Weerstandjes op achterlicht+knippers LED

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
jasper120108
Beginnende Derbi fan
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 10 feb 2013, 15:21
Vervoersmiddel: Derbi limited Edition 08
Locatie: Harderwijk

Weerstandjes op achterlicht+knippers LED

Ongelezen bericht door jasper120108 »

Hallo forumleden.
Ik zit een beetje klem met m'n achterlicht + knippers.
Voor heb ik mijn knipperlichten er af gehaald, achter heb ik een led achterlicht met daarin de knipperlichten.
Daardoor moest ik achter weerstandjes er tussen zetten omdat ze bleven branden.
Zo gezegd zo gedaan, van die weerstandjes gehaald en er tussen gezet.

Afbeelding
Deze weerstandjes heb ik gebruikt, heb het in dit geval groene draad van m'n knipperlicht doorgeknipt en daartussen de 2 gele draden gezet, en de 2 zwarte gewoon massa laten maken op m'n frame.

Nou komt het probleem.
Als de weerstandjes er tussen zitten dan gaat bij het aanzetten van m'n knipperlicht m'n hele achterlicht knipperen. Als de weerstandjes er tussen uit zijn en ik zet mijn knipperlicht aan dan blijft het knipperlicht weer branden.

Iemand die weet hoe dit komt? Of iemand die er ervaring mee heeft?
Hoor het graag!
debeste95
Pro tuner
Berichten: 511
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 17:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006

Re: Weerstandjes op achterlicht+knippers LED

Ongelezen bericht door debeste95 »

Probeer eens de massadraden normaal aan te sluiten zoals het hoort, dus gewoon door het weerstand heen en terug naar de originele massakabel van de knipper.
jasper120108
Beginnende Derbi fan
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 10 feb 2013, 15:21
Vervoersmiddel: Derbi limited Edition 08
Locatie: Harderwijk

Re: Weerstandjes op achterlicht+knippers LED

Ongelezen bericht door jasper120108 »

Bij karsemeijer in harderwijk zeiden ze dat het ook zo kon, vandaar dat ik ze ook had aangesloten. Maar hoe moet ik het dan doen volgens jou? Je hebt namelijk 4drade bij de weerstand zegmaar, waar zet je ze tussen dan?
debeste95
Pro tuner
Berichten: 511
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 17:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006

Re: Weerstandjes op achterlicht+knippers LED

Ongelezen bericht door debeste95 »

Aan beide kanten van de weerstand zit een massa en een plusdraad. Gewoon de plusdraad van je normale knipperaansluiting in de ene plusdraad, plusdraad van je knipper aan de plusdraad aan de andere kant van je weerstand en vice versa terug met je massadraden. Moet je alleen even uit zien te vogelen welke draden plus en massa zijn want die kleurcodering van die weerstandjes is allesbehalve logisch :emo:
Xtreme06
Pro tuner
Berichten: 1282
Lid geworden op: ma 06 mei 2013, 18:51

Re: Weerstandjes op achterlicht+knippers LED

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Wel ik zit met hetzelfde "probleem" want zo'n achterlicht gebruikt één massa voor alles,hoe doe je het dan??
debeste95
Pro tuner
Berichten: 511
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 17:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006

Re: Weerstandjes op achterlicht+knippers LED

Ongelezen bericht door debeste95 »

Oh ja shit, helemaal niet aan gedacht. Heb hetzelfde geval met mijn achterlicht, ook ingebouwde RAW dus 1 gemeenschappelijke massa. Dan zou het gewoon moeten werken als je de weerstand tussen de plusdraden van de knippers zet en de gemeenschappelijke massa gewoon normaal aansluit.. Vreemd.
Plaats reactie