk ik valse lucht. Als ik mijn demper dichthou met mijn hand dan loopt hij door. Maar als ik met de deo ga spuiten merk ik niks wat is dit?????? help!
Rikkert
Pro tuner
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia

Ongelezen bericht door Rikkert »

de poot..

Dat heet een standaard.
Waarom moeten ze in andere landen nou altijd andere woorden ervoor gebruiken..
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
revoldx
Derbi fan

mijn excuses...
revoldx
Derbi fan

maar heeft er iemand een idee?als ik mijn uitlaat dichthou met mijn hand dan slaat hij niet af, Doe ik dit bij dat stukje van de luchtfilter onder de zadel dan slaat hij wel af? Dit doet mij vermoeden dat mijn uitlaat lek is. correct? Is dit slecht voor mee door te rijden of kan het geen kwaad?
Boeki
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007

lagers

Ongelezen bericht door Boeki »

Controleer eens of de uitlaat netjes op de cilinder aansluit. Een lekke uitlaat is niet zo'n ramp, maar vaak is het simpel op te lossen, dus zou er gewoon even naar kijken.
Open the Throttle and Smile
Daan22
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi

Ongelezen bericht door Daan22 »

revoldx schreef:maar heeft er iemand een idee?als ik mijn uitlaat dichthou met mijn hand dan slaat hij niet af, Doe ik dit bij dat stukje van de luchtfilter onder de zadel dan slaat hij wel af? Dit doet mij vermoeden dat mijn uitlaat lek is. correct? Is dit slecht voor mee door te rijden of kan het geen kwaad?
als je je luchtfilter afsluit krijgt hij geen lucht meer :eerie:
revoldx
Derbi fan

RaceVoenk schreef:
revoldx schreef:maar heeft er iemand een idee?als ik mijn uitlaat dichthou met mijn hand dan slaat hij niet af, Doe ik dit bij dat stukje van de luchtfilter onder de zadel dan slaat hij wel af? Dit doet mij vermoeden dat mijn uitlaat lek is. correct? Is dit slecht voor mee door te rijden of kan het geen kwaad?
als je je luchtfilter afsluit krijgt hij geen lucht meer :eerie:
Tenzij hij valse lucht trekt ergens? correct me if i am wrong. En de uitlaat is heel stevig vastgedraait bij de cilinder zit niet scheef...
Daan22
Pro tuner
YZ 250 F Rinaldi

hij mag geen valse lucht trekken, en als hij dat wel doet, check dan even waar en zorg dat hij dat niet meer kan
revoldx
Derbi fan

RaceVoenk schreef:hij mag geen valse lucht trekken, en als hij dat wel doet, check dan even waar en zorg dat hij dat niet meer kan
dat is het juist heb de deotest al overal op mijn brommer gedaan maar hij reageert hier niet op... Maar er moet toch ergens valse lucht getrokken worden aangezien hij niet afslaat als ik de uitlaat dicht hou.
Daan22
Pro tuner
YZ 250 F Rinaldi

wat doe je, je hand op je demper houden ofzo?
revoldx
Derbi fan

ja ik hou mijn hand op de demper en hij blijft lopen...
Normaal moet hij dan toch afslaan?
Rikkert
Pro tuner
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia

Ongelezen bericht door Rikkert »

Ja, maar dat hij niet afslaat, komt omdat er dan ergens anders in de uitlaat de uitlaatgassen weglekken. Dus je uitlaat is niet volledig gasdicht.

Zo te lezen is je afstelling gewoon goed hoor.
Valse lucht trekt ie niet als hij niet anders gaat lopen als je met deo rond spuit.
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
revoldx
Derbi fan

ok, ik ge de uitlaat eens insmeren met een zeep mengsel om de lek te vinden.
revoldx
Derbi fan

met het sopje van zeep ook niks gevonden op de uitlaat. Had ik hem opnieuw dichtgehouden en nu ineens viel hij wel uit :clap: wep pas na 30 seconden. Dus ik vermoed dat er ergens wel valse lucht is maar dat het zo goed als niks is.
luco
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi drd evo limited edition

Ongelezen bericht door luco »

ik denk dat je even twee dingen moet weten wat je helemaal verkeerd redeneert:

1. Valse lucht is iets anders dan een lek in je uitlaat systeem. Valse lucht is voordat je mengsel is ontbrand. Dus voor je cilinder. Het mengel van benzine en lucht moet in de carb bij elkaar komen en daar mag een lucht van buiten de luchtfilter komen. Oftewel, vanaf de luchtfilter naar de carb, en op de carb mag er niks lekken. Dit test je door deo rond je luchtfilter, carb en aansluitingen te spuiten. Begint je brommer anders te lopen(denk aan hoger toerental) dan heb je ''valse lucht'' gevonden.

2. Een goed dichte uitlaat lekt niet vanaf je cilinder, dus hou je je hand voor je uitlaat zou de brommer uit moeten vallen. Dit heeft niks te maken met valse lucht, dit noem je dus ook gewoon een lekke uitlaat :lol:
Afbeelding
Pieke schreef:het lijkt me dat iemand er behoorlijk wat moeite in heeft gestoken om m eruit te laten zien alsof ie er zo min mogelijk moeite in heeft gestoken
revoldx
Derbi fan

dankje! verklaart veel :thumbup: ! durfde er al bijna niet meer mee rijden uit schrik voor een vastloper...
Plaats reactie