Accu automatische opladen

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
bjorn_drd racing
Beginnende Derbi fan
Berichten: 47
Lid geworden op: di 25 jan 2022, 20:54
Vervoersmiddel: derbi senda sm drd racing 2007

Accu automatische opladen

Ongelezen bericht door bjorn_drd racing »

Hoe zorg ik ervoor dat mijn accu automatische oplaad(halve bekabeling is niet aangesloten) heb een derbi drd rscing 2007 weet iemand welke kabels ik moet aansluiten zodat die automatische oplaad?
gpr050
Tuner
Berichten: 399
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Accu automatische opladen

Ongelezen bericht door gpr050 »

Hoeveel draden zitten er op jou spanningsregelaar aangesloten? Welke kleur hebben ze?
bjorn_drd racing
Beginnende Derbi fan
Berichten: 47
Lid geworden op: di 25 jan 2022, 20:54
Vervoersmiddel: derbi senda sm drd racing 2007

Re: Accu automatische opladen

Ongelezen bericht door bjorn_drd racing »

gpr050 schreef: do 21 jul 2022, 21:28 Hoeveel draden zitten er op jou spanningsregelaar aangesloten? Welke kleur hebben ze?
Ik heb volgens mij niet eens een spannings regelaar heb alleen een cdi een killswitch en temp meter
gpr050
Tuner
Berichten: 399
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Accu automatische opladen

Ongelezen bericht door gpr050 »

Derbi’s hebben een spanningsregelaar. Dit is nodig om de onregelmatige en te hoge AC spanning die uit de lichtspoel komt om te zetten in bruikbare en gemaximeerde DC spanning. Als je zonder zou rijden blaas je je accu op..
Je kan meten of jou spanningsregelaar werkt: met een multimeter, op de DC stand, meet je de spanning over je accupolen terwijl je de motor op zo’n 3000rpm laat lopen. Dit mag dan niet meer zijn dan 14.5V.
Zoek daarna je spanningsregelaar op en laat even weten hoeveel en welke kleur draden er op aangesloten zitten.
bjorn_drd racing
Beginnende Derbi fan
Berichten: 47
Lid geworden op: di 25 jan 2022, 20:54
Vervoersmiddel: derbi senda sm drd racing 2007

Re: Accu automatische opladen

Ongelezen bericht door bjorn_drd racing »

gpr050 schreef: vr 22 jul 2022, 16:42 Derbi’s hebben een spanningsregelaar. Dit is nodig om de onregelmatige en te hoge AC spanning die uit de lichtspoel komt om te zetten in bruikbare en gemaximeerde DC spanning. Als je zonder zou rijden blaas je je accu op..
Je kan meten of jou spanningsregelaar werkt: met een multimeter, op de DC stand, meet je de spanning over je accupolen terwijl je de motor op zo’n 3000rpm laat lopen. Dit mag dan niet meer zijn dan 14.5V.
Zoek daarna je spanningsregelaar op en laat even weten hoeveel en welke kleur draden er op aangesloten zitten.
Oke ja vorige accu was inderdaad ook dood ik ga morgen wel even kijken of ik spannkngsregelaar kan vinden
Plaats reactie