Accu inbouwen derbi senda SM 2005

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
bottejuin
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi senda sm 2005 / yamaha aerox R 2009

Accu inbouwen derbi senda SM 2005

Ongelezen bericht door bottejuin »

Hallo,
Ik heb eerder een vraag gepost over dat mijn verlichting bij stationair toerental niet werkt... ik heb hierna een nieuwe stator en een nieuwe spanningsregelaar gekocht alle bedrading doorgemeten maar het wil maar niet lukken... ik ben de stront electra van derbi beu en wil nu dus gewoon een accu inbouwen (ja, mijn derbi heeft orgineel geen accu) ik wil hem zo inbouwen dat hij de kabelboom van stroom voorziet wat eigenlijk de taak is van de gele draad die uit de stator komt. zodat ik ook als ik in het donker bij een stoplicht sta, mijn verlichting gewoon werkt. De accu moet ook opgeladen worden daarom wil ik hem ook aansluiten om de stator zodat zodra ik ga rijden de accu weer bijgeladen word. Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik de accu in kan bouwen???
alvast bedankt!
garfield
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Contacteer:

Re: Accu inbouwen derbi senda SM 2005

Ongelezen bericht door garfield »

Dat is niet zo moeilijk,maar je hebt wel een spanningregelaar nodig.
(Zonder die,leeft je akku niet erg lang namelijk).

Wil je het toch zonder doen,dan heb je wel een vermogensdiode nodig van minstens 6 Ampere.
Deze met de kant van de streep op de akku,de andere kant op de gele draad van de ontsteking.

Dan de gele draad bij de stekker van het kontaktslot loshalen.
Maak dan een doorverbinding van de rood/zwarte draad op het kontaktslot naar de plek waar je net de gele draad hebt losgemaakt.(zodat deze nu spanning krijgt via het kontaktslot).

Niet zo ingewikkeld dus..

Als je het echt goed wilt doen,moet je de stator ook aanpassen,zodat je het dubbele vermogen kan leveren.
(In kombinatie met een passende regelaar)
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie