MVT Premium ontsteking doormeten

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
Paulsx
Banden plakker
Vervoersmiddel: Aprilia sx 2007

MVT Premium ontsteking doormeten

Ongelezen bericht door Paulsx »

Beste Medeforumleden,

Na een paar jaar de Derbi's aan de kant gezet te hebben, weer begonnen aan een Senda oud type(2004).

Eentje gekocht met een MVT ontsteking. Heeft altijd goed gelopen, maar tot hij er van de week plots mee stopte.
Dus bougie er uit, en een hele zwakke vonk. Bougiedop eraf en een vonk getrokken naar de massa. De afstand was ongeveer 4mm, niet genoeg dus. Nu las ik op andere site's dat bij MVT ontstekingen vaak slechte massa een probleem is. Dus vanaf de CDI, naar de bobine, naar het blok naar de ontsteking even alles aan elkaar gemaakt (de massa), maar de vonk bleef slecht. Andere (universele) bobine gepakt, maar ook dit mocht niet baten.

Nu was mijn vraag dus, heeft iemand weerstand waardes die ik dan vergelijke van de CDI en spoel?

Ook zitten alle kabels rechtstreeks aan elkaar(dus zonder contactslot ertussen). De CDI,bobine en spoel zitten rechtstreeks aan elkaar.

Gegevens:
MVT RJ051X
23 14
MVT PREMIUM

Groeten Paul
garfield
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Contacteer:

Re: MVT Premium ontsteking doormeten

Ongelezen bericht door garfield »

Inderdaad erg "handig" dat MVT totaal geen documentatie heeft.
Veel meer als een handleiding voor het aan te sluiten is er niet..

Maar, je hebt nog een vonk.
Dat sluit eigenlijk slechte spoelen al uit.

Lijkt er meer op dat de CDI problemen heeft(en dat is nog een apart type ook, want er zitten 2 triggerspoeltjes op de stator)

Bobine had je al getest, dus dat valt af.

Je zou kunnen proberen met een standaard Ducati cdi of je een vonk krijgt(tijdstip klopt dan voor geen meter)

Draad van de triggerspoel op de Rosso van de cdi. Dat zou de rood/witte van de stator moeten zijn
Draad van de laadspoelen op de Verde van de cdi. Dat zou de zwart/witte van de statir moeten zijn
En een massa trekken van de Bianco van de cdi naar het blok.(de bruine draad lijkt ook een massa te zijn...

Als ik het tenminste goed zie op dit plaatje :
Afbeelding
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Paulsx
Banden plakker
Vervoersmiddel: Aprilia sx 2007

Re: MVT Premium ontsteking doormeten

Ongelezen bericht door Paulsx »

Bedankt 'garfield', ja inderdaad lastig dat ze geen documentatie hebben. Ik ga morgen eens een Ducati CDI halen en proberen.
Je hoort het nog,

Paul
Plaats reactie