DRD teller doet raar

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
Tim Ruesen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 22:59
Vervoersmiddel: Derbi DRD LTD '07 - Derbi DRD pro '06 - tomos A35 70cc

DRD teller doet raar

Ongelezen bericht door Tim Ruesen »

Hoi, ik heb een drd pro uit 2006 maar sinds ik de startmotor heb vervangen wist de teller zich zelf soms ineens tijdens het rijden zodat de trip km naar 0 gaat. Weet iemand waardoor dit komt?

Tevens heb ik nog een probleempje, als ik de spanning meet zonder contact geeft die 12volt aan, en zodra ik hem op contact zet nog maar 10,5 volt waardoor de startmotor het niet meer doet :sad:

Bij voorbaat dank!
James
Beginnende tuner
Berichten: 292
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 15:35

Re: DRD teller doet raar

Ongelezen bericht door James »

Tim Ruesen schreef:Hoi, ik heb een drd pro uit 2006 maar sinds ik de startmotor heb vervangen wist de teller zich zelf soms ineens tijdens het rijden zodat de trip km naar 0 gaat. Weet iemand waardoor dit komt?

Tevens heb ik nog een probleempje, als ik de spanning meet zonder contact geeft die 12volt aan, en zodra ik hem op contact zet nog maar 10,5 volt waardoor de startmotor het niet meer doet :sad:

Bij voorbaat dank!
Het ''wissen'' van de teller kan maar door 1 dingen komen en dat is verlies van stroom, of je kabels zitten niet goed op je accu of je accu is leeg/dood.

Nu geef je toevallig ook aan dat je voltage laag is, dit gaat dus perfect samen met bovenstaand probleem.

Oplossing : hang je accu aan de oplader, probleem nog steeds ?,> nieuwe accu kopen
Tim Ruesen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 22:59
Vervoersmiddel: Derbi DRD LTD '07 - Derbi DRD pro '06 - tomos A35 70cc

Re: DRD teller doet raar

Ongelezen bericht door Tim Ruesen »

Heel er bedankt James! Zou binnenkort even de accu opladen en laten weten of die het dan weer normaal doet.
Tim Ruesen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 22:59
Vervoersmiddel: Derbi DRD LTD '07 - Derbi DRD pro '06 - tomos A35 70cc

Re: DRD teller doet raar

Ongelezen bericht door Tim Ruesen »

Heb de accu opgeladen maar de teller wist nog steeds regelmatig. Startmotor doet het ook niet dus moet binnenkort even alles door meten tot waar de stroom komt in de goede hoeveelheid en dan reageer ik wel weer :eerie:
Plaats reactie