Vonk Probleem

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
HansZuidema
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 18 okt 2023, 21:16
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 2018

Vonk Probleem

Ongelezen bericht door HansZuidema »

Hallo ik ben in het bezit van een Derbi Senda DRD Racing 2017 (D50B0 E3). De brommer ging steeds minder lopen tot het feit dat hij verschrikkelijk veel rookte en veel van zijn kracht kwijt was. Ik had er weinig tijd voor dus toch maar weggebracht. Na een maand wachten kwam ik erachter dat de beste man geopereerd was en er voorlopig niet mee. Bezig kon hij had wel een nieuwe ontsteking besteld van mokix dus ik heb de brommer weer opgehaald en heb deze ontsteking erop gezet de oude ontsteking gaf een gele vonk en de nieuwe een blauwe maar wel veel te klein om normaal te lopen. Ik heb daarna toch maar een ontsteking-set (stator, grondplaat en vliegwiel) besteld bij Jos Dijkman deze zouden uit dezelfde fabriek komen als Derbi. Na het plaatsen van deze een redelijke vonk maar niet goed genoeg om de kickstart te kunnen gebruiken hij ging alleen aan door aan te lopen. En rookte nog net zo veel als in het begin (echte blauwe rook geen koelvloeistof) in de lage toeren deed hij het ook slecht dus niet stationair lopen de bougie was ook helemaal nat. Ik heb toch maar besloten een nieuwe bobine te kopen mijn oude was een licht blauwe onbegrensde bobine+cdi zonder merkteken ergens op, de nieuwe is een onbegrensde bobine voor D50B0 van 101 Octane. Met deze bobine kreeg ik af en toe een klein vonkje dus ik ben gaan kijken naar massa. Mijn vorige bobine had een verlengde massakabel die onder het kvs reservoir op het frame zat dus ik heb de nieuwe ook verlengt en na het blank maken van dit stuk frame deze samen met een geel/groene kabel die daar ook als massa zit op het frame gezet, maar helaas nog steeds heel af en toe een licht blauw vonkje de bougiekabel heb ik vervangen en de dop vertoont geen scheuren verder zit hier ook geen zichtbare corrosie in ik vraag me dus heel erg af wat het probleem nu nog kan zijn. Heeft iemand een idee?
Gebruikersavatar
HenkieHans
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) viewtopic.php?f=9&t=28160&p=367053#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica viewtopic.php?f=9&t=28161

Re: Vonk Probleem

Ongelezen bericht door HenkieHans »

heb je de bougie, bougiekabel, en ontsteking al doorgemeten met een multimetertje?
HansZuidema
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 18 okt 2023, 21:16
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 2018

Re: Vonk Probleem

Ongelezen bericht door HansZuidema »

hoe kan ik deze doormeten?
Gebruikersavatar
HenkieHans
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) viewtopic.php?f=9&t=28160&p=367053#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica viewtopic.php?f=9&t=28161

Re: Vonk Probleem

Ongelezen bericht door HenkieHans »

https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?t=26463

die zoekknop zit er niet voor niets he...
Plaats reactie