start slecht en lekt
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi sdr
start slecht en lekt
Beste Derbi fans,
Ik heb sinds kort een paar problemen met m'n derbi namelijk:
- Tank lekt bij de benzine kraan in de buurt valt dit nog op te lossen met een bepaalde kit of moet ik daarvoor een goede tank kopen?
- Als ik rij op choke doet hij het goed maar al haal ik hem van choke af en ik rij weg rijd hij al aardig beroerd maar voor z'n powerband heeft hij een enorme dip want al geef je gas begint hij allemaal te schokken.
Ik zag toen hij warm was rook tussen m'n cilinder en kop vandaan komen ben dus bang dat m'n koppaking er uit ligt.
- Nu heb ik er niet meer op gereden maar als ik hem aan wil kicken komt er allemaal water tussen m'n cilinder en uitlaat vandaan gestroomd ben dus ook bang dat er koelvloeistof lekt dus dat allebij de pakkingen er uit liggen.
Weet iemand misschien wat voor vloeibare pakking bij je cilinderkop kan zonder dat het verbrand bij de ontbranding van het mengsel?
Alvast bedankt
Ik heb sinds kort een paar problemen met m'n derbi namelijk:
- Tank lekt bij de benzine kraan in de buurt valt dit nog op te lossen met een bepaalde kit of moet ik daarvoor een goede tank kopen?
- Als ik rij op choke doet hij het goed maar al haal ik hem van choke af en ik rij weg rijd hij al aardig beroerd maar voor z'n powerband heeft hij een enorme dip want al geef je gas begint hij allemaal te schokken.
Ik zag toen hij warm was rook tussen m'n cilinder en kop vandaan komen ben dus bang dat m'n koppaking er uit ligt.
- Nu heb ik er niet meer op gereden maar als ik hem aan wil kicken komt er allemaal water tussen m'n cilinder en uitlaat vandaan gestroomd ben dus ook bang dat er koelvloeistof lekt dus dat allebij de pakkingen er uit liggen.
Weet iemand misschien wat voor vloeibare pakking bij je cilinderkop kan zonder dat het verbrand bij de ontbranding van het mengsel?
Alvast bedankt
- Daan22
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
Re: start slecht en lekt
gewoon nieuwe pakkingen doen, nooit enkel vloeibare pakking doen.
zit je benzinekraan er wel goed in en heb je de slangenklem wel hard genoeg aangespannen?
zit je benzinekraan er wel goed in en heb je de slangenklem wel hard genoeg aangespannen?
-
- Beginnende Derbi fan
Ik doe dan ook niet ALLEEN vloeibare pakking maar ook vloeibare pakking dit kan geen kwaad volgens mij lekker dik en 1 uurtje na het monteren starten dan schiet hij de nog niet geheel uitgeharde vloeibare pakking via de uitlaat poort naar buiten.
En ik zal m'n kop pakkingen dan wel vervangen.
En m'n slangen klem zit goed vast en weet zeker dat het dus m'n tank is.
Kan het dus hierdoor komen dat hij stotterd en stoot doordat m'n koppakking er uit ligt?
Kan het dus hierdoor komen dat hij stotterd en stoot doordat m'n koppakking er uit ligt?
- Rikkert
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Nee, onderaan de tank, zit je vacuumkraantje. Die zit in de tank vast met een slangenklem. Kijk of je vacuumkraantje niet lekt, en doe een nieuwe slangenklem erom, en draai hem flink strak aan.jos schreef:Ik doe dan ook niet ALLEEN vloeibare pakking maar ook vloeibare pakking dit kan geen kwaad volgens mij lekker dik en 1 uurtje na het monteren starten dan schiet hij de nog niet geheel uitgeharde vloeibare pakking via de uitlaat poort naar buiten.
En je koppakking die eruit ligt, is volgens mij ouderdom. En bij bewegende delen moet je geen vloeibare pakking doen joh. Gewoon de normale pakking er tussen. Die dicht genoeg af hoor

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
-
- Beginnende Derbi fan
Okey bedankt ik zal er een nieuwe koppakking inzetten.Rikkert schreef:Nee, onderaan de tank, zit je vacuumkraantje. Die zit in de tank vast met een slangenklem. Kijk of je vacuumkraantje niet lekt, en doe een nieuwe slangenklem erom, en draai hem flink strak aan.jos schreef:Ik doe dan ook niet ALLEEN vloeibare pakking maar ook vloeibare pakking dit kan geen kwaad volgens mij lekker dik en 1 uurtje na het monteren starten dan schiet hij de nog niet geheel uitgeharde vloeibare pakking via de uitlaat poort naar buiten.
En je koppakking die eruit ligt, is volgens mij ouderdom. En bij bewegende delen moet je geen vloeibare pakking doen joh. Gewoon de normale pakking er tussen. Die dicht genoeg af hoor
Maar over dat vacuumkraantje ik heb even gekeken op internet maar ik heb een gewone benzine kraan waar on/of op staat.
En je hebt het gedeelte waar de tank over gaat in het tuitje en daar zit een versmalling op die versmalling is hij gescheurd rondom dat is de zwakste plek kan je erg goed zien.
En die plek is erg nat als ik een beetje trek en duw aan m'n benzine kraan vallen er druppels van af maar mijn vraag is valt dit nog te verhelpen met een bepaalde benzine bestendige kit of soort loctite of word dit een nieuwe tank?
- Rikkert
- Pro tuner
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
Je kan het proberen te kitten, en dan een nieuwe klem erom heen, dan zal die wel dicht zijn denk ik zo 

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
-
- Beginnende Derbi fan
Heb je misschien ook een goede kit hiervoor in gedachten want ik heb alleen maar troep liggen op dit moment.Rikkert schreef:Je kan het proberen te kitten, en dan een nieuwe klem erom heen, dan zal die wel dicht zijn denk ik zo
- Rikkert
- Pro tuner
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
Poeh, geen idee. Volgens mij kan je gewoon een kit van Bison proberen. Volgens mij hecht dat wel, ook als je het dan samenknijpt met een slangenklem

-
- Beginnende Derbi fan
Het nadeel is dat hij bij het begin van het tuitje gescheurd is dus de slangenklem daar geen invloed op heeft maar ik ga hem is proberen te kitten.