Toerenteller doet raar, en brommer sputtert rond de 45-50KMH. Is het waarschijnlijk dat dit aan de kabelboom ligt?
Hey all,
Ik een tijdje bezig met mijn bijzondere Senda (2003 frame 2011 extreme onderdelen?). Ik heb vroeger wel veel aan scooters gesleuteld, maar schakel/Derbi blokken zijn voor mij nieuw.
Nu heb ik de verlichting weer goed werkend, maar de toerenteller (digitale DRD,https://allesvoorscooters.nl/snelheidsm ... 9zEALw_wcB) wijkt nog wel eens af. tot 50% toeren werkt hij prima, maar daarna blijft hij hangen. Soms als het balkje vol is begint hij gewoon weer opnieuw

Verder sputtert hij soms wel eens, alsof hij geen benzine krijgt. Dit gebeurt meestal in de 3/4 rond de 45-50 KMH, tot de top loopt hij dan verder prima. Volgens de brommerboer had dit waarschijnlijk ook te maken met de kabelboom? Ik dacht zelf eerder aan een verkeerde uitlaat, weet niet precies wat er onder hangt maar er zit een prop in en hij loopt nu nog zon 63 op GPS.
Helaas zijn er bij mij in de buurt nog maar weinig echte brommerboeren, dus ik ben op het forum aangewezen. Mocht er nog iemand zijn in omgeving Raalte (Deventer/Zwolle) die mij nog eens wat wegwijzer wil maken in de Sendas dan hoor ik het ook graag.