Is mijn nieuwe ONTGRENSDE CDI kapot of ligt het aan de kwaliteit?

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
scotp298
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 09 jan 2023, 00:02
Vervoersmiddel: 2018 Aprilia SX50

Is mijn nieuwe ONTGRENSDE CDI kapot of ligt het aan de kwaliteit?

Ongelezen bericht door scotp298 »

Beste mensen,

Ik heb een vraag over de werking van mijn nieuwe CDI. Ik zal eerst even uitleggen waar ik het nou allemaal over heb voor de duidelijkheid.

Ik ben nu een tijdje in bezit van een 2018 Aprilia SX50. Ik heb deze eerst ontgrenst door plaatje uit de carberateur te halen, en een ontgrensde voorbocht erop te zetten en hem hierop af te stellen. Na dit een tijdje gehad te hebben heb ik maar een SCR Corse 50/70 onderlangs erop gezet. Reed heerlijk en gezond. Door de toerenbegrensde CDI kon ik grappig genoeg net niet de powerband in komen. Daarom heb ik besloten om een ontgrensde CDI te bestellen in combinatie met een BR10ES. Om precies te zijn is dat deze: https://www.scooterdiscounter.nl/onbegr ... x-smt.html

Toen heb ik de CDI's verwisselt en met alles hetzelfde, behalve de verwisselde CDI en bougie een stukje test gereden. Ik dacht eerst dat de ontgrensde CDI kapot was, zo bagger dat hij reed met deze CDI. Ik heb daarna nog weer de originele CDI erop gezet, en hij reed weer perfect. Ik heb de winkel waar ik de CDI van heb gekocht toen ook overgehaald dat deze kapot was, maar na een nieuwe (zelfde) CDI te ontvangen en deze erop te zetten kreeg ik hetzelfde effect als met de eerste ontgrensde CDI die ik had geprobeerd.

Nu heb ik hem afgesteld op de ontgensde CDI en ik wil nou niet zeggen dat ik zo rond wil blijven rijden. En wat ik denk is dat het aan de kwaliteit van de CDI ligt. Alleen voordat ik 180 euro ga uitgeven aan een malossi CDI, wil ik toch voor de zekerheid weten of het klopt wat ik zeg en of er geen goedkopere opties zijn. Bijvoorbeeld deze: https://www.k-parts.nl/mezoly-cdi-ecu-v ... rensd.html

Hier staat dat het van mezoly is, maar of er verschil is tussen deze en de merkloze die ik had durf ik zelf ook niet te gokken.

Dit is dan ook mijn 1e post op een forum, als er iets niet mag of duidelijk is wat ik over het hoofd heb gezien wil ik dat graag verbeteren.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Is mijn nieuwe ONTGRENSDE CDI kapot of ligt het aan de kwaliteit?

Ongelezen bericht door 42 »

Dat probleem komt vaker voor met de goedkopere cdi's.
Was een tijd geleden ook iemand met dat probleem, een andere cdi verhielp dat..maar ik durf niet meer te zeggen welke cdi hij had.
Ik dacht een a kwaliteit, zitten rond de 75 eu bij derbipartsshop of jos dijkman.
Die dure malossi is niet nodig volgens mij.
Je zou voor alle zekerheid kunnen afspreken met de shop dat je je geld terugkrijgt als ook de a merk niet werkt.
Mezoly is vaak goedkope imitatie dus zou ik niet proberen.
scotp298
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 09 jan 2023, 00:02
Vervoersmiddel: 2018 Aprilia SX50

Re: Is mijn nieuwe ONTGRENSDE CDI kapot of ligt het aan de kwaliteit?

Ongelezen bericht door scotp298 »

42 schreef: ma 09 jan 2023, 07:12 Dat probleem komt vaker voor met de goedkopere cdi's.
Was een tijd geleden ook iemand met dat probleem, een andere cdi verhielp dat..maar ik durf niet meer te zeggen welke cdi hij had.
Ik dacht een a kwaliteit, zitten rond de 75 eu bij derbipartsshop of jos dijkman.
Die dure malossi is niet nodig volgens mij.
Je zou voor alle zekerheid kunnen afspreken met de shop dat je je geld terugkrijgt als ook de a merk niet werkt.
Mezoly is vaak goedkope imitatie dus zou ik niet proberen.
Bedankt voor je reactie, helpt mij weer een hoop.
Ik ga vanmiddag het een en ander proberen. Zodra ik hem heb getest zal ik het resultaat nog even delen.
Misschien dat andere mensen hier wat aan hebben?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Is mijn nieuwe ONTGRENSDE CDI kapot of ligt het aan de kwaliteit?

Ongelezen bericht door 42 »

Info en een oplossing vh probleem zijn altijd handig idd.
scotp298
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 09 jan 2023, 00:02
Vervoersmiddel: 2018 Aprilia SX50

Re: Is mijn nieuwe ONTGRENSDE CDI kapot of ligt het aan de kwaliteit?

Ongelezen bericht door scotp298 »

Ik heb net een CDI van Voca bestelt, wist niet dat die bestonden.
Kostte me 70 euro. Zodra ik resultaat heb zal ik het direct achterlaten.
scotp298
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 09 jan 2023, 00:02
Vervoersmiddel: 2018 Aprilia SX50

Re: Is mijn nieuwe ONTGRENSDE CDI kapot of ligt het aan de kwaliteit?

Ongelezen bericht door scotp298 »

Nou hier het eindresultaat.
De mensen van Tiben Motorsport vonden het geen probleem om een afspraak te maken dat als de CDI niet werkte, ik hem gewoon terug kon sturen.
Vandaag de CDI erop gezet, afgesteld en hij rijd weer als een zonnetje. Zoals ik had gehoopt. Het terugsturen is ook niet nodig geweest.
Het probleem was dan zoals eerder gezegd in dit topic dat met die goedkope CDI's nog wel eens problemen voorkomen die je bij duurdere/kwaliteit CDI's niet hebt.

Jullie dan ook bedankt voor de nodige hulp!
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Is mijn nieuwe ONTGRENSDE CDI kapot of ligt het aan de kwaliteit?

Ongelezen bericht door 42 »

:thumbup:
Plaats reactie