Pagina 38 van 43

Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic

Geplaatst: ma 18 apr 2016, 19:21
door Gooncy
Alle draden van de spanningsregelaar losgetrokken, nu branden ze helemaal niet meer.
Weer aangesloten en ze branden weer, maar vallen weer uit bij gas geven. :think:

Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic

Geplaatst: ma 18 apr 2016, 20:41
door garfield
Dat is vreemd, de spanningsregelaar sluit namelijk het teveel aan spanning kort naar de massa.
Maar...

Kan ook dat nu de accu de verlichting voedt(zit namelijk een diode in de regelaar en als die door is krijg je dit effekt)
Trek de 2 polige stekker eens los die uit het blok komt (gele en een groene draad).

Sluit nu een 12v 55w autolamp aan op de gele draad uit het blok en de massa (=blok)
Als je nu gas geeft moet deze fel branden.
Zo niet, dan zijn de lichtspoelen in de ontsteking doorgebrand (en ja,dat kan als de accu het licht gaat voeden door de regelaar heen)

Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic

Geplaatst: ma 18 apr 2016, 20:46
door Gooncy
Er zit geen accu op :D

Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic

Geplaatst: ma 18 apr 2016, 21:19
door garfield
Toch ff testen met een lamp op de stekker uit het blok.

Of je hebt kortsluiting in de toerenteller, dat geeft ook hele aparte effekten.
(Zoals zekering die eruit klapt als je gas geeft...)
En zeker omdat je geen accu hebt , is dat een goede verdachte..
Verder zit er eigenlijk niets op wat kortsluiting kan maken

Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic

Geplaatst: ma 18 apr 2016, 21:22
door Gooncy
Oké, ga ik doen bedankt! ;)

Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic

Geplaatst: di 19 apr 2016, 16:28
door Gooncy
Heb nog niet gekeken naar wat je me verteld hebt garfield, maar ik kwam er vandaag achter dat mijn remlicht het wel gewoon doet :emo: Als ik dan gas geef valt die niet uit. Miss dat dit nog helpt?

Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic

Geplaatst: di 19 apr 2016, 19:57
door garfield
Vind ik knap dat die wel werkt zonder accu...
Want die zit op de +12V van de akku(via het kontakt)
Maar er gaat toch echt ergens iets goed fout in je bedrading..

Want zonder regelaar brandt je licht niet(terwijl die volop moet branden) en met regelaar valt het uit.
Je hebt denk ik toch ergens kortsluiting zitten :thumbdown:

Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic

Geplaatst: di 19 apr 2016, 20:03
door Gooncy
Hmm oke, dat wordt dan uit elkaar halen en zoeken, ik zag ergens een haakje los hangen vgm massa? Toen die tegen het frame gehouden maar nog steeds hetzelfde.

Ik maak wel wat foto's als die uit elkaar ligt, bedankt!

Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic

Geplaatst: vr 22 apr 2016, 07:41
door Gooncy
Garfield, ik zie nu pas dat mn zekering is doorgebrand :palm: Ook mist dat kastje van die zekering 1 draad, die is afgescheurd.
Kan die ook niet vinden, zal zo een foto sturen. Maar kan dat de oorzaak zijn?

Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic

Geplaatst: ma 09 mei 2016, 18:05
door Knissaw
Word de accu van een Senda 2003 eigenlijk opgeladen tijdens het rijden of niet? :emo:

Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic

Geplaatst: ma 09 mei 2016, 19:08
door ebervanroij
Knissaw schreef:Word de accu van een Senda 2003 eigenlijk opgeladen tijdens het rijden of niet? :emo:
Dat is wel de bedoeling ja

Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic

Geplaatst: ma 09 mei 2016, 19:56
door Knissaw
Oke, dan heb ik een probleempje... I guess?

