hallo allen,
ik heb even een vraag aangezien ik een 80cc derbi senda sm heb staan met verlichting op de accu en een binnenrotor.
ik wil mijn derbi geheel orgineel maken met een 50cc blokje en Alle elektrische delen er op, oftewel verlichting contactslot etc etc. nu is mijn vraag; wat heb ik nou allemaal precies nodig voor mijn derbi qua elektra?
en nog een klein vraagje, ik heb een radiateur erop (geen originele) dus ook geen elektrische aansluitinkje gaat mijn propellertje wel automatisch aan als het blok te warm wordt?
welke elektrische delen voor derbi senda
- garfield
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Contacteer:
Re: welke elektrische delen voor derbi senda
Je hebt eigenlijk alleen een spanningsregelaar nodig en een hoop draad
In principe gaat de gele draad van de standaard ontsteking zowel naar je kontaktslot als naar de spanningsregelaar.
Zou de verlichting gewoon via de akku houden, dat brandt een stuk konstanter.
Dus wel de regelaar aansluiten, want die heb je nodig om de akku op te laden en de spanning netjes op 12V (eigenlijk stiekum 13,8V) te houden.
En de fan gaat het niet doen, in de standaard radiator zit een thermoschakelaar die deze inschakelt.
(misschien kan je de thermoschakelaar in de clinderkop hier ook voor misbruiken, maar denk dat de fan daar teveel stroom voor trekt)

In principe gaat de gele draad van de standaard ontsteking zowel naar je kontaktslot als naar de spanningsregelaar.
Zou de verlichting gewoon via de akku houden, dat brandt een stuk konstanter.
Dus wel de regelaar aansluiten, want die heb je nodig om de akku op te laden en de spanning netjes op 12V (eigenlijk stiekum 13,8V) te houden.
En de fan gaat het niet doen, in de standaard radiator zit een thermoschakelaar die deze inschakelt.
(misschien kan je de thermoschakelaar in de clinderkop hier ook voor misbruiken, maar denk dat de fan daar teveel stroom voor trekt)
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi senda
de verlichting op de accu houden? maar er zit zeg maar nu een zelfgemaakte kabelboom op vanwege de binnenrotor. er zit toch gewoon een plus en een min op de originele kabelboom?
en dat is het probleem die thermoschakelaar zit niet op mijn radiateur.. aangezien ik geen originele heb..
nog een klein vraagje ik wil graag zo'n mooi voorkap als bij de meeste crossmotoren kan ik dan een contactslot?
is er misschien iemand waarmee ik nummers kan uitwisselen zodat ik mijn vragen via whatsapp kan stellen? met behulp van foto's en dergelijke.
mvg
en dat is het probleem die thermoschakelaar zit niet op mijn radiateur.. aangezien ik geen originele heb..
nog een klein vraagje ik wil graag zo'n mooi voorkap als bij de meeste crossmotoren kan ik dan een contactslot?
is er misschien iemand waarmee ik nummers kan uitwisselen zodat ik mijn vragen via whatsapp kan stellen? met behulp van foto's en dergelijke.
mvg
- garfield
- Pro tuner
- Contacteer:
Wist niet dat je de originele draadboom nog had...
Die kan je dan gewoon weer aansluiten.
Draadboomschema staat in de handleidingen hier in de Gegevens sektie.
Ik heb zelf een ronde koplamp van een Honda CB250 erop gezet.
(7 inch, ruim 2x zo groot als standaard)
Dat heeft op zich niets met het kontaktslot te maken.
Vind namelijk de standaard koplamp een slechte verlichting hebben..
(Geeft licht genoeg, maar een slecht lichtbeeld)
Staat vind ik een stuk mooier als het standaard crosskapje..
Die kan je dan gewoon weer aansluiten.
Draadboomschema staat in de handleidingen hier in de Gegevens sektie.
Ik heb zelf een ronde koplamp van een Honda CB250 erop gezet.
(7 inch, ruim 2x zo groot als standaard)
Dat heeft op zich niets met het kontaktslot te maken.
Vind namelijk de standaard koplamp een slechte verlichting hebben..
(Geeft licht genoeg, maar een slecht lichtbeeld)
Staat vind ik een stuk mooier als het standaard crosskapje..
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi senda
nee ik wil zeg maar mijn derbi weer origineel maken dus ook originele kabelboom.
ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld maar met een crosskapje heb je toch een klein lampje aan de zijkant van je voor spatbord?
maar om even terug te komen op die thermostaatschakelaar die in de cilinderkop kan bij het te warm worden van de motor het vinnetje dus ook laten draaien, als ik het goed begrijp?
ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld maar met een crosskapje heb je toch een klein lampje aan de zijkant van je voor spatbord?
maar om even terug te komen op die thermostaatschakelaar die in de cilinderkop kan bij het te warm worden van de motor het vinnetje dus ook laten draaien, als ik het goed begrijp?
- garfield
- Pro tuner
- Contacteer:
Weet niet zeker of die schakelaar zwaar genoeg is om je fan aan te sturen.
Deze schakelt naar massa,dus precies andersom als de originele schakelaar in de radiator.
Crosskapje kan wel,maar zo'n klein spotje aan de zijkant geeft niet veel bruikbaar licht...
Deze schakelt naar massa,dus precies andersom als de originele schakelaar in de radiator.
Crosskapje kan wel,maar zo'n klein spotje aan de zijkant geeft niet veel bruikbaar licht...