Daar ben ik weer met het volgende probleem...
Mijn voorlicht gaat continue kapot als mn brommer touren maakt; hij gaat dan heel fel branden en uiteindelijk brand hij door
Achterlicht is led en gaat dan ook heel fel branden..
Het begon er allemaal mee dat mn brommer het slecht deed en uitviel; dit kwam omdat de beschermhulsje van de kabels die naar de ontsteking lopen tegen het vliegwiel aanzat en hierdoor smolt en het vliegwiel vies maakte.
na dit schoon te hebben gemaakt en de kabel wel goed gedaan te hebben liep hij weer als een zonnetje, alleen toen begon het voor en achterlicht raar te knipperen (uit, heel fel etc) en uiteindelijk brandde de voorlamp door. Na aanleiding van het kapotte voorlampje een nieuwe gehaald en erin gestopt. lampje brandde goed totdat ik toeren maakte en sloeg vrijwel gelijk weer kapot...
Ik dacht zelf eerst aan de lichtspoel dus deze doorgemeten en spanning zat op 30v wanneer ik gas gaf, ook heb ik de weerstand van de spoel doorgemeten en die zit op 0,3 ohm (wat goed moet zijn).
Het enige wat het(naar mijn idee) nog kan zijn is de spanningsregelaar, maar hoe deze dan tot zijn einde is gekomen.. geen idee...
Heeft iemand enig idee hoe ik de spanningregelaar doormeet en zoja welke waardes ik moet meten wanneer deze nog goed is (of defect) of heeft iemand nog andere tips?
PS Ik heb geen accu! (maar het heeft altijd zo gewerkt)
Met vriendelijke groet,
timvdhoorn
Derbi voorlicht gaat continue kapot
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 22
- Lid geworden op: di 29 mar 2016, 19:44
- Vervoersmiddel: Derbi senda 2005
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 246
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
- Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19543
- Locatie: Ijmuiden
Re: Derbi voorlicht gaat continue kapot
Ga ermaar vanuit dathet je spanningsregelaar is. Die dingen gaan wel wat vaker stuk. Effe nieuwe bestellen. Als dat ding stuk is geeft hij het volle vermogen van je spoel door, meer toeren meer vermogen, vandaar datje lampen zo doen.
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
Re: Derbi voorlicht gaat continue kapot
Meet met een multimeter even of voor en achterlicht allebei 12 volt krijgen
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: Derbi voorlicht gaat continue kapot
Dat kan je met een multimeter vrij moeiljk meten..
Het is namelijk ziwel wisselspanning als gelljkspanning..
Dat kan je alleen goed meten met een True RMS meter(denk aan meters van een paar 100 euro)
Maar, de 30 volt die je meet bij gasgeven zegt genoeg.
De spanningsregelaar is kapot..(deze sluit namelijk het teveel aan spanning kort naar de massa)
Het is namelijk ziwel wisselspanning als gelljkspanning..
Dat kan je alleen goed meten met een True RMS meter(denk aan meters van een paar 100 euro)
Maar, de 30 volt die je meet bij gasgeven zegt genoeg.
De spanningsregelaar is kapot..(deze sluit namelijk het teveel aan spanning kort naar de massa)
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 246
- Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 10:17
- Vervoersmiddel: Mercedes
Re: Derbi voorlicht gaat continue kapot
Is gewoon kapotte spanningsregelaar. Stefan Winter heeft gelijk
Het is pas echt crises als het bier op is!