DRD teller doet raar

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
ACS
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Raciong 50 SM 2008

DRD teller doet raar

Ongelezen bericht door ACS »

Goeiemorgen DF'ers :thumbup: .

Ik heb een Senda DRD van 2008 met een klein elektrisch probleempje bij de teller. Een tijdje terug was ik aan het rijden en zo ineens stopte de km-teller er mee. Alle andere functies van de digitale teller werken wel. Nou geeft hij bij snelheid altijd 0 aan. Heel soms springt hij tijdens het rijden ineens naar de snelheid dat ik dan rij. Dus stel ik rij 60, dan gaat hij in stappen ongeveer zo: 8km/h, 17, 33, 55, 60 waarna hij weer aftelt naar 0. Dit duurt meestal een seconde of 10.

Waar zou het probleem zitten? Ben geen kenner helaas. Op zich wil 't wel zonder teller, maar soms is 't best irritant. Je merkt dan pas hoe vaak je eigenlijk kijkt :D .

Groeten
harvik
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xtreme special edition 10/11, Tomos A35 snor, Tomos A35 70cc

Re: DRD teller doet raar

Ongelezen bericht door harvik »

Misschien is het kastje bij je wiel kapot (km teller), ik weet niet hoe je dit kan zien aan da kastje.
Ik zal ff naar bromfiets zaak gaan en kijken of hun iets weten.
DRD-RACING
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 50 sm

Ongelezen bericht door DRD-RACING »

Heb je het probleem al gevonden? want dit probleem heb ik ook :(
Huug
Pro tuner
Vervoersmiddel: DRD Racing #85

Ongelezen bericht door Huug »

bekend probleem. Gebruik voortaan de zoekfunctie ! :happy: ook op andere fora staat er genoeg over.

Maar check je zekering (niet alleen kijken maar meet deze door met een multimeter), hang je accu op het stroom/probeer een andere, kijk of je kabelboom ergens open ligt en/of sluiting kan maken. mocht dit het niet zijn kan je misschien je stekkertjes van je teller een keer goed aandrukkken. mocht dat niet werken kan je de contactjes schoon maken en wat wd-40 op spuiten zodat deze zeker goed contact maakt. mocht dat het niet zijn je digitale telleraandrijf dingetje vervangen/testen bij een ander. mocht dat het ook niet zijn je teller en als dat het niet kan zijn koop je een nieuwe brommer :lol: :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Jasper
Beheerder
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jasper »

Huug schreef:bekend probleem. Gebruik voortaan de zoekfunctie ! :happy: ook op andere fora staat er genoeg over.

Maar check je zekering (niet alleen kijken maar meet deze door met een multimeter), hang je accu op het stroom/probeer een andere, kijk of je kabelboom ergens open ligt en/of sluiting kan maken. mocht dit het niet zijn kan je misschien je stekkertjes van je teller een keer goed aandrukkken. mocht dat niet werken kan je de contactjes schoon maken en wat wd-40 op spuiten zodat deze zeker goed contact maakt. mocht dat het niet zijn je digitale telleraandrijf dingetje vervangen/testen bij een ander. mocht dat het ook niet zijn je teller en als dat het niet kan zijn koop je een nieuwe brommer :lol: :lol: :lol: :lol:

Als je hem wilt helpen geen hem dan correcte info ;).
De info die je hem nu verstrekt is het probleem als je digi teller zelfs snelheid aangeeeft als je stilstaat. En zodra je gasgeeft de snelheid oploopt.

Uit het verhaal van deze jonge begrijp ik dat zijn teller het niet altijd doet, als die het niet goed doet geeft die niks aan (0km per uur), soms doet de teller het heel even en telt die op naar de 60 en dan valt die weer weg.

Dus zoals harvik al zegt is waarschijnlijk gewoon zijn snelheidsmeter kapot die bij je voorwiel zit, of hij maakt niet of niet voldoende contact (stekkertje).

Dit probrleem zit hem dus niet in de zekering volgens zijn verhaal, anders gaf die wel meer als 60 aan ;).
Huug
Pro tuner
Vervoersmiddel: DRD Racing #85

Ongelezen bericht door Huug »

jasperrr91 schreef: Als je hem wilt helpen geen hem dan correcte info ;).
De info die je hem nu verstrekt is het probleem als je digi teller zelfs snelheid aangeeeft als je stilstaat. En zodra je gasgeeft de snelheid oploopt.

Uit het verhaal van deze jonge begrijp ik dat zijn teller het niet altijd doet, als die het niet goed doet geeft die niks aan (0km per uur), soms doet de teller het heel even en telt die op naar de 60 en dan valt die weer weg.

Dus zoals harvik al zegt is waarschijnlijk gewoon zijn snelheidsmeter kapot die bij je voorwiel zit, of hij maakt niet of niet voldoende contact (stekkertje).

Dit probrleem zit hem dus niet in de zekering volgens zijn verhaal, anders gaf die wel meer als 60 aan ;).
wedden van niet :happy:
Ik heb zelf het zelfde gehad. zekering doorgemeten was goed maar had nog een nieuwe liggen en had ondertussen de accu een nachtje aan het stroom gehangen. Het probleem wat zich eenmalig voordeed van wat jij beschrijft had ik idd ook 's middags. Helaas had ik daarna nog dat hij telkens uitviel en dergelijke. Stekkertjes gecheckt en kabelboom langs gelopen en is nu verholpen !
Afbeelding
Plaats reactie