Is mijn nieuwe ONTGRENSDE CDI kapot of ligt het aan de kwaliteit?
Geplaatst: ma 09 jan 2023, 00:25
Beste mensen,
Ik heb een vraag over de werking van mijn nieuwe CDI. Ik zal eerst even uitleggen waar ik het nou allemaal over heb voor de duidelijkheid.
Ik ben nu een tijdje in bezit van een 2018 Aprilia SX50. Ik heb deze eerst ontgrenst door plaatje uit de carberateur te halen, en een ontgrensde voorbocht erop te zetten en hem hierop af te stellen. Na dit een tijdje gehad te hebben heb ik maar een SCR Corse 50/70 onderlangs erop gezet. Reed heerlijk en gezond. Door de toerenbegrensde CDI kon ik grappig genoeg net niet de powerband in komen. Daarom heb ik besloten om een ontgrensde CDI te bestellen in combinatie met een BR10ES. Om precies te zijn is dat deze: https://www.scooterdiscounter.nl/onbegr ... x-smt.html
Toen heb ik de CDI's verwisselt en met alles hetzelfde, behalve de verwisselde CDI en bougie een stukje test gereden. Ik dacht eerst dat de ontgrensde CDI kapot was, zo bagger dat hij reed met deze CDI. Ik heb daarna nog weer de originele CDI erop gezet, en hij reed weer perfect. Ik heb de winkel waar ik de CDI van heb gekocht toen ook overgehaald dat deze kapot was, maar na een nieuwe (zelfde) CDI te ontvangen en deze erop te zetten kreeg ik hetzelfde effect als met de eerste ontgrensde CDI die ik had geprobeerd.
Nu heb ik hem afgesteld op de ontgensde CDI en ik wil nou niet zeggen dat ik zo rond wil blijven rijden. En wat ik denk is dat het aan de kwaliteit van de CDI ligt. Alleen voordat ik 180 euro ga uitgeven aan een malossi CDI, wil ik toch voor de zekerheid weten of het klopt wat ik zeg en of er geen goedkopere opties zijn. Bijvoorbeeld deze: https://www.k-parts.nl/mezoly-cdi-ecu-v ... rensd.html
Hier staat dat het van mezoly is, maar of er verschil is tussen deze en de merkloze die ik had durf ik zelf ook niet te gokken.
Dit is dan ook mijn 1e post op een forum, als er iets niet mag of duidelijk is wat ik over het hoofd heb gezien wil ik dat graag verbeteren.
Ik heb een vraag over de werking van mijn nieuwe CDI. Ik zal eerst even uitleggen waar ik het nou allemaal over heb voor de duidelijkheid.
Ik ben nu een tijdje in bezit van een 2018 Aprilia SX50. Ik heb deze eerst ontgrenst door plaatje uit de carberateur te halen, en een ontgrensde voorbocht erop te zetten en hem hierop af te stellen. Na dit een tijdje gehad te hebben heb ik maar een SCR Corse 50/70 onderlangs erop gezet. Reed heerlijk en gezond. Door de toerenbegrensde CDI kon ik grappig genoeg net niet de powerband in komen. Daarom heb ik besloten om een ontgrensde CDI te bestellen in combinatie met een BR10ES. Om precies te zijn is dat deze: https://www.scooterdiscounter.nl/onbegr ... x-smt.html
Toen heb ik de CDI's verwisselt en met alles hetzelfde, behalve de verwisselde CDI en bougie een stukje test gereden. Ik dacht eerst dat de ontgrensde CDI kapot was, zo bagger dat hij reed met deze CDI. Ik heb daarna nog weer de originele CDI erop gezet, en hij reed weer perfect. Ik heb de winkel waar ik de CDI van heb gekocht toen ook overgehaald dat deze kapot was, maar na een nieuwe (zelfde) CDI te ontvangen en deze erop te zetten kreeg ik hetzelfde effect als met de eerste ontgrensde CDI die ik had geprobeerd.
Nu heb ik hem afgesteld op de ontgensde CDI en ik wil nou niet zeggen dat ik zo rond wil blijven rijden. En wat ik denk is dat het aan de kwaliteit van de CDI ligt. Alleen voordat ik 180 euro ga uitgeven aan een malossi CDI, wil ik toch voor de zekerheid weten of het klopt wat ik zeg en of er geen goedkopere opties zijn. Bijvoorbeeld deze: https://www.k-parts.nl/mezoly-cdi-ecu-v ... rensd.html
Hier staat dat het van mezoly is, maar of er verschil is tussen deze en de merkloze die ik had durf ik zelf ook niet te gokken.
Dit is dan ook mijn 1e post op een forum, als er iets niet mag of duidelijk is wat ik over het hoofd heb gezien wil ik dat graag verbeteren.