Ik heb 3 weken geleden een gloednieuwe accu gehaald. De oude accu was namelijk nogal slecht, en was naar mijn mening aan vervanging toe.
Maar nu na 3 weken deden plotseling alle lampjes van mn teller + mn toeter het niet meer. Dus ik de spanning van mn accu gemeten, en ja hoor, accu leeg. Dus ik deze handmatig opgeladen en alles deed het weer.
Toen besloot ik maar eens te gaan meten of deze wel oplaadde, wat dus niet het geval was.
ik heb 4 draden aan mn accu zitten:
+pool
- 1 witte. Deze is voor mn teller + achterlicht (voor zover ik weet, heb mijn brommer nog niet zo lang.)
- 1 rode. Deze weet ik dus niet waar die voor is.
-pool
- massa
- 1 zwart/groen draad. Ook deze weet ik niet waar deze voor is.
kan iemand mij helpen wat ik moet doen? de zekering is prima (deze zit tussen het rode draad). Is het een kabelbreuk of moet ik verder gaan kijken naar bijv stator,spanningsregelaar, kabelboom etc. ?
Ik heb een DRD EVO '08.
accu pas vervangen maar laadt niet vanzelf op
- DerbiSendaWouter
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=15600
Re: accu pas vervangen maar laadt niet vanzelf op
De rode draad op je plus pool zorgt ervoor dat je accu opgeladen wordt tijdens het rijden.Remodis schreef:Ik heb 3 weken geleden een gloednieuwe accu gehaald. De oude accu was namelijk nogal slecht, en was naar mijn mening aan vervanging toe.
Maar nu na 3 weken deden plotseling alle lampjes van mn teller + mn toeter het niet meer. Dus ik de spanning van mn accu gemeten, en ja hoor, accu leeg. Dus ik deze handmatig opgeladen en alles deed het weer.
Toen besloot ik maar eens te gaan meten of deze wel oplaadde, wat dus niet het geval was.
ik heb 4 draden aan mn accu zitten:
+pool
- 1 witte. Deze is voor mn teller + achterlicht (voor zover ik weet, heb mijn brommer nog niet zo lang.)
- 1 rode. Deze weet ik dus niet waar die voor is.
-pool
- massa
- 1 zwart/groen draad. Ook deze weet ik niet waar deze voor is.
kan iemand mij helpen wat ik moet doen? de zekering is prima (deze zit tussen het rode draad). Is het een kabelbreuk of moet ik verder gaan kijken naar bijv stator,spanningsregelaar, kabelboom etc. ?
Ik heb een DRD EVO '08.
Ga je bedrading even bij na en kijken even of er nergens kortsluiting zit.
Always Strive And Prosper
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi DRD EVO ´09
Ik heb de zekering die daarin zit doorgemeten, en deze doet het nog wel gewoon. Zegmaar van allebei de puntjes van de zekering terwijl deze er nog in zit naar de -pool van mn accu. En dan komt er gewoon 12volt spanning doorheen. Dan is er toch geen sprake van kortsluiting/kabelbreuk of zie ik dat nou verkeerd?..DerbiSendaWouter schreef:
De rode draad op je plus pool zorgt ervoor dat je accu opgeladen wordt tijdens het rijden.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006
Dat betekent dat je geen doorgebrande zekering hebt, zegt niks over kortsluiting of kabelbreak in de rest van de kabelboom.Remodis schreef:Ik heb de zekering die daarin zit doorgemeten, en deze doet het nog wel gewoon. Zegmaar van allebei de puntjes van de zekering terwijl deze er nog in zit naar de -pool van mn accu. En dan komt er gewoon 12volt spanning doorheen. Dan is er toch geen sprake van kortsluiting/kabelbreuk of zie ik dat nou verkeerd?..DerbiSendaWouter schreef:
De rode draad op je plus pool zorgt ervoor dat je accu opgeladen wordt tijdens het rijden.
Als je accu niet oplaad kan je ht beste eerst je spanningsregelaar proberen (goedkoop) en anders is het waars je stator
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi DRD EVO ´09
had ik me idd ook al laten vertellen. heb ik na mn tentamens weer wat te doen.debeste95 schreef: Dat betekent dat je geen doorgebrande zekering hebt, zegt niks over kortsluiting of kabelbreak in de rest van de kabelboom.