Pagina 1 van 1

Kortsluiting Contactslot

Geplaatst: zo 17 apr 2022, 22:45
door arnovw
Beste,

Ik heb een derbi drd evo uit 2010.
Nu heeft de bougie geen vonk meer. Groene draad uit ontsteking gemeten en geeft 200 ohm. Dit duid op kortsluiting in het contactslot. Alleen wat houd dat in? Is dat echt het contact zelf, of die stekker die zorgt dat je motor uitgaat als je de sleutel omdraait? Of bedoelen ze een kabelbreuk?

Alvast bedankt

Re: Kortsluiting Contactslot

Geplaatst: do 13 okt 2022, 17:01
door opa 67
heb net het zelfde probleem,een van de velen opgelost
contactslot open gemaakt en daar zat het probleem bedrading zat niet meer vast op de soldeerpunten,alles weer vast gesoldeerd probleem opgelost
een van de velen

Re: Kortsluiting Contactslot

Geplaatst: do 13 okt 2022, 20:17
door 42
Even uit nieuwsgierigheid ; staat die 67 voor je eigen bouwjaar ?

Re: Kortsluiting Contactslot

Geplaatst: vr 14 okt 2022, 11:32
door opa 67
dat kan ik niet zeggen wat voor type, maar het waren de groenzwarte en de groene en de geel die niet meer vast zaten
vijf draaden komen er uit

Re: Kortsluiting Contactslot

Geplaatst: vr 14 okt 2022, 13:09
door 42
ik bedoel je geboortejaar, oftewel ben je van 1967 ?

Re: Kortsluiting Contactslot

Geplaatst: vr 14 okt 2022, 13:51
door opa 67
nee ben 67

Re: Kortsluiting Contactslot

Geplaatst: vr 14 okt 2022, 15:24
door gpr050
arnovw schreef: zo 17 apr 2022, 22:45 Beste,

Ik heb een derbi drd evo uit 2010.
Nu heeft de bougie geen vonk meer. Groene draad uit ontsteking gemeten en geeft 200 ohm. Dit duid op kortsluiting in het contactslot. Alleen wat houd dat in? Is dat echt het contact zelf, of die stekker die zorgt dat je motor uitgaat als je de sleutel omdraait? Of bedoelen ze een kabelbreuk?

Alvast bedankt
Om een juiste meting van de ontstekingsspoel te kunnen doen moet je de groene draad die van de ontsteking komt loshalen van de cdi, en indien deze splitst naar het contactslot, ook hiervan. De weerstand naar massa moet zo’n 650ohm zijn, als je dan nogsteeds 200 ohm meet is de kans groot dat de ontstekingsspoel doorgebrand is. De groene draad van cdi naar het contactslot kan ook apart doorgemeten worden. In de “ON” stand moet je oneindig grote weerstand meten naar massa en in de “OFF” stand nul of heel weinig weerstand. Door de sleutel in “OFF” te zetten wordt de cdi dmv de groene draad met massa verbonden en stopt de bougie met vonken. Als er een kabelbreuk in die groene draad naar het contactslot zit, gaat de motor dus niet uit, maar blijft lopen, en meet je dus oneindig grote weerstand.
Heb je ook gemeten hoeveel volt AC deze groene draad levert als je de motor probeert te starten?