derbi senda dashboard doet raar

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
Derbi senda sdr
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 04 aug 2022, 10:18
Vervoersmiddel: Derbi senda sdr

derbi senda dashboard doet raar

Ongelezen bericht door Derbi senda sdr »

Ik heb nu een jaar mijn derbi senda sdr (2005) en was gister een rondje aan het rijden. Na het rijden had ik de brommer even gewassen en toen deed het dashboard/snelheidsmeter raar. Alle lampjes stonden aan en hij gaf aan dat ik andere snelheden reed als dat ik daadwerkelijk deed en er stond dat ik geen benzine meer had (de tank zit vol). Vandaag deed de snelheidsmeter nogsteeds raar en de lampjes stonden ook allemaal nog aan. Ik vroeg mij af hoe ik dit kan oplossen. Ik zat zelf te denken aan een nieuw dashboard aangezien ik niet denk dat elke sensor/ schakelaar kapot is. Heeft iemand tips?
MerijnL
Beginnende Derbi fan
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 24 jul 2022, 15:35
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2009

Re: derbi senda dashboard doet raar

Ongelezen bericht door MerijnL »

Waarschijnlijk je zekering er door. Je hebt tijdens het wassen waarschijnlijk kortsluiting gemaakt ergens en dan zijn dat de gevolgen. Hoe nu verder? Zadel eraf en aan een van de draden die van de accu loopt zit een klein zwart doosje, maak die open en trek de zekering eruit. Check even welk nummer erop staat en ga naar een brommerboer, elektra winkel of tankstation (daar hebben ze ze soms ook wel) en koop even een nieuwe zekering. Zekering vervangen en het zou gefixt moeten zijn. Je hebt waarschijnlijk het zelfde probleem als je weer gaat wassen dus daarvoor heb je 2 opties. 1. Je brommer uit zetten voor het wassen en helemaal oplaten drogen na het wassen voordat je weer gaat rijden. 2. Je hele kabelboom langs gaan en checken waar hij kortsluiting maakt.
Plaats reactie