Ik heb een derbi waarvan het contactslot het doet heb alleen geen verlichting maar ik vroeg me af hoe kan ik precies m'n verlichting aansluiten. En verlichting praat ik alleen over m'n achter (led)licht en m'n voorlamp geschakeld op m'n contactslot.
Want ik denk al trek ik de + naar voor en achter en weer terug naar (blok) massa en ik rij hoog in toeren dat m'n lampjes het begeven. Kan iemand mij dus vertellen hoe ik zo een kabelboom kan maken
-aan de aardingsklem van de spanningsregelaar , kabetje verbinden naar je kader (massa)
-en aan de rechter klem het kabeltje uit je blok dat een te hoog voltage geeft 60 tot 100 v ong ??
-uit het middelste klemmetje komt dan 12v wisselspanning
en wat wil je allemaal behouden/hebben in je kabelboom?
want met een LED achterlicht zal je toch met een accu moeten rijden anders vallen de led's uit op lagge toeren
leds vallen niet uit, die gaan gewoon knipperen, een gloeilamp gaat inderdaad zachter omdat hij gewoon minder voltage krijgt, gewoon goed het schema volgen die bij jou derbi past alleen even rekening houden dat je een andere spannings regelaar hebt!
zuipen tot we kruipen, en als we kruipen nog meer zuipen
Ik wil er trouwens een accu tussen hebben.
Maar ik vroeg me nog af ik wil dus na m'n ontsteking een spanningsregelaar maar dan moet ik ook gelijkspanningsregelaar hebben. Of zit dit al bij een spanningsregelaar in?