derbi vonkt af en toe?
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: derbi senda sm xtreme
derbi vonkt af en toe?
hoi ik heb een probleem met mijn derbi senda xtreme 2003 vonkt maar af entoe heeft eerst wel goed gelopen
wat zou dit nou kunne zijn ?
hoor het graag
gr roel
wat zou dit nou kunne zijn ?
hoor het graag
gr roel
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
Re: derbi vonkt af en toe?
Mogelijkheden:
Bougie is gaar.
bougiedop niet goed
massa cdi/bobine niet goed
bedrading vanaf ontsteking niet goed
Heb je een multimeter om de bedrading vanaf ontsteking door te meten ?
even stopdraad op bobine/cdi losmaken en dan nog eens proberen.
Bougie is gaar.
bougiedop niet goed
massa cdi/bobine niet goed
bedrading vanaf ontsteking niet goed
Heb je een multimeter om de bedrading vanaf ontsteking door te meten ?
even stopdraad op bobine/cdi losmaken en dan nog eens proberen.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
Had ik ook, gele draad vanaf de spanningsregelaar zat niet goed.
Open the Throttle and Smile
- Xtreme sm
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
ik weet nie of je dit sinds het winterse weer heb mar kheb precies hetzelfde als jij
kan ok komen door het weer; sneeuw, pekel en andere vochtige rotzooi dat smelt kruipt tussen de bougiedop en de bougie waardoor hij geen goed contact meer kan maken en dus af en toe vonkt. ook je bobine kom onder de vochtige rotzooi te zitten wat uiteraard niet goed voor em is
ik maak maak mn cilinderkop, bougie, bougiedop en bobine ff goed schoon en droog en dan doetie het weer. is dit niet het geval dan moet je idd wat vervangen bougie of dop ofzo, dat helpt vaak al heel veel
als je dit wil voorkomen moet je em inspuiten met vaseline en een spatlapje ervoor beunen
ff een vraag van mij
: ik heb het dit allemaal gedaan mar hij viel na 2 km gwoon weer uit
kan dit de bobine zijn en moet ik die dus vervangen??

kan ok komen door het weer; sneeuw, pekel en andere vochtige rotzooi dat smelt kruipt tussen de bougiedop en de bougie waardoor hij geen goed contact meer kan maken en dus af en toe vonkt. ook je bobine kom onder de vochtige rotzooi te zitten wat uiteraard niet goed voor em is

ik maak maak mn cilinderkop, bougie, bougiedop en bobine ff goed schoon en droog en dan doetie het weer. is dit niet het geval dan moet je idd wat vervangen bougie of dop ofzo, dat helpt vaak al heel veel

als je dit wil voorkomen moet je em inspuiten met vaseline en een spatlapje ervoor beunen

ff een vraag van mij

Xtreme sm schreef:ik weet nie of je dit sinds het winterse weer heb mar kheb precies hetzelfde als jij![]()
kan ok komen door het weer; sneeuw, pekel en andere vochtige rotzooi dat smelt kruipt tussen de bougiedop en de bougie waardoor hij geen goed contact meer kan maken en dus af en toe vonkt. ook je bobine kom onder de vochtige rotzooi te zitten wat uiteraard niet goed voor em is![]()
ik maak maak mn cilinderkop, bougie, bougiedop en bobine ff goed schoon en droog en dan doetie het weer. is dit niet het geval dan moet je idd wat vervangen bougie of dop ofzo, dat helpt vaak al heel veel![]()
als je dit wil voorkomen moet je em inspuiten met vaseline en een spatlapje ervoor beunen![]()
ff een vraag van mij: ik heb het dit allemaal gedaan mar hij viel na 2 km gwoon weer uit
kan dit de bobine zijn en moet ik die dus vervangen??
waarschijnlijk is het de ontsteking zelf, ik heb dit een keer gehad met een dt nieuw model, bleek na lang zoeken ook de ontsteking zelf te zijn, ooit kon ik er 2 dagen mee rijden en ooit maar 2 minuten en dan viel die al uit,
ik heb nog een complete ontsteking liggen met vliegwiel, bobine, en stator, en dan werkt het zeker weer,
-
- Pro tuner
@Derbi-yzf, had je wel een blauwe vonk toen die nog kapot was?
Want bij mij is het dus zo erg dat ie helemaal niet wil starten, maar wel een (zwakke) blauwe vonk dus m'n ontsteking zelf is naar mijn idee nog wel goed. Nu een bobine bestelt maar ik zou balen als ik alsnog een nieuwe ontsteking moet kopen.
Want bij mij is het dus zo erg dat ie helemaal niet wil starten, maar wel een (zwakke) blauwe vonk dus m'n ontsteking zelf is naar mijn idee nog wel goed. Nu een bobine bestelt maar ik zou balen als ik alsnog een nieuwe ontsteking moet kopen.
Boeki schreef:@Derbi-yzf, had je wel een blauwe vonk toen die nog kapot was?
Besteld? ik heb bobines genoeg liggen, waar woon je ergens? ik woon vlakbij eindhoven, anders kun je ff langs komen t een en ander proberen weet je zeker waar t aan ligt, koop je niet onnodig allemaal dinge
edit, zie dat je van ver moet komen dus is geen optie, Ja bobine versterkt de vonk van de motor, dus als de vonk te zwak is, is vaak je bobine kapot, mocht hij het nog niet doen, dan ff andere ontsteking halen, heb ik wel ligge, bougi heb je hoop ik als eerste al vervange?
-
- Pro tuner
Bedankt voor je aanbod, maar ik woon inderdaad te ver weg.
Bougie uiteraard als eerste vervangen, maakte geen verschil.
Er zit nu even niets anders op dan wachten op de bobine en kijken wat hij dan doet.
Er zit nu even niets anders op dan wachten op de bobine en kijken wat hij dan doet.
Boeki schreef:Bedankt voor je aanbod, maar ik woon inderdaad te ver weg.
Ja klopt, als t dannog niet op gelost is, heb ik nog wel een ontsteking ligge,
-
- Pro tuner
Als ie het dan nog niet (goed) doet koop ik jou ontsteking.
Dat hoor je zo snel mogelijk van me.

Boeki schreef:Als ie het dan nog niet (goed) doet koop ik jou ontsteking.
Oh ja kijk maar, altijd goed,
- Xtreme sm
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
dikke offtopic handel