Het "elektronisch" kleine vragen topic
- Rikkert
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Ja oke, Mijn Xtreme heeft dat ook, als ik hem op contact zet gaat mijn achterlamp wel branden, maar dan echt heeeel zwakjes, ook als ie stationair draait, maar als ie stationair draait hoort ie wel al feller te branden. Kan dit komen omdat mijn voorlicht nog niet aangesloten is? dat hij dus geen volledige massa heeft?

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: derbi sendra DRD x-treme 2011
hallo, ik heb laast een nieuw achterlicht op mijn drd x-treme uit 2011 gezet (eentje met ingebouwde knippers).
maar nu brand mijn remlicht haast niet, heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
zelf dacht ik eraan om een rijtje met rooie ledjes erboven te maken, mischien heeft iemand een beter idee?
alvast bedankt
gr rick
maar nu brand mijn remlicht haast niet, heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
zelf dacht ik eraan om een rijtje met rooie ledjes erboven te maken, mischien heeft iemand een beter idee?
alvast bedankt
gr rick
Je hebt er blijkbaar al meer verstand van als ik.Rikkert schreef:Ja oke, Mijn Xtreme heeft dat ook, als ik hem op contact zet gaat mijn achterlamp wel branden, maar dan echt heeeel zwakjes, ook als ie stationair draait, maar als ie stationair draait hoort ie wel al feller te branden. Kan dit komen omdat mijn voorlicht nog niet aangesloten is? dat hij dus geen volledige massa heeft?
Dus ik ben bang dat ik je niet echt kan helpen

a'j bange leeft goa'j bange dood
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
- Rikkert
- Pro tuner
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
Oh hahateun4 schreef:Je hebt er blijkbaar al meer verstand van als ik.Rikkert schreef:Ja oke, Mijn Xtreme heeft dat ook, als ik hem op contact zet gaat mijn achterlamp wel branden, maar dan echt heeeel zwakjes, ook als ie stationair draait, maar als ie stationair draait hoort ie wel al feller te branden. Kan dit komen omdat mijn voorlicht nog niet aangesloten is? dat hij dus geen volledige massa heeft?
Dus ik ben bang dat ik je niet echt kan helpenSorry

Naja, evengoed bedankt hoor

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
aansluitingen dimlicht + remlicht omdraaien ?DRD x-treme schreef:hallo, ik heb laast een nieuw achterlicht op mijn drd x-treme uit 2011 gezet (eentje met ingebouwde knippers).
alvast bedankt
gr rick
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
- jens extreme sm
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3154
je voor remlicht er ff af halen, die wil nog weleens vast zitten, als die t wel doet zonder de voorkant bij dijkman een universele kopen voor 2,50RaliasR schreef:aansluitingen dimlicht + remlicht omdraaien ?DRD x-treme schreef:hallo, ik heb laast een nieuw achterlicht op mijn drd x-treme uit 2011 gezet (eentje met ingebouwde knippers).
alvast bedankt
gr rick
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: derbi sendra DRD x-treme 2011
hij doet t alweer, ik had 2 kabbeltjes omgedraaid.
bedankt voor de hulp
gr rick
bedankt voor de hulp
gr rick
- jens extreme sm
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3154
dacht al zoietsDRD x-treme schreef:hij doet t alweer, ik had 2 kabbeltjes omgedraaid.
bedankt voor de hulp
gr rick

"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
Ik heb net een Derbi Senda xtreme sm uit 2008 gekocht en heb een paar vragen over de electronica.
Is het normaal dat de verlichting altijd brand?
Als de brommer stationair draait brand het achterlicht niet en de koplamp heel zwakjes. Ook werken de knipperlichten dan niet. Geef ik gas dan werkt alles wel gewoon. Is dat normaaL?
Is het normaal dat de verlichting altijd brand?
Als de brommer stationair draait brand het achterlicht niet en de koplamp heel zwakjes. Ook werken de knipperlichten dan niet. Geef ik gas dan werkt alles wel gewoon. Is dat normaaL?
-
- Pro tuner
accu + zekering etc even checken
anders spanningsregelaar verdacht.
licht wordt via je contact ingeschakeld, zo niet, dan is er bij je contact is aan de hand.
anders spanningsregelaar verdacht.
licht wordt via je contact ingeschakeld, zo niet, dan is er bij je contact is aan de hand.
-
- Moderator
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD03 Supermoto Project 2.0 SOLD
DERBI XTREME PRORACE 2 Crosser SOLD
Renault Clio 1.2 16v SOLD
DERBI SENDA MVT 90 Hypersessoins BROKEN
Derbi Senda BRK 88 BIGBORE SOLD
BMW E36 320i COUPE - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=4949
check ook boom naast het stuur 

Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
Zekering is goed. De accu geeft 9 volt aan. Dat lijkt me te weinig.. Dus kan dan de spanningsregelaar kapot zijn?
-
- Tuner
- Gallery: Derbi Xrace 2006 80 Team
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=4335
Derbi DRD 2003
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=4734 - Locatie: net buiten ede
nee de accu, moet je de accu ff opladen en anders vervangen, als ik jou was zou ik ff kijken of die wel bijlaad
Rikkert schreef:Ach ja, er leven hier zat moeilijk doeners op de wereld
-
- Pro tuner
Multimeter op de accu-polen : met lopende motor +-13.6 volt meten = spanningsregelaar okee
Ik heb even met de multimeter gekeken. Stationair geeft hij ongeveer 11 volt aan, geef je gas dan loopt ie wel op naar de 13 volt. Is dat goed? Ik heb net 50 minuten met de brommer gereden dus de accu zou wel vol moeten zitten.
Mijn achterlicht begint ook pas te branden bij 6000 toeren. In het donker is dat dan ook niet echt fijn als je moet afremmen ofzo. Dan valt het licht steeds uit.
Mijn achterlicht begint ook pas te branden bij 6000 toeren. In het donker is dat dan ook niet echt fijn als je moet afremmen ofzo. Dan valt het licht steeds uit.
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: cpi oliver
Ken je niet iemand waarvan je de spanningsregelaar even kunt lenen om uit te proberen. ?
Nee ik ken verder niemand met een Derbi.
Is dat bij jou accu ook dat ie stationair 11 volt aangeeft en als je gas geeft dat het oploopt?
Is dat bij jou accu ook dat ie stationair 11 volt aangeeft en als je gas geeft dat het oploopt?
- Rikkert
- Pro tuner
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
Mijn voorlicht doet het niet :/
De lamp zit goed in de fitting, en de aansluiting zit zo:

Dan moet die het toch doen?
Ook de fitting is heel, die is gloednieuw zelfs, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Mijn achterlicht brand wel, nja die gaat alleen branden bij 7000 toeren ongeveer. verder brand die niet. Kan dat komen omdat dat een led licht is?
Maragoed, de spoelen van mijn voorlicht zijn gewoon heel, ik heb de lamp ook even over mijn accu gedaan, en dan branden ze wel..
Hoe kan het dan komen dat mijn voorlicht niet brand als de motor draait?
Alvast bedankt
De lamp zit goed in de fitting, en de aansluiting zit zo:

Dan moet die het toch doen?
Ook de fitting is heel, die is gloednieuw zelfs, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Mijn achterlicht brand wel, nja die gaat alleen branden bij 7000 toeren ongeveer. verder brand die niet. Kan dat komen omdat dat een led licht is?
Maragoed, de spoelen van mijn voorlicht zijn gewoon heel, ik heb de lamp ook even over mijn accu gedaan, en dan branden ze wel..
Hoe kan het dan komen dat mijn voorlicht niet brand als de motor draait?
Alvast bedankt

-
- Tuner
- Gallery: Derbi Xrace 2006 80 Team
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=4335
Derbi DRD 2003
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=4734 - Locatie: net buiten ede
ja klopt hij begint pas op te laden als je gas gaat geven, maar als je een uur heb gereden en hij is nog steeds niet hoger als je nog niet heb gereden dan is je accu kapotCasper-94 schreef:Ik heb even met de multimeter gekeken. Stationair geeft hij ongeveer 11 volt aan, geef je gas dan loopt ie wel op naar de 13 volt. Is dat goed? Ik heb net 50 minuten met de brommer gereden dus de accu zou wel vol moeten zitten.
Rikkert schreef:Ach ja, er leven hier zat moeilijk doeners op de wereld
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8087
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=13148 - Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant
De vorige eigenaar van mijn Derbi DRD Unlimited uit 2003 heeft per ongeluk het draadje van de hittesensor afgetrokken.
Dus dat ding dat je in je cilinderkop draait...
Waar kan ik er een kopen die precies hetzelfde is? En een goedkope misschien, want ik ga in de bossen rijden, en daar wil het misschien nog wel eens fout gaan...
Dankje!
Dus dat ding dat je in je cilinderkop draait...
Waar kan ik er een kopen die precies hetzelfde is? En een goedkope misschien, want ik ga in de bossen rijden, en daar wil het misschien nog wel eens fout gaan...

Dankje!
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.