ontsteking kapot?

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
beunhaaz
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: brommer

ontsteking kapot?

Ongelezen bericht door beunhaaz »

mijn derbi drd uit 2009, start vrijwel niet. laatste tijd starte hij steeds moeilijker. vandaag startte hij bijna niet meer, en kwam hij niet boven een aantel toeren (stotteren) ook vandaag allemaal poefjes uit het uitlaad. (ontsteking staat wel optijd)

laatst, paar weekjes terug. zekering gesprongen, nieuwe erin alleen had ik niet de goeie meer. dus van 7,5 naar 15, en zou een nieuwe 7,5 halen (helemaal vergeten natuurlijk) endus denk ik dat ik daardoor mijn ontsteking of dergelijke heb vernield, multimeter erbij alleen ook kapot zekering van de multimeter gesprongen. (de bougie is al vervongen)

waarschijnlijk is dus de ontsteking of/en de bobine kapot.

zal ik beide vervangen of eerst kijken wat stuk is en dat vervangen? misschien iemand die hetzelfde overkomen is?
Laatst gewijzigd door beunhaaz op wo 11 jun 2014, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
James
Beginnende tuner

Re: ontsteking kapot?

Ongelezen bericht door James »

Zal waarschijnlijk wel je cdi/bobine zijn zoals je al zegt,
pak een multimeter en zet deze op Ohm en steek dan een uiteinde in je bougie kabel (dus ff je dop eraf halen) en de andere op een aarde zoals je kap ophanging op het frame bv.

Je moet dan een waarde van tussen de 5 a 6 K Ohm meten (probeer voor de zekerheid meerdere masse punten) meet je onder of boven deze waarde , of juist niks dan is ie stuk.
Plaats reactie