Klopt het dat deze naar de aansluiting 'bianco' op je CDI loopt? In dat geval reguleert deze volgens mij het start/stop systeem, dus dat je brommer niet kan starten zonder sleutel (maar pin me er niet op vast )
Klopt het dat je toerenteller het nu niet doet?
Het is nl de pick-up draad van je toerenteller. Deze hoort net na de cdi om de bougiekabel gewikkeld/gedraaid te zitten. Zo ontstaat er een spoel. Iedere keer als de bougie vonkt ontstaat er door de stroom die er door de bougiekabel gaat een magnetisch veld. Dit veroorzaakt in de geel/paarse spoel een inductiestroompje welke in jou toerenteller omgezet wordt in een rpm indicatie.
gpr050 schreef: ↑wo 20 mar 2024, 22:56
Klopt het dat je toerenteller het nu niet doet?
Het is nl de pick-up draad van je toerenteller. Deze hoort net na de cdi om de bougiekabel gewikkeld/gedraaid te zitten. Zo ontstaat er een spoel. Iedere keer als de bougie vonkt ontstaat er door de stroom die er door de bougiekabel gaat een magnetisch veld. Dit veroorzaakt in de geel/paarse spoel een inductiestroompje welke in jou toerenteller omgezet wordt in een rpm indicatie.
Nou, de hele brommer doet het niet maar draad loopt inderdaad naar de teller unit, wel een knullige constructie moet ik zeggen. denk dat ik hem ga vastzetten met krimpkous hij zat tegen de bougiedop maar ga hem dan verplaatsen naar de CDI en netjes vastzetten. (alles de brommert het ooit weer doet, zie beginnersforum "wij snappen er niks meer van")