koplamp kapot na contact uit ????

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
derbiaddict
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi drd 2003
derbi drd racing 2012

koplamp kapot na contact uit ????

Ongelezen bericht door derbiaddict »

ik was gisteren aan het rijden en ik denk laat ik mijn ligt aan zetten, deze deed het prima totdat ik bijna thuis was en eerst de normale lamp uitviel en daarna het groot licht ook nog eens dus ik de volgende dag een nieuwe lamp gehaald alles nog doorgemeten en alles klopte gewoon. maar ik rijd vandaag weer en ik zet mijn licht aan en deze blijkt nadat ik mijn contact uitzette weer niet de doen dus ik groot licht aan gezet en denk misschien doet deze het nog wel (deze deed het ook nog maar nadat ik deze aan en uitzette deed deze het ook niet meer) weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen?? ik zou het fijn vinden om wat hulp hierbij te krijgen aangezien ik pas 4 maanden ongeveer aan mijn brommer sleutel
1995quint
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi senda 70cc

Re: koplamp kapot na contact uit ????

Ongelezen bericht door 1995quint »

Even alle kabels controleren op draadbreuk en alle contact punten controleren en opschonen?
derbiaddict
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi drd 2003
derbi drd racing 2012

Re: koplamp kapot na contact uit ????

Ongelezen bericht door derbiaddict »

ik ben eens gaan meten en kwam erachter dat mijn spanningsregelaar is door gebrand doordat de brommer zo hoog in toeren komt en de spanning direct door gegeven werd aangezien accu eerst vaak aan druppel lader hing en dus altijd vol was kreeg de voorlamp de volle laag aan spanning iedere keer en brande dus steeds door. nu tijdelijk weerstanden tussen gehangen zodat spanning laag genoeg blijft
Plaats reactie