Leovince v6 ( paar vragen )

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: Leovince v6 ( paar vragen )

Ongelezen bericht door Huug »

Wat ik ga proberen na de winter is denk dat ik de prop er uit haal, 12 er voor gooi en dan kijken hoe erg de overtoeren zijn. Daarna wil ik proberen om met ringetjes tussen me flens en me blok te begrenzen totdat hij geen overtoeren meer maakt :happy: Gewoon met ringetjes van de bouwmarkt. Dit heeft de dealer al eens eerder gedaan maar die ringetjes braken en vlogen me uitlaat in maar ja, toen was hij naar 45 begrenst en dan staat er veel meer kracht op. miss dat hij nu wel heel blijft, anders doe ik er wel 2 tussen of zo. Misschien dat dat voor jou ok een oplossing is ?
Afbeelding
mg1996
Tuner
Berichten: 483
Lid geworden op: vr 02 dec 2011, 20:22
Vervoersmiddel: Senda X-race 2009

Re: Leovince v6 ( paar vragen )

Ongelezen bericht door mg1996 »

je kan ook een afstandsbus die aan het uiteinde iets dunner is, zodat ie netjes je uitlaat ingeschoven word gebruike, en hem dan telkens een klein stukje opboren zodat ie precies goed staat
yannicko_2
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 20:06
Vervoersmiddel: derbi xtreme 2006
Locatie: massenhoven, antwerpen

Re: Leovince v6 ( paar vragen )

Ongelezen bericht door yannicko_2 »

Huug schreef:11/53 moet haast wel een typfout zijn (A)
weet niet hoeveel toeren jij maakt met je brommertje maar als jij 80 rijd zit je over de 16k of zo lijkt mij :emo:
geen overtoeren :) ik ging maar tot 10000 toeren hy trok gewelldig op alles was zelfs origineel aan de brommer buite de uitlaat natuurlijk maar ik had vooral lange vitessen
ik heb nu een tandwielverhouding 11/63 en rijdt ong 60km/u en ga tot 10000 toeren en trek heel snel op :p
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: Leovince v6 ( paar vragen )

Ongelezen bericht door Huug »

met 11/53 heb je geen lange versnellingen :shh: maar lijkt me sterk dat iedereen hier roept dat je met 11/54 overtoeren maakt en jij gaat er 11/63 op gooien wat nog lichter vertand is en mij gaat vertellen dat het fantastisch rijd :emo: Ik denk dat jij een keertje moet afstellen want hij zal op hoge toeren bij jou wel inhouden (A)
Afbeelding
yannicko_2
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 20:06
Vervoersmiddel: derbi xtreme 2006
Locatie: massenhoven, antwerpen

Re: Leovince v6 ( paar vragen )

Ongelezen bericht door yannicko_2 »

gy verschiet er precies van eh maar ik had eerst de origineele uitlaat toen ging hy 75km/u met zeer lange vitessen en niet zo'n goede powerband, dan hebbek leovince eropgezet en reedt toen 80km/u met zalige powerband :thumbup: met mijn nieuwe tandwielverhouding 11/63 moet ik natuurlijk heel snel schakkelen maar hy gaat helemaal niet zo hoog in toeren
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: Leovince v6 ( paar vragen )

Ongelezen bericht door Huug »

denk dat je je tandjes niet goed geteld hebt voor of niet goed gelezen. 75 km/u met originele uitlaat en 11 voor is ook niet mogelijk namelijk. Denk dat je 13 voor hebt zitten tel maar eens na :happy:
Afbeelding
yannicko_2
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 20:06
Vervoersmiddel: derbi xtreme 2006
Locatie: massenhoven, antwerpen

Re: Leovince v6 ( paar vragen )

Ongelezen bericht door yannicko_2 »

sorry maar ik ken men tandwielverhouding wel hoor :p het staat er dik vet op op de tandwiel :)
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: Leovince v6 ( paar vragen )

Ongelezen bericht door Huug »

Ik blijf er bij dat het onmogelijk is om met 11/63 met ontgrensde uitlaat te rijden, 60 en geen overtoeren. Mensen die propje stukje opboren steken er vaak al een groter tandwiel onder, omdat ze anders overtoeren maken. jij knalt de hele prop er uit en claimt dat je brommer fantastisch rijd :emo:. Beetje krom vind je niet ? beetje jammer dat er niemand reageert verder (A)
Afbeelding
mg1996
Tuner
Berichten: 483
Lid geworden op: vr 02 dec 2011, 20:22
Vervoersmiddel: Senda X-race 2009

Re: Leovince v6 ( paar vragen )

Ongelezen bericht door mg1996 »

