geen voorlicht?

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
robooh
Schakelrijder

geen voorlicht?

Ongelezen bericht door robooh »

hallo,
ik had eerst een autotoeter op me drd racing 07 zitten(door vorige eigenaar) maar deze trok me batterij zo leeg dat zelfs me dashboard niet meer aanwilde als de brommer niet liep. toen ik deze eraf had gehaald(enkel de 2 draadjes van de toeter) had ik geen voorlicht meer.. achterlicht(ledjes) doen het wel, ook als alleen contact aanstaat. als ik de accu eruit haal en ik kick em aan dan gaat me dashboard wel branden en werkt naar behoren. als ik de accu meet met lopende motor meet ik iets van 14volt.

maatje van me heeft de ontsteking gemeten(groen rood witte stekkers) en hij zegt dat dat wel goed is. heb zelf de gele draad direct gemeten(voor spanningregelaar) op wisselspanning, met + op de gele draad en - op het frame, dit geeft iets van 18volt spanning.. dit lijkt me allemaal goed maar toch heb ik geen licht. ik heb ook al een andere kabelboom geprobeerd maar ook nu geen voorlicht. het is alleen wel zo dat ik de draden van bij me stuur links(waar de spiegel ingaat en me koppelingshevel) niet meer kan aansluiten omdat er een ander soort stekker aan de kant van de kabelboom zit. maar dit zou niet moeten uitmaken toch? knipperlichten zijn er toch af,en dan zou in ieder geval groot OF klein licht het moeten doen. toen het licht en toeter allebei nog werkte, deed het licht het wel alleen op grootlicht.op klein licht ging het licht gewoon uit. wat kan er hier aan de hand zijn?
Knissaw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold]

Re: geen voorlicht?

Ongelezen bericht door Knissaw »

Heb je gekeken of de zekering geknapt is?
Afbeelding
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
garfield
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Contacteer:

Re: geen voorlicht?

Ongelezen bericht door garfield »

Koplamp gaat niets via een zekering.

De gele draad gaat naar het kontaktslot en vandaar naar de lichtschakelaar op het stuur.
Zal waarschijnlijk bij de lichtschakelaar iets fout zitten.

En ja,de stekker van de schakelaar moet aangesloten zitten.
Anders werkt er vrij weinig...

Snap zowiezo niet waarom iedereen altijd met de bedrading loopt te knoeien...
Als je wat wilt aanpassen,pak dan het bedradingsschema erbij en doe het goed.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie