Toerenteller aansluiten HOE
Toerenteller aansluiten HOE
Ik had bij me derbi een meter gekregen met temperatuur en toeren maar die toerenmeterkabel is heel kort geknipt en ik kom nooit bij de bougie zo.
Kan ik hem met een kabel die even dik is verlengen of moet het speciale kabel zijn? Want hij moet die vonken wel voelen natuurlijk want ik moet hem om de bougiekabel wikkelen
Kan ik hem met een kabel die even dik is verlengen of moet het speciale kabel zijn? Want hij moet die vonken wel voelen natuurlijk want ik moet hem om de bougiekabel wikkelen
- Huug
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Re: Toerenteller aansluiten HOE
Bij mij zit er een kabeltje om een andere bij mijn cdi gewikkeld. gewoon er omheen. daar telt hij volgens mij de pulsen al dus je hoeft niet helemaal naar je bougie.

Nee maar die toerenteller kabel is net 8cm lang ik kom er dus nooit ik moet hem dus verlengen
- Huug
- Pro tuner
dan moet je hem verlengen. dat kan gewoon met een draadje waar je bijvoorbeeld ook je knipperlichten mee doet of zo. Hij moet pulsjes door kunnen geven that's it. wel goed afschermen tegen vocht dan hé 

Oke zal het probere.Huug schreef:dan moet je hem verlengen. dat kan gewoon met een draadje waar je bijvoorbeeld ook je knipperlichten mee doet of zo. Hij moet pulsjes door kunnen geven that's it. wel goed afschermen tegen vocht dan hé
Thnx
- jens extreme sm
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3154
huug kan je mischien een foto maken van waar die zit? bij mij zit er nieteens een stekker in en heb de draden voor de toerenteller wel gevonden alleen die kabel die die puls doorgeeft doet niks.. in ieder geval dat ding geeft niks aan alleen als ik contact aan doe schiet die zegmaar iets omhoog. maar als ik gas geef gebeurd er niks.. dit was al zo bij aankoop. er zit ook een andere teller op die tot 120 km/u gaat. heb al geprobeerd gewoon een draad naar de bougie te trekken maar alsnog niks..
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
- Huug
- Pro tuner
Ik zal even kijken. morgen al vroeg school en daarna waarschijnlijk snel werken tot 9 uur. dan is het donker enz....
zaterdag het zelfde maar tot 5e dus dan kan ik zeker wel effe een fototje maken van (wat ik denk dat het het is).
als ik het maar niet vergeet dan. heb je zondag nog geen foto van me gehad zeg het dan effe
zaterdag het zelfde maar tot 5e dus dan kan ik zeker wel effe een fototje maken van (wat ik denk dat het het is).
als ik het maar niet vergeet dan. heb je zondag nog geen foto van me gehad zeg het dan effe

- jens extreme sm
- Pro tuner
Huug schreef:Ik zal even kijken. morgen al vroeg school en daarna waarschijnlijk snel werken tot 9 uur. dan is het donker enz....
echt relaxt bedankt, wat voor derbi heb jij precies?
edit: oh #85 ben een beetje blind
- jens extreme sm
- Pro tuner
oh daar! heb ik weleens geprobeerd maar werkte niet, denk dat dat unit vanbinnen kapot is ofzo
toch hardstikke bedankt!
toch hardstikke bedankt!
- jens extreme sm
- Pro tuner
hey nog 1 vraagje, gaat hij vanaf de bougiekabel echt direct naar je toerenteller of niet?
- Huug
- Pro tuner
Geen idee
verdwijnt me kabelboom in en heb geen zin alles uit elkaar te moeten trekken om te kijken
miss dat iemand dat hier gewoon weet ?

miss dat iemand dat hier gewoon weet ?

- drdwillem
- Tuner
- Vervoersmiddel: peugeot fox snor
wtf waarom heb je je uitlaatbocht niet vastzittenHuug schreef:
Ik hoop dat je er wat aan hebt !

- Huug
- Pro tuner
omdat ik daar het bevestigingsmateriaal niet voor heb
en ik ga binnenkort nog een v6 nieuw kopen en dan dubbele dempers maken en weer een nieuwe bocht voor in de zomer om netjes te houden. dan heb ik dat beugeltje er weer wel bij 

-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Aprillia sx50 factory 2020 E4
dus als ik het goed versta kan je gewoon die draad rond je bougiekabel binden en dan zou het moeten werken?
Er zijn meerdere manieren waarop een toerenteller aangestuurd kan worden (mechanisch/elektrisch), het ligt er dus aan welke er bij jou Derbi gebruikt wordt. Een daarvan is iid een draad vanaf de toerenteller om de bougiekabel wikkelen (+/-10x) net na de CDI. Zo ontstaat er een spoel waarin een inductiespanning wordt opgewekt op het moment dat de ontstekingspuls van de CDI door de bougiekabel naar je bougie gaat. Deze inductiespanningen worden in je toerenteller dan omgezet in een rpm indicatie. Een andere (elektrische) methode die bijvoorbeeld toegepast wordt, is dat de toerenteller aangesloten wordt op de wisselspanning (AC) van de ontstekingspoel (meestal wordt hier dan de gele draad voor gebruikt).