Derbi Senda SM 2003 Electronica Probleem

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
Arelaar
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2003

Derbi Senda SM 2003 Electronica Probleem

Ongelezen bericht door Arelaar »

Hallo,

Ik ben de eigenaar van een Derbi Senda SM uit 2003.
Een aantal weken geleden begon de elektra kuren te vertonen.

De symptomen zijn(alles stationair)

Als het knipperlicht brand gaat het achterlicht en voorlicht zachter branden op het moment dat het knipperlicht aangaat en ze gaan weer harder branden op het moment dat de knipperlichten weer uitgaan.

Als het knipperlicht aangaat gaat de toerenteller "uit" (hij zakt naar 0) en als deze weer uitgaat gaat hij naar de toeren die op dat moment gedraaid worden.

Als het knipperlicht aanstaat en tegelijkertijd ook het remlicht valt de toerenteller helemaal uit en gaat ook niet meer naar het aantal gedraaide toeren. Ook niet als het knipperlicht weer uit gaat

Niet Stationair:
Als ik meer gas geef en ongeveer op 4000 toeren zit en ik doe het knipperlicht aan, dan gaat de toerenteller niet meer op en neer maar blijft gewoon op vierduizend toeren staan.

Als ik 4000 toeren geef en ik doe het knipperlicht aan en het remlicht, dan gaat de toerenteller wel op en neer, maar niet meer naar 0, maar dan springt hij een beetje op een neer.

Ik heb de zekering gechecked en deze is volgens mij nog in orde.(Draadje is nog intact)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt!
harvik
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xtreme special edition 10/11, Tomos A35 snor, Tomos A35 70cc

Re: Derbi Senda SM 2003 Electronica Probleem

Ongelezen bericht door harvik »

Dit is wel heel raar. Toch proberen om gewoon een nieuwe zekering dr in te doen. Maar ik denk zelf dat er vocht in de kabelboom zit.
the skullkid
Pro tuner
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Re: Derbi Senda SM 2003 Electronica Probleem

Ongelezen bericht door the skullkid »

Steek eens een nieuwe batterij of hang er eens een lader aan?
Plaats reactie