Derbis digitale teller, wie kent 't niet?

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
FrAnkZ
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing 2007

Derbis digitale teller, wie kent 't niet?

Ongelezen bericht door FrAnkZ »

Oké jongens dit probleem heeft geen introductie nodig:

KM teller staat op 99999, km/h teller geeft weer 175 aan bij snelheid van 80 (lijkt met toeren mee op te lopen) Grootlicht /temperatuur/benzine/olie lampjes branden constant. Claxon, toeter, kinderafweer, noem t wat je wilt, doet t niet (kraakt en komt lang niet boven het geluid van de toeren uit). Knipperlichten branden wel normaal, zonder probleem, en toerenteller aan de rechterkant in het scherm werkt ook gewoon goed.

Ik lees er genoeg over en er is genoeg te vinden, maar laten we nou maar niet slim gaan doen. Als het op techniek aan kom, ben ik gewoon dom! Iemand, leg me alsjeblieft een beetje simpel uit waar ik het beste kan beginnen met de kabels na lopen op breuken, waar ik de zekeringen kan vinden (weet ik veul) en weet ik wat ik er nog meer aan kan doen. Btw ik heb al een gloednieuwe accu erin gelegd; daar lag het dus NIET aan, en jah das zo'n beetje het enige wat ik zo even gauw kan nakijken.

Dit is trouwens niet alleen met slecht weer, maar gewoon de hele tijd dus. Het is ongeveer allemaal ontstaan een week na mijn meest recente valpartij (ding heeft een redelijke smak gehad). Dit heeft er wss wel mee te maken, daarom sluit ik kapotte sensor en/of bekabeling niet uit...

Jongens, meisjes, ik weet het, ik ben een hopeloze brommerrijder zolang ik dat ding niet kan fixen, maar ik zou gewoon heel graag een beetje van jullie kennis willen profiteren...

Ik hoor het graag!
Sander
Moderator
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition
Contacteer:

Re: Derbis digitale teller, wie kent 't niet?

Ongelezen bericht door Sander »

bij je accu zit een zekering die is kapot hoogst warschijnlijk.
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
FrAnkZ
Banden plakker

xa188 schreef:bij je accu zit een zekering die is kapot hoogst warschijnlijk.

Nieuwe zekering erin gedaan, de lampjes branden niet meer constant, mn claxon doet t weer, maar de km teller staat nog steeds op 99999 (nu gaat iemand mij zeker vertellen dat mijn teller kapot is...)

Of de km/h stand weer goed is kom ik later even op terug. Eerst mn kapjes er weer op en test ritje maken, dan praten we verder.

bedankt iig tot zover
luco
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi drd evo limited edition

Ongelezen bericht door luco »

ja tellers hoogst waarschijnlijk kapot! Beveiliging van derbi dat die niet terug gezet kan worden. Ben je de eerste eigenaar van de brommer? Misschien heb je dan nog garantie?
Afbeelding
Pieke schreef:het lijkt me dat iemand er behoorlijk wat moeite in heeft gestoken om m eruit te laten zien alsof ie er zo min mogelijk moeite in heeft gestoken
DaliasD
Schakelrijder
Vervoersmiddel: cpi oliver

Ongelezen bericht door DaliasD »

Is het misschien eens mogelijk om wat duidelijke foto's van de printplaat van de teller te krijgen.

Ik heb het idee dat de teller op zich niet kapot is, maar dat er door een stroomstoring, een ee-prom
geheugen volloopt (99999). Een ee-prom geheugen kun je vaak weer wissen door een kleine puls
op bepaalde posities van de ee=prom te zetten.

Laat maar eens horen.
the skullkid
Pro tuner
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Ongelezen bericht door the skullkid »

Die teller blijft op 99999km staan. Beveiliging van Derbi.
FrAnkZ
Banden plakker

Jah het enige wat niet meer werkt is die km-teller. Maar ik ben de 2e eigenaar sinds 2008, dus geen garantie meer... In ieder geval denk ik dat ik de teller gewoon maar moet vervangen... Iemand redelijk goedkoop adresje?
RaliasR
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering

Ongelezen bericht door RaliasR »

Mocht je hem vervangen, dan hou ik me aanbevolen voor de oude.
Dit om eens te kijken naar de electronische componenten van de teller.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
Plaats reactie