Huug en Sven, zit de demper van jullie v6 ook een beetje scheef? zegmaar op het deel waar die tailpipe erop zit dat ie erg naar buiten staat (op een paar mm van de kap) en dat ie bij het uiteinde juist naar binnen staat, zegmaar dat als je achter je brommer kijkt dat ie achter je kentekenhouder zit?
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: Leovince v6 ( paar vragen )

Ongelezen bericht door Huug »

Ja dat klopt. Het uiteinde staat bij mij richting me demper. Je kan er een beetje mee spelen maar beste is om effe recht te buigen of zo. Is een hand made uitlaat dus dat soort dingen kloppen nooit 100% :happy:
Afbeelding
mg1996
Tuner
Berichten: 483
Lid geworden op: vr 02 dec 2011, 20:22
Vervoersmiddel: Senda X-race 2009

Re: Leovince v6 ( paar vragen )

Ongelezen bericht door mg1996 »

oke, maar het is staal he, is moeilijk te buigen
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: Leovince v6 ( paar vragen )

Ongelezen bericht door Huug »

Ik ken een smit hier in de buurt erg goed en die heb ik het laten doen :oops:
Afbeelding
mg1996
Tuner
Berichten: 483
Lid geworden op: vr 02 dec 2011, 20:22
Vervoersmiddel: Senda X-race 2009

Re: Leovince v6 ( paar vragen )

Ongelezen bericht door mg1996 »

huug jij rijdt standaard ontgrensd.. met leovince en 17,5? welke sproeier rij je?
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: Leovince v6 ( paar vragen )

Ongelezen bericht door Huug »

luchtfilter en cab begrenzer zitten er nu in en propje in de v6 :eerie: zit nu 82 in. Alles gaat er uit (eventueel ringetjes voor de v6 of opgeboorde prop) als het weer weer beetje beter wordt dan maak ik hem weer helemaal vers :woot:

Wil je helemaal ontgrensd rijden met v6 zou ik beginnen met 96 af te stellen en dan afbouwen totdat hij niet meer stotterd :happy:
Afbeelding
yannicko_2
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 20:06
Vervoersmiddel: derbi xtreme 2006
Locatie: massenhoven, antwerpen

Re: Leovince v6 ( paar vragen )

Ongelezen bericht door yannicko_2 »

Huug schreef:luchtfilter en cab begrenzer zitten er nu in en propje in de v6 :eerie: zit nu 82 in. Alles gaat er uit (eventueel ringetjes voor de v6 of opgeboorde prop) als het weer weer beetje beter wordt dan maak ik hem weer helemaal vers :woot:

Wil je helemaal ontgrensd rijden met v6 zou ik beginnen met 96 af te stellen en dan afbouwen totdat hij niet meer stotterd :happy:
luchtfilterbegrenzer???
die luchtfilterbegrenzer wordt dit geregeld in de carb? :eh:
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: Leovince v6 ( paar vragen )

Ongelezen bericht door Huug »

nee is zegmaar een gebogen rubber buisje bovenop je luchtfilter.
http://www.easyparts.nl/showdrawing/463 ... /Tank.html
NR. 27.

Google maar, we dwalen hier een beetje af (A)
Afbeelding
mg1996
Tuner
Berichten: 483
Lid geworden op: vr 02 dec 2011, 20:22
Vervoersmiddel: Senda X-race 2009

Re: Leovince v6 ( paar vragen )

Ongelezen bericht door mg1996 »

Huug ik rij standaard ontgrensd met leovinc
e v6 en sproeier 106 is nog te klein dus die sproeier 96 is onzin he..
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: Leovince v6 ( paar vragen )

Ongelezen bericht door Daan22 »

mg1996 schreef:Huug ik rij standaard ontgrensd met leovinc
e v6 en sproeier 106 is nog te klein dus die sproeier 96 is onzin he..
wie zegt dat hij te klein is :eerie:
#22
mg1996
Tuner
Berichten: 483
Lid geworden op: vr 02 dec 2011, 20:22
Vervoersmiddel: Senda X-race 2009

Re: Leovince v6 ( paar vragen )

Ongelezen bericht door mg1996 »

wie denk je? hij rijdt voor geen flikker met 106, en dan zet ik de choke erop en dan rijdt hij super.. wou jij nu gaan zeggen dat ie te groot is? :think:
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: Leovince v6 ( paar vragen )

Ongelezen bericht door Huug »

rustig, eigenlijk iedereen wat ik zo hoor zit met v6 onder de 100 dus vandaar dat ik 96 zeg om te beginnen. ik zit nu op 82 met prop er in en had iemand die 80 er in had met propje en heeft ontgrenst en was ook begonnen bij 96 dus heb voor mezelf tot 96 gekocht. Dat jij op 106 zit kan ik niet verklaren maar suc6 met afstellen verder.

zullen we terug naar het onderwerp gaan ? Maak een ontgrensde v6 met 12-53 overtoeren ?
Afbeelding
Gesloten