Alle 4 Knipperlichten branden.

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
Semm
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 22 okt 2023, 15:32
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme

Alle 4 Knipperlichten branden.

Ongelezen bericht door Semm »

Ik heb effe een vraagje, ik heb een Derbi Senda Xtreme 2e Hands een tijd geleden gekocht. De originele knipperlichten zaten erop en een led achterknipper licht in de achterlamp. Nu heb ik nieuwe LED knipperlichten gekocht en de aansluitingen van de originele naar de nieuwe LED gezet. Ze gaan wel aan alleen het probleem is dat de voor en achter gaan branden (4 in totaal) heeft iemand enig idee waar het fout gaat? Heb de aansluitingen goed gecontroleerd en na mijn weten zitten die goed.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Alle 4 Knipperlichten branden.

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Je hebt teweinig weerstand nu, de orgineel knipperlichten hebben veel meer weerstand. Ik ongeveer het zelfde probleem maar ik had deze parallel aangesloten op mijn knipperlichten voor en toen knipperde ze weer normaal


https://www.bol.com/nl/nl/p/10w-weersta ... re_pdp_www
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 341
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Alle 4 Knipperlichten branden.

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Branden die nog goed als je de weerstand parallel zet? Ik vermoed dat je in serie bedoeld. Is maar dat je spreekt over te weinig weerstand en als je bijvoorbeeld 2 zaken die weerstand hebben parallel aansluit zakt je weerstand nog meer.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Alle 4 Knipperlichten branden.

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Hmmm, zou ook goed in serie kunnen zijn hoor, zal morgen even kijken hoe ik ze heb aangesloten
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 341
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Alle 4 Knipperlichten branden.

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Ok, kan zijn dat het in parrallel is maar moet zeggen dat het me echt zou verbazen dat het dan (goed) werkt. Maar moet zeggen dat het niet de 1e keer is dat ik dingen zie werken die logisch gezien niet kunnen. :oops:

Daarenboven -> iedereen kan zich al ns vergissen hé.
Semm
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 22 okt 2023, 15:32
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme

Re: Alle 4 Knipperlichten branden.

Ongelezen bericht door Semm »

Skakelbr schreef: ma 23 okt 2023, 10:01 Je hebt teweinig weerstand nu, de orgineel knipperlichten hebben veel meer weerstand. Ik ongeveer het zelfde probleem maar ik had deze parallel aangesloten op mijn knipperlichten voor en toen knipperde ze weer normaal


https://www.bol.com/nl/nl/p/10w-weersta ... re_pdp_www

Kan dit altijd proberen natuurlijk, het probleem is de kabelboom heeft een andere aansluiting dan die ik op de foto van Bol.com zie. Moet ik dan de connectors veranderen of?
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 341
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Alle 4 Knipperlichten branden.

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Ik denk dat je idd best de connectors veranderd. Maar eventueel eerst door ze vast te houden bekijkt of het wel beter werkt met dit er tussen voor je eea begint te klussen..
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Alle 4 Knipperlichten branden.

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Nog een beun manier is de leds tussen je orginele knipperlichten te zetten en je orginele in te tapen, dan heb je hetzelfde effect als een weerstand. Maar dan kan je net zo goed het even goed wegwerken en er echt weerstandjes tussen zetten
Semm
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 22 okt 2023, 15:32
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme

Re: Alle 4 Knipperlichten branden.

Ongelezen bericht door Semm »

Heb het kunne maken, ik heb Led Relais gekocht moest ze voor de voor en achterlichten gebruiken. Connectors verwisselen en ze werken weer. Alleen maar hopen dat ze niet doorbranden want ze waren flink warm.
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 341
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Alle 4 Knipperlichten branden.

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Okay, bedankt voor het terugmelden. Wel laten weten als het ooit toch stuk gaat, daar kunnen we alleen maar van leren.

Heb je eventueel een linkje (of exacte naam) naar het item dat je hebt gekocht?
Plaats reactie