Laatst heb ik er een nieuwe accu in gelegd, en ik kon sinds toen voor het eerst mijn knipperlichten aanzetten zonder dat ik gas moest geven om het licht te kunnen zien branden, ook kon ik weer de toeter gebruiken. nu is het zo dat ik alleen mijn toeter kan gebruiken als ik gas geef (met koppeling vast) en mijn knipperlichten zijn nu weer minder vel als dat ze een paar dage geleden waren :problem:

iemand een idee?

k zat zelf te denken aan de dynamo :emo:

Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic

Geplaatst: ma 09 mei 2016, 20:21
door ebervanroij
Je hebt geen dynamo, de accu wordt opgeladen door de spoel op de ontsteking. Even alles nameten, hoogstwaarschijnlijk ligt het aan je spanningsregelaar

Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic

Geplaatst: ma 09 mei 2016, 20:31
door Knissaw
wat moet ik allemaal nameten?
En in welke waardes? (Ik ga uit van Volt)

Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic

Geplaatst: ma 09 mei 2016, 20:36
door ebervanroij
Knissaw schreef:wat moet ik allemaal nameten?
En in welke waardes? (Ik ga uit van Volt)
Geeeeen fucking idee :emo: ik wou ff slim overkomen. Heb 0,0% verstand van elektra

Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic

Geplaatst: di 10 mei 2016, 10:26
door Knissaw
ebervanroij schreef:
Knissaw schreef:wat moet ik allemaal nameten?
En in welke waardes? (Ik ga uit van Volt)
Geeeeen fucking idee :emo: ik wou ff slim overkomen. Heb 0,0% verstand van elektra
Iemand anders een idee? :emo:

Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic

Geplaatst: di 10 mei 2016, 10:51
door garfield
Dat is toch niet zo moeilijk te meten?
Als de verlichting het gewoon goed doet,dan is het de spanningsregelaar.

Meet gewoon de spanning op de akku.
Als je een beetje gas geeft, moet dit 14,4 Volt zijn (officieel, maar tot 13V is voldoende)

Haal je dit niet, dan werkt de regelaar niet goed.
Kontroleer ook even de zekeringhouder,of daar niet een hoop oxidatie inzit,want dat geeft hetzelfde effekt.

Ik heb deze vervangen door een losse regelaar van een scooter en een losse knipperlichtautomaat.
Zit er al jaren in en werkt prima.
Het standaard Facomsa spul is namelijk nog slechter als dat chinese (want dat blijft wel heel) :angel:

Overigens kan je wel met een dikke diode (5A) tussen de gele draad en de + van de akku alsnog laden.
Werkt ook prima,alleen is de spanning dan 0,6 V lager als dat zou moeten.

Er zitten namelijk 3 regelaars in dat ding, 1 voor het knipperlicht, 1 voor de verlichting en 1 voor de akku.
En de regelaar voor het licht is dus met een extra diode prima te gebruiken om de akku op te laden.

Bobine smelt en komt rook vandaan bij proberen van starten

Geplaatst: wo 11 mei 2016, 10:20
door Joshua
Hoi,
het gaat over mijn Derbi GPR50 Racing Replica uit 2005. ik heb een probleem en dat is dat als ik de brommer probeer te starten smelt de bobine van binnen en komt er rook vanaf, dit is nu mijn 2e bobine en een kennis van mij (automonteur) kan er maar niet uit komen, zelf denk ik dat het met de electronica te maken heeft, de derbi heeft eerst gereden dus dat is het rare, toen wouden we hem wat makkelijker laten starten (omdat ik hem net had gekocht toen en met sleutel niet makkelijk aan ging) en toen wou die niet aan, toen dachten we dat het probleem bij de spanningsschakelaar zat dus die ook vervangen maar het bleek een draadje te zijn die contact maakte en dat moest niet, dus hebben dat verandert maar nu smelt de bobine dus weg en we hebben geen oplossing meer, ik hoop dat ik hier meer te weten krijg !

Met Vriendelijke groet.

Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic

Geplaatst: wo 11 mei 2016, 16:35
door Gooncy
Achterlicht werk nu als behoren en valt niet meer uit, voorlicht valt nog steeds uit als ik gas geef. :thumbdown:

Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic

Geplaatst: do 09 jun 2016, 16:13
door robooh
ik heb een drd staan,wanneer je het contact aanzette brandde de teller heel zwakjes. dus ik heb em opgeladen maar nu doet ie niks meer met contact aan.. brommer start wel gewoon.
bij de accu zat op de - 1draad en op de + 1 of 2 draden, als er 1 op zat dan heb ik nog een draad over met een zelfde gat voor een schroef erin waar moet deze dan heen?