Hallo,
Ik zit met het een probleem dat mijn toerenteller die altijd werkte, nu niet meer werkt.
Het is als volgt gegaan: ik heb een Derbi 2e hands overgekocht, met een niet werkende toerenteller. Ik vervolgens een beetje rond geneusd en voorkapje eraf gehaald en toen zag ik dat in het zwarte connector waar vier aansluitpunten opzitten een kabeltje uit was.
Ik deze terug gestoken en hopla, we hadden weer een toerenteller.
Na ongeveer 3 weken, sloeg de toerenteller met het starten van de brommer naar de 14000 toeren uit en bleef hangen op 6000 toeren, zonder dat ik er mee reed.
Door wat gesjord te hebben aan het kabeltje deed ie het even, maar zodra je los hield, viel de toerenteller weg.
Het probleem zit dus hoogstwaarschijnlijk in het zwarte 4 polige connector, ik heb geprobeerd de draden eruit te krijgen maar omdat de pennetjes met aansluithaakje vast zitten, is dit vrijwel onmogelijk.
Nu is mijn vraag dus, weten jullie waar ik zo'n zwart connectortje kan aanschaffen om de toerenteller weer functionerend te maken? En de pennetjes die in het zwarte concetortje zitten, zijn die ook te bestellen?
Foto's van wat ik bedoel: http://imageshack.us/g/155/dsc00842tm.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Klopt het dat het rode draadje die in de connector vastzit, nergens contact mee maakt?
Want als ik naar het aansluitpunt kijk waar het zwarte connectortje de teller in gaat, zitten er drie contactpunten, maar de groene/gele draad (aarde) en de gele draad maken contact met de aansluitpunten en de rode draad met geen enkel puntje contact.
Is dit goed, want rood staat meestal toch spanning op, of is dit een loze draad?
Waar kan ik een 4 polige connector voor toerenteller kopen?
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2
Re: Waar kan ik een 4 polige connector voor toerenteller kop
als je er niet aan kan komen zou ik gewoon een ander stekker systeempje ervoor gebruiken. misschien kan je een connector uit een oude computer slopen met 4 pinnen? je hebt bijvoorbeeld molex (deze kan je zelfs los bestellen en met losse goude connectors) verder zou ik eerst de bestaande setup nabouwen(aangezien het wel werkt als je contact maakt)
ik heb namelijk ook zat losse kabels hangen aan bijvoorbeeld mijn kabelboom maar het betekend niet dat alles aangesloten zou moetten worden
ik heb namelijk ook zat losse kabels hangen aan bijvoorbeeld mijn kabelboom maar het betekend niet dat alles aangesloten zou moetten worden