Accu laadt niet, [edit] nu wel maar dan gaat brommer niet meer uit

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
cpu
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 04 mei 2024, 15:17
Vervoersmiddel: Retelli Drago

Accu laadt niet, [edit] nu wel maar dan gaat brommer niet meer uit

Ongelezen bericht door cpu »

Heb een brommer gekocht, maar niet goed opgelet en er is gigantisch mee geknoeid. Effe bij de dealer gehoord en die spreekt van 600€ minimum kost en vervangen van heel de kabelboom :wall:

Enige echte probleem is dat de batterij niet oplaadt, nu heb ik hier al wat info gevonden, en het deksel van de stator eraf gehaald in de hoop een en ander door te meten maar ipv de 4 draden waarover gesproken wordt, (wit , rood , groen en geel) vertrekt er ENKEL geel rechtstreeks , en een groene die precies door een magneet wordt aangedreven:

(geel wordt onmiddellijk doorverbonden naar blauw)
Afbeelding
oei, afbeelding toont niet: https://1drv.ms/i/s!AuaEZTf9K6yOkfAgiZJ ... A?e=LNHUBE
die blauwe (gele) draad wordt ergens halverwege gesplitst en gaat naar vooraan in de cockpit, EN naar de massa ipv de gelijkrichter ??

zit hier dan een verkeerde stator in en is het hopeloos, of ... ?
Laatst gewijzigd door cpu op za 11 mei 2024, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
cpu
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 04 mei 2024, 15:17
Vervoersmiddel: Retelli Drago

Re: Accu laadt niet, maar 1 (2?) draden vertrekken uit stator

Ongelezen bericht door cpu »

Eentje voor de wizards hier: daarnet stator terug dicht gevezen, doorverbinding van die gele draad naar de massa losgekoppeld en de brommer gestart... En de batterij laadt op 😮. Display geeft 15.4 stationair, 15.7 bij volgas.

Nieuw probleem nu: als ik het contact af zet blijft die gewoon draaien 🤦, tot ik die draad even tegen de massa hou.

Begin wat hoop te krijgen maar nog altijd geen idee hoe ik dit fix.
Plaats reactie