toerenteller en stotteren voor de powerband

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
DerbiGprDemey
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Gpr 50 2006

toerenteller en stotteren voor de powerband

Ongelezen bericht door DerbiGprDemey »

Hey,
ik heb gisteren een toertje gereden en merkte dat de toerenteller plots raar deed. Inplaats dat hij op 0 stond stond hij op 4000 op de analoge teller. DIt heb ik kunnen wegdoen met hem telkens aan en uit te doen tot hij terug op 0 stond. Ook stottert hij heftig voor de powerband en klinkt het niet als een inlaatprobleem want dat is een ander soort stotteren. Ik heb ook gemerkt dat er bij de stator een draad half door is door mijn vliegwiel, zijn deze problemen allemaal gerelateerd en zou ik best een nieuwe stator kopen, of de draad proberen te vervangen als dit mogelijk is?? het antwoord is hoogstwaarschijnlijk een nieuwe kopen, maar zou er ook een uitleg aan zijn? Of ligt het niet aan de stator?
Alv Bedankt
DerbiGprDemey
Beginnende Derbi fan

Re: toerenteller en stotteren voor de powerband

Niemand die mij kan helpen?
Guillaume.D
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi GPR Nude

Ongelezen bericht door Guillaume.D »

Hello

You should have a wire, maybe yellow/purple, that is normally wrapped in spiral, 4-6 turns around the sparkplug wire, it acts like an antenna to measure RPM. Make sure you have this wire correctly wrapped.

Measure the battery voltage, it must be around 13V. Verify that you have the same voltage at the dashboard connector, else you have a problem somewhere between the battery and the dashboard - maybe the fuse is blown.

Afbeelding
DerbiGprDemey
Beginnende Derbi fan

Guillaume.D schreef: di 03 jun 2025, 18:32 Hello

You should have a wire, maybe yellow/purple, that is normally wrapped in spiral, 4-6 turns around the sparkplug wire, it acts like an antenna to measure RPM. Make sure you have this wire correctly wrapped.

Measure the battery voltage, it must be around 13V. Verify that you have the same voltage at the dashboard connector, else you have a problem somewhere between the battery and the dashboard - maybe the fuse is blown.

Afbeelding
Ok thank you for the answer I will check it
DerbiGprDemey
Beginnende Derbi fan

Vandaag heb ik de timing goed gezet, dit was het stotteren probleem. Maar na de geel/paarse draad opnieuw te wikkelen nog steeds het zelfde probleem, soms is hij normaal en soms slaat hij als het ware op hol, hier een video hopelijk kan je het zien https://drive.google.com/drive/folders/ ... Ox7Oh7q7Vr
Plaats reactie