derbi senda drd rc lmt 07 loopt raar na vervangen kabelboom
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: derbi senda drd racing limited edition 2007
derbi senda drd rc lmt 07 loopt raar na vervangen kabelboom
Ik heb gisteren mijn kabelboom vervangen omdat de oude echt in hele slechte staat was.
alles deed het perfect, maar toen ik ging rijden leek het net of de schakelaar begrenzer die de vorige eigenaar erop had laten zetten aan staat, want ik kom niet meer in hoge toeren. Er is alleen het rare dat ik die begrenzer eraf heb gehaald bij het vervangen van de kabelboom, zodat politie nooit die schakelaar zouden zien, want de begrenzer werkte niet eens goed, want als die aanstond kwam je amper vooruit, net als nu dus het probleem is. Weet iemand of ze dus bij het inbouwen van die begrenzer misschien iets met de bobine/cdi unit hebben veranderd? want daar zat de begrenzer op aangesloten. Of is er een andere reden waardoor hij nu apart loopt? Hoor het graag!
mvg, ruben.
alles deed het perfect, maar toen ik ging rijden leek het net of de schakelaar begrenzer die de vorige eigenaar erop had laten zetten aan staat, want ik kom niet meer in hoge toeren. Er is alleen het rare dat ik die begrenzer eraf heb gehaald bij het vervangen van de kabelboom, zodat politie nooit die schakelaar zouden zien, want de begrenzer werkte niet eens goed, want als die aanstond kwam je amper vooruit, net als nu dus het probleem is. Weet iemand of ze dus bij het inbouwen van die begrenzer misschien iets met de bobine/cdi unit hebben veranderd? want daar zat de begrenzer op aangesloten. Of is er een andere reden waardoor hij nu apart loopt? Hoor het graag!
mvg, ruben.
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD racing
Re: derbi senda drd rc lmt 07 loopt raar na vervangen kabelb
zit er geen enkel onderdeeltje van de begrenzer meer aangesloten? hij zat waarschijnlijk aangesloten op de draden naar de bobine, dus waarschijnlijk is er niks veranderd in de bobine zelf. Alles van de begrenzer is er dus af? Het klinkt alsof er nog steeds gewoon iets van de begrenzer op zit wat ingeschakeld is. zoek naar de (bij mij) rode(of bruine) en witte draad, en kijk of er draden bij deze draden aan zitten.
laat maar even weten of het gelukt is!
laat maar even weten of het gelukt is!
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
stopdraad eraf en dan even weer kijken. Dan omzeil je je kabelboom even.
even checken of cdi wel in goede volgorde is aangesloten
even checken of cdi wel in goede volgorde is aangesloten
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
-
- Banden plakker
ja, er zat nog een rood draadje van mn begrenzer aan de rode draad die mn bobine inloopt, maar die had ik er al afgehaald, maar liep nogsteeds hetzelfde. en wat voor een onderdeel zou ik moeten zoeken, want volgens mij is er bij zo'n tt begrenzer alleen dat kastje waar je de toeren op kan instellen en die is nu weg. En hoe moet ik precies mn kabelboom omzeilen? staat er niet echt duidelijk;p
-
- Pro tuner
verbinding vanaf ontsteking met kabelboom is gele draad (stroomvoorziening )
en stopdraad vanaf contactslot.
dus daarom zeg ik stopdraad loshalen, dan kun je nl de brommer gewoon starten
Kijk ook even of de massa verbinding (vaste groene draad van cdi) ook goed is en goed vast zit.
Mocht je kale plekken aan je ontstekingsdraden hebben, dan moet je die wel even isoleren.
Succes
en stopdraad vanaf contactslot.
dus daarom zeg ik stopdraad loshalen, dan kun je nl de brommer gewoon starten
Kijk ook even of de massa verbinding (vaste groene draad van cdi) ook goed is en goed vast zit.
Mocht je kale plekken aan je ontstekingsdraden hebben, dan moet je die wel even isoleren.
Succes
-
- Banden plakker
ja, maar hij start nog wel gewoon hoor:) kwam er vandaag alleen achter dat het tussenstuk van de uitlaat van de bocht was losgeraakt. Heb ik er zelf op gelast, maar de las was gebroken dus kwam er rook uit het tussenstuk ipv de demper. Weet niet of dat een rede zou kunnen zijn dat ie zo beroert loopt. Heb namelijk stuk gereden en toen in 1e, 2e en 3e versnelling liep die kut, maar in z'n 4e, 5e en 6e versnelling liep hij gewoon normaal. Heb het gat nu helemaal afgedicht met hittebestendige past, die droogt nu, dus ga ik morgen eens kijken of die goed loopt;) 

-
- Pro tuner
Ging mij ook niet zozeer om het starten, maar meer om het rijden zonder de mogelijke invloeden van een kabelboom
er met het lassen even voor zorgen dat er geen lasmateriaal aan de binnenkant terechtkomt, waardoor de doorstroming
niet meer optimaal is.
Succes
er met het lassen even voor zorgen dat er geen lasmateriaal aan de binnenkant terechtkomt, waardoor de doorstroming
niet meer optimaal is.
Succes
-
- Derbi fan
laat inderdaad even weten of het daarna nog zo is, het lijkt mij alleen wel toevallig dat hij(door de uitlaat) precies zo kut loopt als wanneer de begrenzer ingeschakeld zou zijn, maargoed alles kan. Post anders even een foto van hoe je bedrading van en naar de cdi eruit ziet, dan kunnen we er hier ook een beter beeld van krijgen!
-
- Banden plakker
Het lag inderdaad helemaal niet aan de kabelboom. Heb net mn uitlaat bewerkt met uitlaatpasta en hij loopt weer perfect. Alleen het geluid is nu bagger, maar dat komt denk ik omdat de demper beschadigt is geraakt. Het was echt toeval dat precies op hetzelfde moment dat ik mijn kabelboom had vervangen mn uitlaat was losgeraakt, dus was stom toeval
Heel erg bedankt voor al jullie reacties, als het wel aan de boom had gelegen had ik er zeker wat aan gehad 

-
- Derbi fan
kan close dus?